וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטעות המסוכנת שכולנו עושים כשאנחנו מכניסים את הצלחות למדיח הכלים

12.8.2020 / 0:01

הדחת כלים אמורה להיות פעולה פשוטה - שטיפה קלה לצלחות והכנסתן לתוך המדיח לפני הפעלתו. אלא שמסתבר שזו טעות גדולה שעשויה לפגוע בתהליך כולו. וגם: מתי כן צריך לשטוף את הצלחות?

זה מה שקורה בתוך מדיח כלים בזמן שהוא עובד/Bito

אתם עומדים להכניס את הצלחות והכוסות למדיח הכלים, הפעולה הטריוויאלית שכולנו נעשה לפני זה לשטוף מהם את הלכלוך לפני שמכניסים אותם, נכון? את כולנו לימדו שצריך לשטוף את הכלים מעט משאריות המזון, מה שימנע מהלכלוך להגיע למכונה ומבטיח שהן יצאו נקיות.

אלא שמסתבר שאנחנו פשוט פוגעים בתהליך הניקיון, כשמומחיות הניקיון האוסטרלית אשלי איירדייל אמרה ל-ABC: "אין שום נחיצות בשטיפת הכלים לפני הכנסתם למדיח". אשלי מספרת שניקוי הכלים לפני הכנסתם למכונה יכול לגרום שהם יצאו משם מלוכלכים בדיוק כפי שהכנסתם אותם.

גבר שוטף כלים. Giphy
אין צורך לשטוף את הכלים לפני המדיח/Giphy

מסתבר שרוב מדיחי הכלים מצוידים בגלאים שמזהים כמה מלוכלכות הצלחות. כשהמכונה מתחילה לפעול, היא תשטוף את הצלחות בזרם חזק ותנקה את כל הלכלוך הקשה שיש עליהן. אבל אם שטפתם אותן לפני כן, מה שיקרה זה שמדיח הכלים יחשוב שהוא צריך להפעיל רק שטיפה קלה - מה שמסביר למה אתם נשארים עם כלים מלוכלכים בסוף השטיפה. בנוסף, אם על הכלים שהכנסתם למדיח יש סבון כלים - הדבר עלול לגרום להקצפה במדיח ואפילו להצפה במטבח. הימנעו מהכנסה של כלים עליהם יש שאריות של סבון כלים למדיח, כיוון שכשהמים מכילים כמות גדולה של סבון, הם תופסים יותר נפח כתוצאה מהקצפה. במצב כזה, למים יהיה קשה להתנקז במהירות דרך הצנרת והם יצטברו בתחתית המדיח.

במקום זה מציעה אשלי להשליך כל אוכל מוצק לתוך האשפה לפני שאתם מכניסים את הצלחות למדיח, כמו שהן. המכונה תעשה את השאר. אם אתם מודאגים מסתימת מדיח הכלים, פשוט נקו את הפילטר שבתחתית המכשיר פעם בחודש.

אבל יש סייג לחוק הזה - אם הצלחות עמדו במדיח כמה שעות לפני ההפעלה, הוא כן יזדקק לקצת עזרה. ברידג'ט גארדנר, מנכלית בחברת ניקיון אומרת: "אם הכלים מלאים באוכל שמכיל חלבון כמו חלב, דגנים או ביצים, אז הוא נוטה להידבק, ואם הכלים עומדים שעות או ימים לפני השטיפה, זה יותר מדי בשביל מדיח הכלים ואז כדאי לשטוף אותם לפני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully