וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפסיקו עם הכביסות! 6 טיפים להארכת תוחלת החיים של הבגדים שלכם

עודכן לאחרונה: 6.4.2022 / 23:45

מומחי ניקיון טוענים שאנשים המכבסים לעיתים קרובות מדי את הבגדים שלהם למעשה פוגמים באיכותם - וזו לא הטעות היחידה שכולנו עושים

זה מה שקורה כשמכניסים מצלמת GOPRO לתוך מכונת כביסה/YOUTUBE

אולי לא ידעתם את זה, אך שגרת הכביסה שלכם הולכת יד ביד עם תוחלת החיים של הבגדים שלכם. אם גם אתם שמתם לב שהבגדים שלכם מאבדים מאיכותם לאחר מספר כביסות, יתכן שזו לא אשמת הבגדים - אלא אשמת מי שמכבס אותם. למזלכם, מומחי Chatelaine שיתפו כמה טיפים שיסייעו להאריך את תוחלת החיים של הבגדים שלכם - והנה ההמלצות שלהם:

כבסו בגדים בתדירות נמוכה יותר

במילים פשוטות, אם הבגד לא מלוכלך - אל תכבסו אותו. לא צריך לזרוק כל בגד לכביסה רק כי לבשתם אותו פעם אחת כשיצאתם לסופר השכונתי. כבסו אותו רק אחרי מספר לבישות ורק אם הוא מלוכלך או מריח רע. למשל, סוודר דק שלבשתם מעל חולצה יהיה בסדר גמור ללבישה חוזרת, כמו גם ג'ינס שלגמרי אפשר ללבוש אותו כמה וכמה פעמים לפני שהוא מיועד לכביסה.

אשה עם כביסה מסריחה. ShutterStock
רק אם הכביסה מסריחה - תכבסו/ShutterStock

השתמשו בפחות אבקת כביסה

טעות מכובסת נפוצה נוספת היא שימוש ביותר מדי אבקת כביסה. לדברי המומחה שלנו, פטריק ריצ'רדסון, האבקה "מתגבשת על בגדים לאורך זמן ומקצרת את תוחלת החיים שלהם מבלי להביא לתוצאה נקייה יותר". לדבריו כל שאתם צריכים זה רק 2 כפות של אבקת כביסה למכונה מלאה.

אמרנו לכם

שימוש מוגזם במרכך זו הסיבה שהבגדים שלנו נהרסים בכביסה?

לכתבה המלאה

ריצ'רדסון ממליץ גם להשתמש באבקת כביסה רגילה לפריטים שנמצאים בשימוש רב כמו בגדי ספורט וחולצות עבודה, ומשהו עדין יותר לשאר הבגדים שלכם.

אילוסטרציה. ShutterStock
אל תגזימו עם האבקה/ShutterStock

כבסו בזהירות

יש לטפל בזהירות בפריטי לבוש המעוטרים בפאייטים, רקמה או תחרה על ידי קריאת ההוראות שעל התווית. אם יש לכם ספק, עדיף שתכבסו ביד בעדינות ותייבשו באוויר הפתוח ולא במייבש. ריצ'רדסון ממליץ גם להשתמש בשקיות רשת שמונעות מהבגדים להסתבך במכונת הכביסה.

הימנעו מחום מיותר

שימוש בחום על בגדים, בין אם זה מים חמים במכונת הכביסה או שימוש במייבש, ישחוק את סיבי הבגדים שלכם לאורך זמן. אתם יכולים להאריך את תוחלת החיים של הבגדים שלכם על ידי שטיפה במים קרים ותליית הבגדים לייבוש.

בנוסף, ריצ'רד ייעץ: "אם אתם מתכוונים להכניס פריטים למייבש, פתחו את הדלת כל כמה דקות ושלפו את מה שכבר יבש. אין צורך להשאיר אותם במכונה עד שכל הפריטים יתייבשו".

מייבש כביסה. ShutterStock
לא צריך תמיד להשתמש במייבש, בעיקר לא בקיץ/ShutterStock

השתמשו בכדורי מייבש

לא רק שכדורי מייבש מסייעים לבגדים שלכם להתייבש מהר יותר, הם גם מסייעים בשימורם. דפים למייבש, לעומת זאת, יהרסו בסופו של דבר את יכולת הנשימה ונידוף הריח של הבגדים שלכם.

דלגו על הקולבים

תליית בגדים רטובים היא דרך בטוחה לקצר את תוחלת החיים שלהם, אז נסו להוסיף למכונה מחזור/סיבוב מהיר כדי לסחוט את עודפי הנוזלים. אם אתה בוחרים ללכת עם קולבים, השתמשו באלה מעץ או המרופדים במקום המתכתיים, כדי שהבגדים שלכם לא ישנו את צורתם עליהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully