וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את הכלים האלה ממש לא כדאי לכם לשטוף במדיח

במטבח שלכם יש כמה פריטים שממש לא כדאי לכם להכניס למדיח, מאידך יש כמה דברים שלא הייתם מאמינים כמה טוב יעשה להם סיבוב שם בפנים. כל הפרטים וטיפים ממומחה - בכתבה הבאה

זה מה שקורה בתוך מדיח כלים בזמן שהוא עובד/Bito

מדיח הכלים מקל משמעותית על החיים שלנו, ואף מסייע בניהול השוטף של הבית. מדיח אמור לשטוף את כלי המטבח שלנו באופן יסודי, היגייני ואף לחסוך לא מעט מים (מדיחי הכלים משתמשים בכ-7 ליטר מים, לעומת כ-40 ליטר מים בשטיפה ידנית על אותה כמות כלים). בנוסף לחיסכון במים, כיום קיימים בשוק מגוון רחב של מדיחים עם טכנולוגיות מתקדמות שמבטיחים תוצאות ניקיון והיגיינה שקשה להגיע אליהן בשטיפה ידנית.

בימים אלה, לכולנו חשוב במיוחד להקפיד ככל שניתן על היגיינה. אז פנינו למומחה כדי לברר מה הדרכים הכי נכונות להשתמש במדיח שלנו, האם יש כלים שממש לא כדאי להכניס אליו ואיך מנקים את המדיח עצמו? אסף מוטלו, מנהל מוצר מדיחי כלים בוש נותן תשובות לכל השאלות הללו, וחלקן עשויות להפתיע אתכם.

הטיפים של אסף להפעלה נכונה ויעילה של מדיח הכלים:

באיזו תוכנית הדחה כדאי להשתמש בשגרה? תכנית הדחה בטמפרטורה גבוהה של 65 מעלות מצוינת לניקוי יסודי של הכלים מחיידקים.

כמה חומר ניקוי לשים? כמות גדולה יותר של חומר ניקוי לא תבטיח ניקיון טוב יותר. הקפידו להשתמש בכמות המומלצת לפי ההנחיות על המוצר.

מדיח כלים - גיף. Giphy
מדיח כלים - גיף/Giphy

איך מנקים את המדיח עצמו? הקפידו לנקות את המדיח וחלקיו (מסננים, זרועות מים וכדומה) כדי לאפשר לו לשמור על הגיינת הכלים שלכם. חלק ממדיחי הכלים שקיימים בשוק כוללים גם תוכנית ייעודית לניקוי עצמי של המדיח. תוכלו להעזר במדריך ההפעלה להמלצות והנחיות לתחזוקה נכונה.

במדיח שלי יש תוכנית היגיינה - למה היא מיועדת? בחלק ממדיחי הכלים החדשניים כמו בוש, סימנס, קונסטרוקטה ומותגים נוספים, קיימת תוכנית Hygiene, המאפשרת שטיפה ממושכת של הכלים בטמפרטורה של 70 מעלות. מדובר בתכנית אידיאלית להדחת בקבוקי תינוקות, קרשי חיתוך וכלי מטבח נוספים הדורשים ניקוי בטמפרטורה גבוהה ושטיפות נוספות לתוצאות הדחה היגייניות במיוחד.

אפשר לנקות במדיח גם חפצים אחרים, פרט לכלי מטבח? בנוסף לבקבוקי תינוקות, ניתן להכניס למדיח גם אביזרי אמבטיה, צעצועי ילדים, ספוגי ניקיון ואפילו צעצועים של חיות מחמד ולקבלם חזרה כמו חדשים - נקיים ובעיקר היגיינים יותר.

מדיח כלים. באדיבות בוש,
בגדול, הוא כאן כדי לעשות לכם חיים יותר קלים. מדיח/באדיבות בוש

ישנם כלים מסויימים שאותם לא כדאי להכניס למדיח, משום שפעולת ההדחה עלולה להזיק להם. ואילו כלים אחרים שאנשים נוטים לחשוש להכניס למדיח, דווקא יכולים לצאת ממנו נקיים ושמורים. הנה ההמלצות של המומחה מוטלו, בנוגע לאילו כלים כדאי לרחוץ במדיח ואילו ממש לא:

ברור שכן:

  • מסנני מתכת - אם עד היום נאבקתם בהוצאת שאריות מזון ושומן מאביזרי התנור, תשמחו לגלות שמדיחים שמים קץ לעבודה הקשה וינקו עבורכם את המסננת בקלות. גם מסנני מתכת של קולטי אדים יכולים להיכנס למדיח ולצאת כמו חדשים.
  • ראש מקלחת - חסכו לעצמכם זמן יקר והכניסו את ראש המקלחת לניקוי במדיח.
  • צעצועי פלסטיק - צעצועי פלסטיק שאינם מכילים סוללות יכולים להתנקות במדיח בקלות.
  • כובעים - אם שכחתם להכניס אותם למכונת הכביסה, תוכלו לרחוץ כובעים גם במדיח. מקמו אותם בחלק העליון של המדיח בטמפרטורה נמוכה.
כף עץ. ShutterStock
אותן ממש לא כדאי לכם להכניס למדיח. כפות עץ/ShutterStock

עדיף שלא:

  • כלי עץ - כלי מטבח מעץ עדיף לשטוף ביד, מאחר שמים עשויים לגרום לעץ להתנפח.
  • סכינים - סכינים חדות, מומלץ לרחוץ באופן ידני על מנת לשמור על איכות הלהב.
  • כלי קריסטל - את כלי הקריסטל היקרים לליבכם כדאי לרחוץ באופן ידני היות ופעולת המדיח והמלחים המצויים במדיח דרך קבע עלולים לפגום בברק הקריסטל.
  • מחבתות טפלון - מחבתות non-stick מומלץ שלא להכניס למדיח, מאחר ופעולת המדיח עלולה לפגוע בציפוי הטפלון שמונע הידבקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully