וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדרך שבה אתם מייבשים את הכביסה שלכם בחורף מסוכנת": כך תעשו את זה נכון

עודכן לאחרונה: 8.3.2022 / 23:46

מומחה בית ועיצוב מזהיר מפני ייבוש כביסה לחה בתוך הבית בימי החורף - ומציע פתרונות שיפחיתו את הנזק הבריאותי שזה עלול לגרום לכם

זה מה שקורה כששמים מצלמת GOPRO בתוך מייבש כביסה/GoPro Takes a Spin in the Dryer @Dad Being a Dad

כשמדובר בסריגים, ג'ינסים ובעיקר פריטי לבוש עדינים שחשובים לנו - אנחנו נוטים שלא להכניס אותם למייבש ולתלות אותם לייבוש לאחר הכיסה באוויר הצח. אולם כשמגיע החורף אנחנו מוצאים את עצמנו תולים את הכביסה הלחה בכל מקום בבית ומקווים שהאוויר שאנחנו נושמים יעשה את העבודה. מומחי בית ועיצוב מזהירים שתליית כביסה לחה בבית למעשה הורסת לנו את הבית ועלולה לגרום לנזקים לא רק לרכוש - אלא גם לבריאות שלנו. אבל אל תדאגו - יש כמה פתרונות להפחתת הנזקים האפשריים, לפחות עד שהקיץ יחזור אלינו.

לדברי פול גיבנס, מומחה לנכסים של housebuyers4u, הלחות שנוצרת מבגדים רטובים המתייבשים בתוך הבית עלולה לגרום לצמיחת עובש. "במהלך החורף אנו כמובן מפעילים יותר את החימום, וכאשר אנו משלבים זאת עם כביסה לחה, נוצר עיבוי רב - לא מעט בגלל שבדרך כלל אנחנו שומרים על החלונות סגורים בחורף, כך שבאופן טבעי קיים חוסר אוורור", אמר גיבנס והוסיף: "העיבוי הזה מתחיל לחלחל לתוך הקירות, השטיחים והרהיטים שלנו. רטיבות ממושכת יוצרת עובש בבית. לחות ועובש עלולים לגרום לבעיות נשימה, כמו שיעול, נזלת והתעטשויות, שעלולות להתפתח למחלות נשימה חמורות הרבה יותר".

אז איך נוכל למנוע מעובש לצמוח כתוצאה מתליית הכביסה הרטובה בתוך הבית? מומחים שיתפו בסאן הבריטי 5 שיטות שעשויות לסייע.

תליית כביסה לייבוש בתוך הבית. New Africa, ShutterStock
ייבוש הבגדים בבית עלול להיות מסוכן לבריאותכם - אבל יש דרכים להפחית את הנזק/ShutterStock, New Africa

1. שפרו את זרימת האוויר בבית - "אם אתם מייבשים את הכביסה בתוך הבית, הניחו את המתלה שלכם במקום עם זרימת אוויר טובה כדי למנוע הצטברות של עיבוי", אמרו המומחים. דרך קלה לעשות זאת היא על ידי פתיחת פתוח חלון למשך כ-15 דקות, מה שמשפר גם את איכות האוויר בבית.

2. השתמשו במכשיר קולט לחות - אם אתם מעדיפים שלא להכניס את האוויר החורפי הקר לביתכם, מכשיר ייעודי לקליטה או ספיחת לחות הוא פתרון נוסף להסרת לחות מבתים ובגדים במהירות ובבטחה. בנוסף, ידוע שמסירי הלחות מקלים על אלרגיות.

3. אל תעמיסו על מכונת הכביסה שלכם - רבים מאיתנו עושים את זה. אנחנו מכניסים כמה שיותר בגדים ומצעים למכונת הכביסה כדי למנוע צורך בכביסה נוספת. עם זאת, המומחים של Beko אמרו כי מילוי יתר של מכונת הכביסה "יכול להשאיר את הבגדים שלכם רטובים כאשר אתם מוציאים אותם משם - ולהאריך את זמן הייבוש באופן משמעותי". לכן, הם ממליצים למלא את מכונת הכביסה לא יותר מהמגבלה המותרת לפי הנחיות היצרן.

מעיל פוך בתוך מכונת כביסה. ShutterStock
אל תעמיסו על מכונת הכביסה שלכם/ShutterStock

4. השתמשו בחלל שלכם בתבונה - המומחים הזהירו מפני מצב שבו אתם יוצרים ערימה ענקית של בגדים על מתלה ייבש קטן או תליית מספר פריטים לייבוש קרוב מדי זה לזה. "אם כבר, זה ישאיר את הכביסה שלכם עם ריח של לחות ואת ערמת הגיהוץ שלכם גבוהה מהרגיל. פזרו את הכביסה שלכם ותנו לה להתאוורר", הם המליצו.

5. השתמשו במייבש - כן, זה אולי הפתרון שרובנו מנסים להימנע ממנו, אבל לפעמים אין ברירה. "מייבשי כביסה מושלמים לחודשי החורף מכיוון שהם מייבשים בגדים במהירות וביעילות, ללא קשר למזג האוויר", אמרו המומחים, "רכישת מייבש כביסה פירושה גם שאתם כבר לא צריכים לפזר בכל הבית שלכם כביסה לחה", הם ציינו. אם כבר יש לכם מייבש, וודאו שהוא עובד ביעילות ושאתם מנקים אותו כמו שצריך. בראיון ל-news.com.au, קולין ג'ונס, מומחה ב-Appliances Online Australia, חשף את הדרך המדויקת לניקוי המייבש: "ניקוי כללי למייבש שלכם צריך לכלול הסרת המסנן, שטיפתו תחת ברז מים זורמים להסרת כל הצטברות של מוך - וניגוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully