וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל החום משפיע גם על המקרר שלכם: כך תשמרו עליו בקיץ

עודכן לאחרונה: 2.8.2022 / 7:23

כשחם כל כך בחוץ וגם בבית המקרר שלכם עובד יותר קשה כדי לקרר ולשמור על הטמפרטורה בתוכו. אלה הדברים שגורמים למקרר שלכם להתחמם יתר על המידה וכך תמנעו ממנו להתקלקל

גיף מוניקה גלר מחברים מתקררת במקרר. Giphy
חם לכם? גם המקרר שלכם סובל. גיף של מוניקה מחברים מתקררת במקרר/Giphy

קיץ 2022 מסתמן כאחד הקיצים החמים ביותר לא רק בישראל אלא גם באירופה. כאשר הטמפרטורות עוברות את ה-30 מעלות צלזיוס כעניין של שגרה, מקררים (וגם מכשירי חשמל אחרים) עלולים להתחמם יותר מהרגיל, דבר שעלול להשפיע על היכולת שלהם לווסת את הטמפרטורה כמו שצריך ובהמשך להשפיע לרעה על טיב האוכל המאוחסן במקרר ואף לגרום לחשבון החשמל שלכם לעלות.

לתנאי מזג האוויר לא אמורה להיות השפעה על מקרר איכותי. עם זאת, במהלך חודשי החורף, משקי בית רבים מגלים שהמכשיר שלהם משתמש בפחות אנרגיה כדי לווסת את הטמפרטורה שלו. וכאשר הטמפרטורה בחוץ עולה מאוד, גם המקרר שלכם עשוי להתאמץ יותר כדי לשמור על הטמפרטורה הקרירה בתוכו.

מקרר מלא ומסודר. ShutterStock
מקרר עמוס מאוד יתקשה לפזר את הקור בצורה אחידה. מקרר מלא במצרכי מזון/ShutterStock

איך מפחיתים את הסיכון להתחממות יתר של מכשירי החשמל ושומרים על המוצרים במקרר במצב הטוב ביותר? ביקשנו את עצת אנשי המקצוע, וזה מה שהמומחים של Beko מותג מכשירי החשמל לבית, ייעצו לעשות כדי להעביר את המקרר שלכם את הקיץ בשלום:

1. אחת לזמן מה, בדקו שהגומיות שמסביב לדלת המקרר אשר אחראיות על איטום המקרר, תקינות. קרעים בגומיות או היפרדות של הגומיות מדלת המקרר יפגעו בפעילות התקינה של המקרר.

2. אם המטבח מתחמם, דאגו שתהיה בו זרימת אוויר שתוציא את האוויר החם שנוצר בסביבת המקרר. אחרת, המקרר שלכם יתחמם ויעבוד ביעילות נמוכה יותר.

3. כשהמקרר עמוס במצרכים, האוויר הקר לא יכול להתפזר באופן מיטבי בכל החלל, מה שיגרום להבדלי טמפרטורות בין מדפי המקרר. הקפידו להניח את המצרכים במקרר בצורה מרווחת - זה גם יקל עליכם למצוא אותם ולהגיע אליהם בקלות.

4. מומלץ ואפילו עדיף לשמור את המזון במקרר כשהוא מכוסה ובתוך כלי אטום. מזון ומשקאות שאינם מכוסים, עלולים לשחרר לחות אל תוך חלל המקרר, ולאלץ את המנוע לעבוד קשה יותר כדי לשמור על הטמפרטורה והיובש הנדרשים. בנוסף, מזון מכוסה יישאר טרי זמן רב יותר, במיוחד אם מדובר במוצרים מתכלים ושאריות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
פתיחת דלת מקרר. ShutterStock
דבר ראשון: בדקו את הגומיות ואת אטמי הדלתות. אישה פותחת דלת של מקרר/ShutterStock

5. הנחת מזון חם בתוך המקרר עלולה להשפיע על איכות הקירור; חום שמשתחרר מהמזון מעלה את הטמפרטורה הפנימית של המקרר, ומאלץ את המדחס לעבוד קשה יותר. במקום זאת, תנו לאוכל להתקרר עד לטמפרטורת החדר ורק אז אחסנו אותו במקרר. עם זאת, לפי המלצות מנהל המזון והתרופות האמריקאי, לא מומלץ להשאיר מזון מחוץ למקרר במשך יותר משעתיים.

6. מקרר שמרעיש מצביע על בעיה כלשהי. בדקו תחילה שגב המקרר לא צמוד מדי לקיר. וודאו שהמקרר מונח על הריצפה באופן ישר ובטוח. אם עדיין המקרר מרעיש, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע.

מה עושים כאשר תא ההקפאה הפסיק לקרר ולהקפיא?

ראשית, בדקו שהוא מחובר לחשמל ואין בעיות ברורות עם החיווט. בנוסף, ישנם כמה פרטים שתצטרכו לבדוק בעצמכם או בעזרת איש מקצוע:

בדקו האם אטם המקפיא אוטם את פתח המקפיא ביעילות - ניתן לזהות כמה הוא חזק בעת פתיחה וסגירה של דלת המקפיא. אם אינכם בטוחים, שימו פיסת נייר בין אטם הגומי שעל הדלת לבין תא ההקפאה וסגרו את הדלת. נסו למשוך את הנייר החוצה - אם הוא מחליק החוצה בקלות, בדקו שאין לכלוך או הפרעה על האטם או על מסגרת המקפיא, ושהדלת נמצאת במקומה המדויק. אם לא מצאתם את הבעיה יתכן שיש צורך להחליף את אטם הגומי.

מקרר עם דלתות פתוחות. Beko,
אה כן, ואל תשאירו את הדלתות פתוחות הרבה זמן. מקרר פתוח/Beko

לאחר מכן, בדקו את הטמפרטורה. ודאו שהיא מוגדרת כהלכה. לפעמים הפחתת הטמפרטורה בכמה מעלות תפתור את הבעיה. שמרו על המקרר בטמפרטורה של 4-5 מעלות, ועל תא ההקפאה בטמפרטורה של מינוס 18 מעלות.

בחנו את החלק האחורי של המקפיא ונסו לראות האם בפתחי האוויר הקר, הצטבר קרח או לכלוך המכסים את הפתחים. שמרו על פתחי האוורור נקיים על מנת לאפשר אוורור תקין של המכשיר כולו.

במידה שנמצא קרח המכסה את הפתחים וחוסם את זרימת האוויר יש לקרוא לאיש מקצוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully