וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים מזהירים: תפסיקו לסדר את המיטה שלכם. זה לא בריא!

30.5.2022 / 23:53

מומחי מזרונים מעודדים אותנו לחיות בבלגן ולהפסיק לסדר את המיטה שלנו בבוקר, בטענה שמיטה מבולגת טובה יותר לבריאות שלנו. תתפלאו, אבל הרופאים מאשרים

הסיבות שאסור לסדר את המיטה בבוקר/Dr Karan Raj

חברים, העצלנות משתלמת! כל השנים האלו שלא סידרתם את המיטה שלכם בבוקר הייתה למעשה החלטה נכונה ונבונה. מומחי מזרונים טוענים שלא לסדר את המיטה בבוקר זה למעשה דבר מועיל לבריאותנו.

המומחים טוענים שיש סיבה אחת מאוד לא נעימה שתגרום לאלו המקפידים על סידור המיטה להפסיק - והיא: הזיעה שלנו. המומחים ב-And So To Bed אמרו ל-Daily Star שלחות וזיעה מצטברות להן בתוך המצעים שלנו כשאנחנו ישנים, במיוחד בחודשי הקיץ שבהם הלילות קצת מחניקים ושינה ללא הזעה היא כמעט בלתי אפשרית (קצת כמו מה שאנחנו מרגישים בימים האחרונים). למעשה, המבוגר הממוצע מאבד 285 מ"ל של נוזלים בכל לילה, וחלק ניכר מהנוזל הזה מחלחל לתוך הסדינים שמתחתינו.

כשאנחנו מסדרים את המיטה שלנו ברגע שאנחנו קמים, הלחות הזו נשארת כלואה מתחת לשמיכה - כלומר היא עדיין תהיה שם כשנחזור למיטה בלילה. גועל! הדרך להתמודד עם הבעיה היא להשאיר את המיטה מבולגנת. כלומר, למשוך לאחור את המצעים בבוקר ולאפשר למזרן ולסדינים שלנו "לנשום" ולתת ללחות להתאדות.

אישה מנסה לסדר את המיטה. whatshouldwecallme, Giphy
תפסיקו לסדר את המיטה שלכם. זה לא בריא!/Giphy, whatshouldwecallme

המומחים ב- And So To Bed הם לא היחידים שתומכים ברעיון הזה. הרעיון קיבל תמיכה רבה מאושיות טיקטוק ואף חיזוק מהרופא הכוכב של טיקטוק, ד"ר קארן ראג' (@dr.karanr). בסרטון קודם שלו הסביר רופא שירות הבריאות הלאומי הבריטי: "תפסיקו לסדר את המיטה שלכם דבר ראשון בבוקר, זה יעשה אתכם בריאים יותר. סידור המיטה שלכם בבוקר מביא ללכידת קרדית אבק שהצטברה במשך הלילה. הטורפים המיקרוסקופיים האלה, שאורכם פחות ממילימטר, ניזונים מקשקשי עור האדם ומשגשגים בסביבות לחות".

הוא הוסיף: "כשאנחנו ישנים בלילה, הגוף שלנו הופך חם ומזיע, מה שהופך אותנו למטרות עיקריות עבור הקרדיות הרעבות האלו. הן ישאירו מאחוריהן הפרשות שיכולות לגרום לנו לאסטמה או תסמינים דמויי אלרגיה. סידור המיטה בבוקר לוכד את כל הלחות הזו ומספק בית ל-1.5 מיליון מהילדים הרעים האלה. במקום זאת, תשאירו את המיטה שלכם מבולגנת - אפילו רק לזמן מה. זה יחשוף את קרדיות האבק האלו לאוויר ולאור השמש, מה שייבש אותן ויביא למותן".

ד"ר טיקטוק מסביר מדוע:

כפי שציינו, הטרנד קיבל תמיכה רבה בטיקטוק. בסרטון נוסף של @sherifelsahly, שנצפה למעלה מ-2.7 מיליון פעמים, טוען המשתמש שאנחנו לא צרכים לסדר את המיטה שלנו בבוקר. הוא מסביר בסרטון שלו: "קרדית האבק יכולה לחיות על המיטה שלכם, אז ברגע שאתם מסדרים את המיטה בבוקר, אתם למעשה לוכדים מיליוני קרדיות אבק וכתוצאה מכך הן ממשיכות להתרבות". במקום זאת, הוא מייעץ להשאיר את הסדינים חשופים כדי לאוורר החוצה כל זיעה, אבק או חיידקים שאולי נאספו. סרטונים דומים של @yolkfather ו-@osilashealth מציעים דבר דומה.

ועוד משתמשי טיקטוק תומכים בזה:

@yolkfather Next time your parents ask you to make your bed just send them this ? #greenscreen #funfact #learnontiktok #foryou #sleepfacts ♬ original sound - Lexi Natoli

לפי Dreams, האדם הממוצע מבלה 33 שנים (או 12,045 ימים) מחייו במיטה. על אף שזה לא הדבר הכי נחמד לחשוב עליו, זה הגיוני שעם כל הלכלוך, החיידקים, השמנים, תאי העור המתים, הזיעה, הריר ומוצרי השיער - יהיו הרבה דברים שיצטברו על הסדינים שלנו בלילה. אלו סיבות מספיק טובות להשאיר מיטה מבולגנת וחדשות טובות מאוד לכל מי שמתעצל לעשות זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully