וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה לניקיון מזהיר מפני ניקיון מוגזם של הבית - וזה הנזק שאתם עושים

11.2.2022 / 0:07

מומחה לניקיון טוען שיש פריטים בבית שאנחנו מנקים יתר על המידה כשבמקום לסייע - זה רק גורם לנזק. האם יש דבר כזה נקי מדי? מתברר שכן. אלה המקומות בבית שכדאי לכם להפסיק לנקות אותם

מהם הפריטים הכי מזוהמים בהם אנחנו משתמשים מדי יום?/מערכת "סיפור בדקה"

כל העצלנים שלא אוהבים לנקות את הבית ודאי ישמחו לשמוע את הדברים שיש למומחה הניקיון של "שירותי פנטסטיק", דני פליקרובה, לומר להם. לנקות זה חשוב - אבל ניקיון מוגזם יכול לגרום ליותר נזק מאשר תועלת. מומחה הניקיון הסביר ל"סאן" הבריטי שיש פריטים בבית שאנחנו, ובעיקר חולי ניקיון, נוטים לנקות על בסיס יומי או באופן יסודי כשכלל אין צורך בכך ומעבר לזה - ניקיון מוגזם גם יכול להרוס אותם.

רשמו לעצמכם - אלה הדברים שאתם מנקים יותר מדי בבית שלכם:

מראות

יש אנשים שעושים טעות קריטית ומנקים את המראות שלהם כמעט כל יום. זה אתם? אז תפסיקו. הלחות החוזרת והשימוש בחומרי ניקוי זכוכית עלולים להיכנס אל מאחורי המראה, להרוס את השקיפות שלה עם הזמן - ולמעשה להפוך אותה לזכוכית בלבד. כדי להימנע מכך, הקפידו לאוורר את חדר האמבטיה שלכם היטב ולניקיון והסרת הלחות היומיומית השתמשו רק במגב ובמטלית מיקרופייבר נקייה. בחומרי הניקיון הייעודים לזכוכית השתמשו לא יותר מפעם בשבוע.

כדי לנקות את המראה בחדר האמבטיה, הסירו תחילה כתמים קשים על ידי ניגוב של המראה עם מעט אלכוהול על מטלית רכה. לאחר מכן, רססו את המראה בחומר ניקוי הזכוכית שלכם וודאו שאתם משתמשים במטלית מיקרופייבר. ניתן לנגב את כל הכתמים העקשניים או סימני האצבעות שנותרו בחומץ לבן ומגבות נייר לגימור נוצץ.

אישה מנקה ראי. Daniel Jedzura, ShutterStock
ניקיון שבועי זה מספיק/ShutterStock, Daniel Jedzura

רהיטי עץ

רהיטי עץ הם קשים לתחזוק מלכתחילה. מומחה הניקיון אמר: "ראיתי שולחנות ושידות שרוטים ושחוקים כמעט בכל בית שהייתי בו". ניקוי יתר של רהיטי עץ פוגע בהם - בעיקר כשמנקים אותם לא נכון. לדוגמא, שימוש בכמויות אדירות של חומרי ניקוי בהתזה היא טעות נפוצה, אשר גורמת לשינוי צבע העץ לאורך זמן ומשאירה סימנים ברורים לעין. "יש להשתמש בחומרי ניקוי במשורה, שכן הם יכולים למעשה ללכוד אבק וליצור כתמים - וזה בדיוק ההפך ממה שאתם רוצים", הוא אמר.

שימוש בספוגים קשים ובתנועה מעגלית היא גם טעות נפוצה. יש לרסס מעט מהחומר ולנגב בעדינות. גם אבק עדיף להסיר באמצעות מטלית מיקרופייבר בלבד. אל תשכחו את הרגליים, הידיים ואת תומכי העץ הקטנים יותר של הרהיטים.

תמיסה של כפית אחת של נוזל כלים לשני ליטר מים יכולה לעזור בהסרת לכלוך כבד שהצטבר אם הרהיטים אוחסנו או הוזנחו זמן רב. משטחים עכורים או כהים הם תוצאה של שימוש רב מדי בפוליש או ווקס. תמיד כדאי להתחיל בשיטה העדינה לניקיון ולהתקדם לשיטות מעמיקות יותר אם יש בכך צורך.

ניקיון רהיטי עץ. ShutterStock
ברהיטי עץ יש לרסס מעט מהחומר ולנגב בעדינות/ShutterStock

עוד טיפים שכדאי לדעת בניקוי רהיטי עץ: תה שחור מכיל טאנינים שיכולים להסיר כל הצטברות של שעווה. סימני מים שמופיעים על העץ יש לנקות בהקדם האפשרי. שפשפו מעט שמן זית או מיונז על הכתם, תנו לו זמן השרייה ולאחר מכן נגבו. סימני דיו ניתנים לניקוי על ידי טבילת מטלית רכה לחה באבקת סודה לשתייה ושפשוף בעדינות. את שאריות הסודה לשתייה יש לנגב עם מטלית לחה. כשמדובר במדבקות או שאריות דבק - היעזרו בקצה של כרטיס אשראי לגירוד השאריות ולאחר מכן פזרו מעט שמן זית או שמן מינרלי על מטלית רכה ושפשפו את האזור המוכתם. אם אתם מנקים עובש או טחב, מומלץ לעשות את זה מחוץ לבית כדי למנוע מהטחב להתפשט לאזורים אחרים בבית.

שטיחים

שטיחים מיועדים להחזיק מעמד שנים רבות - אך זה לא יקרה ללא טיפול מתאים. שאיבתם מדי שבוע היא דבר רצוי, אך שימוש בשיטות קשות יותר כמו ניקוי בקיטור צריך להיות מוגבל לפעמיים בשנה לכל היותר. יש אנשים שמנקים בקיטור את השטיחים שלהם אחרי כל כתם שנוצר או אחרי מסיבות - וזה לא הרעיון הכי טוב. ניקיון שכזה מוביל לשינוי צבעו של השטיח, ליצירת כתמים ולפגמים.

בעת השאיבה, וודאו שאתם משתמשים בהגדרה הגבוהה ביותר של ראש הוואקום שלכם על מנת להימנע מפגיעה בקצוות הסיבים. לעולם אל תשתמשו בטמפרטורות גבוהות בעת ניקוי שטיחים, שכן זה צפוי להאיץ את הבלאי של השטיח.

גבר מיואש מניקוי שטיח. Africa Studio, ShutterStock
לא להגזים עם השטיח/ShutterStock, Africa Studio

כלים

אם אתם משתמשים במדיח כלים - אל תשטפו כלים לפני שאתם מכניסים אותם פנימה. שטיפה מוקדמת לא רק מבזבזת מים, אלא היא עלולה גם לבלבל את חיישן הלכלוך המובנה, מה שעלול לגרום לשטיפה קלה יותר מהנדרש לכלים, שבתורה תביא לכך ששאריות מזון ישארו תקועות בכלים שלכם. לכל מדיח כלים איכותי שיוצר בחמש השנים האחרונות יש חיישנים כאלו, במטרה ברורה לחסוך במים משטיפה מוקדמת. בפעם הבאה פשוט גרדו שאריות אוכל מהצלחות - והשאירו את היתר למדיח שלכם. כך תחסכו לעצמכם הרבה זמן, כסף ומאמץ.

אם אתם שוטפים כלים ביד, התחילו בהסרת שאריות המזון בעזרת מרית גומי או מגבת נייר. השאירו צלחות עם מזון דבוק להשרייה של 15-30 דקות בתמיסת סודה לשתייה ומים חמים. זכרו לעולם לא לשפוך שומן לביוב כי זה יסתום אותו. התחילו בשטיפת הפריטים המלוכלכים קלות וסיימו בשטיפת כלי בישול וסירים/מחבתות.

נערה מבואסת שוטפת כלים. ShutterStock
אין טעם לשטוף את הכלים לפני שאתם מכניסים למדיח/ShutterStock

שמיכות

מומחה הניקיון טוען שניתקל ברבים שרואים בכיסויי מיטה ושמיכות כאילו היו סדינים רגילים - ושוטפים אותם מדי חודש בלי לשים לב להוראות המצורפות בתווית. שטיפה זו עשויה לגרום לבלאי מוקדם של הבד או ליצירת גושים בשמיכות. את כיסויי המיטה יש לכבס פעמיים עד שלוש בשנה ואת השמיכות - כל שנה עד שנתיים.

שמיכות פוך. ShutterStock
כיבוס שמיכה פעם בשנה או שנתיים זה בהחלט מספיק/ShutterStock

בגדים

מן הסתם חשוב לכבס את הבגדים שלנו, בעיקר את הגרביים והתחתונים - אך גם כאן יש הרבה שמגזימים. לדברי דני, רבים מכבסים את בגדיהם לאחר שימוש אחד בלבד. זה מעולה עבור הגרביים והתחתונים, אבל את רוב הבגדים האחרים ניתן ללבוש עד שלוש פעמים לפני שמכניסים אותם לכביסה, אלא אם כן אתם עובדים באתר בנייה או בכל סביבה מאובקת אחרת.

הימנעו מכביסה בתדירות גבוהה של ג'ינסים, סוודרים וז'קטים, שכן זה יישחק את הבד. פשוט הניחו את הבגדים שלכם לאיוורור על קולבים למשך הלילה. כמובן שאם יש כתם - יש לטפל בו מיד.

כשמגיע הזמן לכבס - אל תעמיסו על מכונת הכביסה. הימנעו משימוש במרככי כביסה בכביסת מגבות, מכיוון שהן יאבדו מיכולת הספיגה שלהן עם הזמן. כמו כן, הקפידו לשמור על מכונת כביסה נקייה כדי למנוע מהכביסה הנקייה שלכם להריח כמו טחב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully