וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבה שאסור לאחסן פירות וירקות בתוך שקיות במקרר

עודכן לאחרונה: 31.10.2021 / 19:20

למה נועדו המגירות? מה אסור לשים בדלת של המקרר? ומה הטעות שכל הישראלים עושים? סידור נכון של מוצרי המזון במקרר יכול לחסוך לכם הרבה כסף - שאלנו מומחה איך לעשות זאת

מכירים את זה שמגיע משלוח מהסופר, או שבדיוק חזרתם משם בעצמכם עמוסי שקיות, וכל מה שמעניין אתכם זה למצוא מקום לדחוף את כל זה למקרר ולהצליח לסגור את הדלת? כמה ימים אחר כך, אתם מגלים בגועל ובתדהמה ששוב העגבניות נרקבו מוקדם מהצפוי, ולכו תארגנו עכשיו חומרי גלם חלופיים לשקשוקה. צרות עולם ראשון? אולי. אבל the struggle is real.

סידור נכון של המצרכים במקרר יכול לחסוך לכם המון כסף וזריקת אוכל לפח. מזונות שנשכחים במדף מאחור ומיקום לא נכון של הפריטים השונים, עשויים לגרום לריקבון של המזון. דיברנו עם עודד בן יקר, מנהל מוצר מותג בוש, ולקחנו ממנו טיפים מדוייקים לסידור המצרכים במקרר בצורה שתהיה גם נוחה וגם נבונה.

מקרר מלא ומסודר. ShutterStock
הפרד ומשול בין עגבניות ומלפפונים. ירקות מאוחסנים במגירות במקרר/ShutterStock

מוציאים את הירקות והפירות מהשקית - כאשר מאחסנים את הירקות והפירות במקרר בתוך שקית, תהליך של לחות מתחיל להיווצר במהירות וגורם לירקות והפירות להירקבות מהירה. לכן, כאשר מסדרים את המקרר, רצוי להוציא את הירקות והפירות מהשקיות ובכך טריותם נשמרת לטווח ארוך ותהליך ההירקבות מאט. כמו כן, רצוי שלא לאחסן עגבניות לצד מלפפונים העגבניה פולטת אתילן שמזרז את הבשלת הירקות ובמיוחד מלפפונים. אחסנו אותם במגירות או קופסאות נפרדות.

סידור נכון של מדפי המקרר ומגירות - במטבח הביתי של רוב המשפחות הישראליות תוכלו למצוא מקררים בנפח גדול, כי הישראלים אוהבים לארח ומעדיפים קניות שבועיות גדולות על פני קנייה יומית קטנה (כפי שעושים האירופאים). התוצאה היא מקרר מלא מאוד, שלעתים מוצרים נשכחים בו מאחור. באמצעות סידור נכון של המדפים במקרר, תוכלו לראות את כלל המוצרים הנמצאים בו, ובאופן אוטומטי תוכלו להשתמש בהם באופן תדיר ואף לבדוק את תוקפם לעיתים קרובות. את מגירות המקרר חשוב לסדר ולא לשים פריטים אחד על השני. בנוסף לירקות ולפירות מומלץ למקם במגירות גם בשר ודגים. כיום במקררים המתקדמים קיימות מגירות עם טכנולוגיות ייחודיות לשמירה על מוצרי המזון. המגירות מצוידות בשני אזורי אקלים שונים עם תנאי אחסון אופטימליים למוצרים, ועל כן הן שומרות טוב יותר על טריות המוצרים.

אחסון תבלינים במקרר. באדיבות בוש,
תבלינים (במיוחד אדומים) שומרים על צבעם וטעמם טוב יותר כשהם במקרר/באדיבות בוש

רצוי לאחסן תבלינים במקרר - רבים מאיתנו מניחים את התבלינים על השיש או במגירות. על אף עמידותם של התבלינים, לעיתים קרובות הם מאבדים מעוצמתם ומהצבע שלהם. תבלינים אדומים - כמו פפריקה ופלפל אדום, כדאי לאחסן במקרר ובכך יישמרו צבעם וטעמם לזמן ארוך יותר.

מה לא כדאי לאחסן בדלת המקרר - מדי יום אנחנו ניגשים אל המקרר, והדבר הראשון שאנחנו עושים הוא לפתוח את הדלת. פתיחה דלת המקרר והשארתה פתוחה לזמן ארוך, מווסתת את טמפרטורת המקרר ועשויה לפגוע באיכות וטריות המוצרים. בין המוצרים שלא כדאי לאחסן בדלת המקרר - ביצים, חלב, גבינות, וירקות.

אז מה כן לאחסן בדלת המקרר? דברים שפחות פגיעים לקלקולים מהירים, כמו רטבים וממרחים - קטשופ, דבש או ריבה. במרבית מהרטבים שאנחנו קונים, יש חומרים משמרים, כך שאין צורך בקירור תמידי ולאורך זמן על מנת לשמור על טריותם ואיכותם.

אישה מוציאה אוכל מהמקרר. ShutterStock
הכי קל לשכוח מהמוצרים שנדחקים לשורות האחוריות. אישה מוציאה מזון מהמקרר/ShutterStock

אל תרכזו את כל המוצרים במקום אחד - משפחות ישראליות צורכת מוצרי מזון רבים אשר דורשים קירור, כך שלעיתים קרובות לא ניתן למצוא מקום פנוי במקרר לשים את המוצרים החדשים אשר נרכשו, והם מונחים אחד על השני. חשוב מאוד לא להצמיד בין המוצרים ולאפשר לקור לעבור ביניהם ולקרר אותם, לשמירה על טריות למשך זמן ארוך יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully