וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל כמה זמן באמת חייבים לכבס מגבות? התשובה תדהים אתכם

עודכן לאחרונה: 9.3.2022 / 18:45

גם אם חשבתם שאתם מלכי הניקיון ויודעים בדיוק כמה פעמים צריך לכבס כל דבר - יש לנו תחושה שתופתעו לשמוע את האמת על כמות הפעמים שבטוח להשתמש במגבת לפני שחייבים לכבס אותה כדי להמנע מחיידקים ומחלות

כל כמה זמן צריך לכבס מגבות?/liz.amaya.style

אם חשבתם שכביסה של המגבות פעם בשבוע מעניקה לכם את התואר "האדם הנקי והמאורגן ביותר בעולם" - אז כדאי שתחשבו שוב, כי מומחית לניקיון גילתה באיזו תדירות עליכם לכבס אותן בפועל - ונראה לנו שמעטים מאוד עומדים בסטנדרט הזה.

מסתבר שעל מנת לשמור על ניקיון מירבי ולמנוע התפשטות חיידקים, המעצבת ומומחית הניקיון האוסטרלית ליז אמאיה, אומרת שיש לכבס את המגבות מדי יום. למעשה, בסרטון שפרסמה בעמוד האינסטגרם ובטיקטוק שלה היא הדהימה את עשרות אלפי העוקבים שלה כשהסבירה שצריך לכבס את המגבת לאחר כל שלושה שימושים.

"מגבות סופחות הרבה מים ונשארות לחות במשך שעות, וזו מהווה מקום רבייה מושלם לחיידקים לא רצויים", היא הסבירה שיש לכבס מגבות ידיים מדי יום, מגבות גוף לאחר כל שלושה שימושים ואילו את שטיחוני האמבטיה שלכם אתם צריכים לכבס פעמיים בשבוע.

צפו בסרטון ובהסבר שלה

וככה היא ממליצה לכבס את המגבות

גם רופאים מסכימים: כביסה לאחר כל 3 שימושים

העצות של ליז הן לא רק שלה, אלא אלו גם ההמלצות של המומחים בעמותת "The Cleaning Institute" שמציעים גם לכבס את המגבות לאחר כל שלושה שימושים. הם מסבירים שאם אתם מתקלחים פעם ביום, יש לכבס את המגבות לפחות פעמיים בשבוע כדי להסיר את כל החיידקים שהצטברו.

גם על פי המומחים בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת ניו יורק, יש להחליף את מגבות הרחצה לאחר שלושה שימושים - וגם זה רק בתנאי שניתן לייבש את המגבת לחלוטין לאחר כל שימוש. שימו לב - מדובר על מספר שימושים, ולא על ימים. כלומר אם אתם מתקלחים פעמיים ביום - עליכם להחליף את המגבת כל יומיים ואם אתם מתקלחים פעם ביום, אז אתם יכולים להחליף את מגבות הגוף כל שלושה ימים.

גם את מגבות הידיים יש להחליף ולכבס כל יומיים-שלושה, מכיוון שהן בדרך כלל נמצאות בשימוש תדיר על ידי מספר רב של אנשים.

המגבות שלכם הרבה יותר מלוכלכות ממה שחשבתם

"20 שכבות העור העליונות שלנו הן תאים מתים. חלק מהתאים האלה יורדים במקלחת, אך רבים מהם יגיעו למגבת הרחצה שלכם מדי יום", מסבירים ב- Healthline.com. למעשה - ב-TIME דווח שמחקר מצא שלא פחות מ-90% מהמהגבות במקלחות מזוהמות בחיידקי קוליפורמים וב-14% מהן ישנן חיידקי אי. קולי, שהם כזכור חיידקים צואתיים.

אז מה יקרה לכם אם לא תכבסו את המגבות לעתים קרובות כל כך? מגבות מלוכלכות עלולות להפיץ וירוסים, פטריות וחיידקים, ליצור גירויים בעור ולגרום להתפשטות של זיהומים. לכן חשוב גם אף פעם לא לחלוק מגבת עם מישהו שאתה לא מכיר או עם מישהו שחולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully