מומחי הניקיון מפריכים את המיתוסים: אסור לסדר את המיטה כשקמים

האם כדאי לסדר את המיטה מיד לאחר שקמים? כל כמה זמן צריך לכבס את הציפית? ומה עם הפיג'מה? קבלו תשעה טיפים שישנו את חייכם

  • מצעים
  • סדינים
  • מיטה
אסור לפספס
השיטה הנכונה לסידור המצעים על המיטה (HOWCAST)

להציע ולסדר את המיטה אחרי השינה זו משימה שרובנו עושים מיד לאחר שאנחנו קמים, או שאנחנו לא עושים אותה בכלל. אלא שמסתבר שזה יכול להיות רע לבריאות שלנו.

בדיילי מירור דווח שמומחים לכל מה שקשור להיגיינת השינה וניקוי המיטה מטעם חברת mattressnextday, ניפצו כמה מיתוסים והסבירו בין היתר מדוע לא צריך להציע את המיטה מיד אחרי שקמים משינה.

ליקטנו עבורכם את הטיפים שלהם, וכדאי גם לכם ליישם אותם כדי להימנע מטעויות.

אתם מסדרים את המיטה איך שאתם קמים? (צילום: Giphy, whatshouldwecallme)

1. אתם לא צריכים לנקות את המזרן אם הוא מכוסה במגן מזרן - לא נכון.

למרות שכיסוי המזרן יכול להגן עליו מלכלוך, כתמים וחומרים אחרים, הוא לא הופך אותו לחסין מאבק וחומרים אחרים שעלולים לגרום לתגובה אלרגית. ולכן, המומחים ממליצים לנקות את המזרן והכיסוי שלו בכל שישה חודשים.

2. לא צריך לנקות את הכיסוי של המזרן באותה תדירות שמנקים את המצעים - נכון.

את הכיסוי של המזרן יש לנקות בכל כמה חודשים - משום שהוא מגן על המזרן מלכלוך עיקש ואבק וגם מאריך את אורך חיי המזרן. אבל גם הוא זקוק לניקוי מדי פעם, כדי שיוכל להמשיך להיות אפקטיבי.

3. צריך להציע את המיטה מיד אחרי שקמים - לא נכון.

מסתבר שחלקיקי האבק אוהבים את החמימות של המיטה שלנו. ולכן בבוקר יש לאוורר את השמיכות וכלי המיטה במשך 30 דקות, לתת להם להתקרר, ורק אז לסדר אותם. אבל לא לפני שאתם פותחים חלון לאוורור בחדר.

חשוב מאוד לנקות את הכריות (צילום: Giphy, SNK)

4. לא צריך לנקות את הכיסוי הפנימי של הכריות - לא נכון.

המחשבה הרווחת היא שהכיסוי הפנימי של הכרית לא דורש ניקוי בגלל שלא באים איתו במגע הוא מכוסה בציפית. אלא שמומחי הניקיון טוענים שהבד הזה דווקא סופג הרבה מהזיעה שלכם. אז מה עושים? מכבסים אותם, לפחות 3 פעמים בשנה.

ומה עם הכרית עצמה? רופא חשף לאחרונה בסרטון את החיידקים והזוהמה שיש בכריות שאנחנו ישנים עליהן, והמליץ להחליף את הכריות לפחות כל שנתיים.

5. מספיק לכבס את המצעים בטמפרטורה של 30 מעלות - לא נכון.

המומחים טוענים שעל מנת להרוג את כל החיידקים וחלקיקי האבק שהצטברו על המצעים, יש לכבס אותם בטמפרטורה גבוהה של לפחות 60 מעלות.

6. צריך לכבס מצעים פעם בשבוע - נכון.

עבור ניקיון אופטימלי, אתם צריכים להחליף ולכבס את המצעים והסדינים פעם בשבוע. אם אתם לא מסוגלים לעשות את זה, רצוי להימנע מהרגלים מסויימים שיזהמו לכם את המיטה מהר יותר, כמו לתת לחיות מחמד לעלות עליה או להיכנס לתוכה כשאתם לחים ודביקים מקרם גוף שזה עתה מרחתם.

עוד בוואלה!

ויכוח סוער: כל כמה זמן צריך להחליף ולכבס את הפיג'מה?

לכתבה המלאה
באיזו תדירות אתם מכבסים את הפיג'מה? (צילום: Giphy)

7. צריך להחליף את הציפית של הכרית באותה תדירות כמו הכיסוי של שמיכת הפוך - לא נכון.

הלכלוך, הזיעה וגם מוצרי טיפוח שאתם מורחים על העור שלכם לפני השינה יכולים לעבור לציפית של הכרית בקלות רבה יותר מאשר לשמיכה. לכן אתם צריכים לנקות אותן יותר מאשר את הכיסוי של השמיכה.

8. זה בסדר אם תכבסו את הפיג'מה שלכם כל יומיים - נכון.

כמובן שזה תלוי בתדירות שתלבשו את הפיג'מה, אבל אם אתם מורידים אותה בכל בוקר ברגע שאתם קמים, לא צריך לכבס אותה בכל יום. אבל אם אתם ממשיכים ללכת איתה גם אחרי השינה, כדאי שתחליפו אותה על בסיס יומי.

"בגדי שינה, כמו בגדים במהלך היום, משתפשפים בעור שלנו שמשיר תאים. תאי העור הללו מלאים במיקרואורגניזמים שבדרך כלל אינם מזיקים. אבל ברגע שהם נכנסים למקומות שהם אינם אמורים להגיע אליהם הם עלולים ליצור בעיות וזיהומים, במיוחד אם הם פוגשים חתכים ופצעים על גבי העור", הסבירה פרופסור סאלי בלומפילד מבית הספר להיגיינה ורפואה טרופית בלונדון, שהציעה לכבס את הפיג'מה לפחות פעם בשבוע וכל יום בקיץ.

איך עדיף לישון - עם תחתונים או בעירום? (צילום: Giphy)

9. לישון עם תחתונים זה היגייני - נכון.

זה בטוח לישון עם תחתונים, אבל בארגון הבריאות הבריטי ממליצים לכבס אותם בטמפרטורה של 60 מעלות כדי למנוע התפשטות של חיידקים. שינה בתחתונים צמודים ולא נקיים יכולה לגרום להצטברות חיידקים אצל גברים ונשים כאחד. נשים רגישות במיוחד לגירוי בנרתיק ולדלקת כשהון ישנות בתחתונים צמודים בלילה. בד שאינו מאפשר לעורכם לנשום עלול לגרום לאי נוחות ואף לבעיות כמ זיהום פטרייתי בנרתיק.

ישנם מספר שיטות להבטיח שינה בטוחה עם תחתונים בלבד - יש ללבוש יותר תחתונים רופפים יותר, שעשויים מכותנה, להימנע מחומרים משינה בתחתונים העשוים מחומר המבוסס על ניילון, כיוון שהם מונעים מהעור לנשום בלילה ועלולים ליצור קרקע רבייה לחיידקים ויצור גירויים בעור.

ובכלל - יש מצב שעדיף לישון בעירום: לשינה בעירום יש מספר יתרונות בריאותיים ופיזיים, החל משיפור המאזן ההורמונלי ומצב הרוח וכלה בסקס טוב יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

    התרעות פיקוד העורף

      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully