וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הדרך הנכונה לכבס את בגדי החורף שלכם

אסף מוטלו

עודכן לאחרונה: 14.12.2021 / 9:29

מחקרים מוכיחים שירידה בטמפרטורות גורמת לעלייה במפלס הכביסה. סתם, זה לא מחקר, זה ניסיון החיים שלנו. שאלנו מומחה איך הכי נכון לכבס בגדי חורף ואיזה פריט חורפי אסור להכניס למכונת כביסה לעולם

בימים האחרונים, אנו שמים לב לשינוי במזג האוויר והכניסה הרשמית לחורף, עם ירידת הטמפרטורות, והגעת הרוחות והגשמים. ובגדי החורף העבים והחמים יותר עושים קאמבק מהמדפים העליונים של הארון. בדי החורף השונים דוגמת קשמיר, הסאטן, צמר והכותנה העבה מציבים בפנינו אתגרי כביסה לא פשוטים ולא פעם אנו מוצאים את עצמנו עם סוודר שאיבד מצורתו או איבד את רכותו.

לפניכם כמה כללי ברזל שיעזרו לכם לעשות סדר בתנאי הכביסה המתאימים לכל אחד מבדי ופריטי החורף הנפוצים ויבטיחו שכל הסוודרים והמעילים שלכם יקבלו טיפול וניקוי הולם, מבלי שזה יסכן את סיכויי ההישרדות שלהם לשנה הבאה.

גבר צעיר מפעיל מכונת כביסה. באדיבות קונסטרוקטה,
תעשו מאמץ ותקראו את התוויות. זה חשוב במיוחד בחורף. גבר מפעיל מכונת כביסה/באדיבות קונסטרוקטה

טיפים חשובים לכיבוס בגדי חורף:

כאשר ניגשים לכבס את פריטי החורף, חשוב להקפיד על שלושה כללים חשובים: כביסה עדינה בטמפרטורה קרה (30 מעלות), סחיטה עדינה ביותר (כ-400 סל"ד) וייבוש מושלם.

עשו מאמץ וקראו את הנחיות הכביסה שרשומות על התווית של כל פריט - זה חשוב במיוחד עם בגדי חורף. אלו לא המלצות ריקות מתוכן, באמצעות התווית תוכל להבין מה הפעולות המומלצות לכביסה וייבוש, השומרות על איכות הבגד.

חשוב מאוד - אל תערבבו מספר פריטים יחדיו במכונת הכביסה, העדיפו "לטפל" בכל פריט בנפרד או לפחות לחלק את הבגדים לקטגורה משותפת: מעילי צמר/ צעיפים/ גרבי צמר וכדומה.

לא מומלץ להכניס נעליים למכונת הכביסה, כיוון שישנה סבירות גבוהה שהחלק הפנימי שלהן ייהרס.

שמרו על תוף מכונת הכביסה נקי - ללא ריחות או עובש, באמצעות ניגוב גומי מכונת הכביסה משאריות מים. פעולה זו תסייע לכם לכביסה ריחנית ולתוצאה נקייה במיוחד.

מעילי פוך

מעיל פוך בתוך מכונת כביסה. ShutterStock
חפשו את הכפתור עם הנוצה, ואל תשכחו לתת לו סיבוב טוב במייבש אחר כך. מעיל פוך במכונת כביסה/ShutterStock

מעילי פוך מכילים בדים סינטטיים, שבכביסה לא נכונה המילוי שלהם עשוי להפוך לכדורים וגושים בלתי ניתנים להפרדה, אשר יהרסו את מראה המעיל ואיכותו. בחלק ממכונות הכביסה קיימת תכנית המיועדת לפריטים עם פלומות (לרוב מסומנות עם ציור נוצה) אשר מיועדת לשמור על הפיזור האחיד של הפלומות בכביסה. בניגוד לפריטי חורף אחרים, את מעילי הפוך דווקא כן מומלץ לייבש במייבש הכביסה, על מנת לייבש את הפלומות היטב ולתת להן נפח, באמצעות האויר החם.

בגדי צמר

אישה מחזיקה סוודרים מקופלים. ShutterStock
דורשים טיפול מיוחד כדי שלא יהרסו בכביסות. סריגים מצמר/ShutterStock

בגדי צמר לרבות סוודרים וסריגים, דורשים טיפול מיוחד כיוון שבד הצמר עדין מאוד ונוטה להיהרס ולהתכווץ בכביסות. במידה והבגד מכיל מעל 50% צמר, עדיף ראשית כל להפרידו משאר הבגדים שאינם מכילים אותו סוג הבד ולאחר מכן לכבס בתוכנית כביסה קרה, כביסה ידנית או בתוכנית המיועדת לבגדי צמר.

מעילים וקרדיגנים

לרוב, את המעילים והקרדיגנים שלנו אנחנו ממעטים לכבס על אף שאנחנו לובשים אותם בחורף לעיתים קרובות. מומלץ לכבס את המעילים והקרדיגנים כאשר הם מכופתרים או שהרוכסן סגור היטב וכאשר הם הפוכים (פנימה החוצה). בתום הכביסה עדיף לפרוש אותם על מתלה הכביסה ולא לתלות אותם באמצעות אטבים, כיוון הם עלולים לאבד את צורתם ולהימתח יתר על המידה. אם אתם מעוניינים לייבש אותם במייבש הכביסה, הקפידו על ייבוש בחום עדין.

מעילי עור

מעיל עור תלוי על קולב. ShutterStock
פשוט תלמדו לאהוב את הסירחון שלו. מעיל עור/ShutterStock

לא מומלץ כלל להכניס פריטי עור או בגדים עם חלקי עור למכונת הכביסה, זאת כיוון שהעור מוריד צבע ויכול לגרום לשינויי צבעם של הבגדים האחרים שנמצאים בכביסה.

הכותב הוא מנהל מוצר קונסטרוקטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully