וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוברים דירה? 10 טיפים שאתם חייבים לקרוא לפני מעבר דירה

עודכן לאחרונה: 7.8.2022 / 15:12

לרגל התקופה הכי עמוסה במעברי דירה, הכנו לכם מדריך תמציתי ויעיל עם טיפים שיקלו עליכם אם אתם עוברים דירה. מהאריזה, דרך ההובלה ועד לפריקת הציוד בבית החדש. לגזור ולשמור

אריזת ארגזים למעבר דירה. ShutterStock
גם אתם על ארגזים עכשיו? גבר אורז למעבר דירה/ShutterStock

חודשי הקיץ הם העונה החמה (מה זה חמה? לוהטת) של מעברי הדירה. מובילים הם האנשים הכי עסוקים בימים אלה וארגזים הם הסחורה הכי מבוקשת בין חברים ומכרים, למקרה שלא ידעתם. למה כולם עוברים דירה עכשיו? בעיקר בגלל שחודשי הקיץ הם גם החופש הגדול, שבהם הילדים לא במסגרות, ומאחר שלפעמים מעבר דירה משמעותו החלפת בי"ס או גן, רוב האנשים מעדיפים לעשות את זה בחופש, ולא באמצע השנה.

אם גם אתם נמצאים עכשיו תוך כדי או לקראת מעבר דירה, הנה כמה טיפים יקרים מפז שיעזרו לכם לצלוח את זה בצורה קצת יותר טובה ויעילה:

זוג אורז רהיטים וחפצים לקראת מעבר דירה. ShutterStock
כולם עוברים עכשיו. זוג אורז/ShutterStock

טיפים לאריזה:

1. מספרו את הארגזים שלכם - מספור הארגזים יסייע לכם גם לדעת בדיוק כמה ציוד יש לכם (הרבה מובילים מתמחרים את ההובלה בין השאר לפי מספר ארגזים). על הארגז עצמו רשמו תיאור תמציתי של התכולה. וברשימה שתשמרו אצלכם כתבו תיאור מפורט של מה שיש בכל ארגז. ככה, כשתגיעו לפריקה ותחפשו משהו ספציפי, תדעו בדיוק באיזה ארגז לחפש אותו.

2. סמנו את הארגזים בצבעים - הקצו צבע מסויים לכל אחד מהחדרים המרכזיים בבית (שאליו אתם עוברים) וסמנו את הארגזים בעזרת מדבקות גדולות וצבעוניות (למשל: אדום=מטבח, כחול=מקלחת, ירוק=חדר שינה, צהוב=חדר ילדים). כך תוכלו לנתב את המובילים להניח את הארגזים במקום שבו תכולתם אמורה להיפרק. זה יחסוך לכם סחיבה וגרירה של ארגזים ברחבי הבית ומומלץ במיוחד למי שעובר לבית עם יותר ממפלס אחד (לסחוב ארגזים במדרגות זה מבאס).

3. קצרים בארגזים? כלי מיטה, מצעים, בגדים ומגבות אפשר לארוז גם בשקיות אשפה גדולות או במזוודות. שמרו את הארגזים לפריטים שבירים ולחפצים קטנים.

4. ארזו את בגדי התלייה שלכם מבלי להסירם מהקולבים - כשתגיעו לבית החדש, פשוט שלפו אותם עם הקולב ותלו ישר בארון.

5. איך אורזים עציצים? ההמלצה שלנו היא להעביר עציצים לבד, ככל שזה מתאפשר. אם הם קטנים, הניחו אותם בארגזים (אפשר לצופף כמה יחד). עציצים גדולים וכבדים תצטרכו להשאיר למובילים לקחת, אבל כדאי להשאיר אותם לסוף כדי שלא יינזקו בתוך המשאית ולוודא שהמובילים מתנהגים איתם בעדינות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
בחורה צעירה מסדרת מיטה. Olena Yakobchuk, ShutterStock
טיפ זהב: תמיד לסדר קודם כל את המיטה. שיהיה איפה לקרוס כשייגמר הכוח. אישה מסדרת מיטה/ShutterStock, Olena Yakobchuk

טיפים לפריקה:

1. אל תחברו את המקרר בבית החדש מיד כשאתם מגיעים - המדחס של המקרר (זה שדוחס את האוויר ומקרר אותו) חייב להיות משומן כל הזמן. כשמטים את המקרר לצורך ההובלה וההעמסה שלו, השמן נוזל החוצה מהמדחס לכיוון חלקים אחרים של המקרר. הפעלה של המדחס ללא שמן תהרוס את המקרר ותגרור אתכם להוצאה מיותרת של אלפי שקלים. לכן חייבים לתת למקרר זמן לעמוד ולשמן לחזור ולסכך את המדחס. הזמן שמומלץ להמתין לאחר הובלת מקרר הוא 3-4 שעות.

2. סדרו את המיטה שלכם איך שאתם מגיעים לבית החדש - שמרו מצעים נקיים בתיק יד או מזוודה והציעו את המיטות מיד כשאתם מגיעים לבית החדש, עוד לפני שאתם מתחילים לפרוק ארגזים. יום של מעבר דירה הוא יום מתיש וסוחט, בשלב מסויים אתם תרגישו שאתם עוד שניה קורסים ואז תגלו שאתם עוד צריכים להציע את המיטה וממש לא יהיה לכם כוח לזה. כך המיטה תחכה לכם מוצעת ומסודרת בדיוק בשניה שתגיעו לאפיסת כוחות.

3. תאמו מראש טכנאי גז, אינטרנט וטלוויזיה - כשבוע או שבועיים לפני המעבר, צרו קשר עם הספקיות השונות ותאמו טכנאים להתקנת גז, טלוויזיה ואינטרנט ליום המעבר או גג יום לאחריו. אלה דברים שמבאס מאוד לחיות אפילו כמה ימים בלעדיהם.

4. אל תמהרו לתלות דברים על הקירות - הרצון לראות את הבית "עומד" מובן וטבעי, אבל חכו שנייה עם המקדחה ועם הפטיש. מומלץ להמתין עד שכל החדרים מסודרים וכל הרהיטים עומדים במקומם (ואפילו לחיות ולהשתמש בחלל המגורים החדש כמה ימים) לפני שמחליטים על איזה קיר תולים תמונה, מראה או מדף. בימים והשבועות הראשונים בבית, הכול עדיין מאוד נתון לשינויים ואם תתלו ותתחרטו תישארו עם חורים מכוערים בקיר. חבל.

5. מיקום עציצים - אם אתם חובבי צמחים והעברתם איתכם עציצים מהבית הקודם, שימו עליהם עין בשבועות הראשונים לאחר המעבר. השינוי בסביבה, בכיווני האור וטלטלת המעבר עלולים להזיק לצמחים. מצד שני, יש עציצים דווקא ישגשגו בעקבות השינוי. מה שחשוב הוא להיות רגישים לשינויים ולהתאים את הטיפול בצמח בהתאם (למשל, עציץ שנראה במצוקה - נסו לשנות לו מיקום. אולי הוא מקבל יותר/פחות מדי אור).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully