וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים קלים: 4 דברים שלא ידעתם שאפשר להכניס למכונת הכביסה

עודכן לאחרונה: 14.3.2021 / 7:07

מתיק האוכל ועד לווילון המקלחת - מהם הפריטים שאפשר לנקות במכונת הכביסה כדי לחסוך זמן ומאמץ. אוקיי, בלי לחרטט עכשיו: אלה הדברים שלא ניקיתם עד היום כי לא היה לכם כוח להסתבך, ועכשיו תוכלו פשוט לזרוק אותם לכביסה ולסמן וי

אבא וילדה ליד מכונת כביסה ומייבש כביסה. Beko,
אנחנו אוהבים לעגל פינות איפה שמתאפשר. אבא ובת ליד מכונת כביסה/Beko

מכונת הכביסה היא אחד המכשירים הכי חשובים בבית והיא יכולה לשרת אתכם לצורך הרבה יותר מרק ניקוי הבגדים. מסתבר שיש לא מעט פריטים וחפצים שאפשר לנקות במכונת הכביסה ולחסוך מאמץ וגם זמן. אם נהיה לגמרי כנים, חלק מהפריטים האלה הם כאלו שאנחנו נוטים לא לנקות לעולם, או לנקות לעתים רחוקות מדי פשוט כי מדובר בטרחה. לכן שמחנו מאוד לשמוע מהמומחים של Beko שיש לא מעט פריטים שאפשר פשוט לזרוק למכונת הכביסה בשיטת "שגר ושכח".

כריות

נערה ישנה במיטה. ShutterStock
הציפית לא מספיקה כדי לחצוץ בין הפנים שלכם לכל מה שהולך שם בפנים, תאמינו לנו/ShutterStock

בסוף יום ארוך, אין כמו התחושה של להגיע למיטה ולהניח את הראש על כרית נוחה. אבל לא פחות חשוב שהיא תהיה גם נקייה. גם אם הציפית שלכם נקייה ויצאה זה הרגע מהכביסה, זה ממש לא אומר שהיא מהווה מחסום מספק בין הפרצוף שלכם ובין מיליוני החיידקים, הבקטריות, הפטריות וקרדיות האבק שחיים בתוך הכרית. חלקם הגדול אמנם אינו מזיק, אבל אי אפשר להתעלם ממחקרים, שמצאו על כריות מושבות חיידקים חיים הידועות כרעילות. המושבות האלו מאלצות אותנו להתייחס לכרית כמו לבגד שמחליפים בתדירות גבוהה או מצעים, ולכבס אותן לפחות פעם בשבועיים-שלושה.

קודם כל יש להיצמד להוראות הכביסה על התווית של כל כרית. בדקו את המילוי של הכרית. כריות המכילות נוצות או מילוי סינטטי ניתנות לכיבוס במכונת הכביסה. עם זאת, אל תזרקו יותר משתי כריות למכונת הכביסה, כי אחרת הן לא יתכבסו טוב בגלל הדחיסה. בחרו בתוכנית של כביסה עדינה ואל תתפרעו עם חומר הניקוי. מומלץ לא לייבש אותן במייבש הכביסה, אלא להניח אותן לייבוש של כמה שעות בשמש. הייבוש הטבעי בשמש יעזור לנטרל ריחות רעים, שעלולים להיווצר בתהליך הייבוש הארוך של הכריות.

כריות העשויות מלטקס אי אפשר לכבס, אבל את הכיסוי שעליהן כן. בזמן שהכיסויים מתייבשים (ניתן גם במייבש), אפשר לקחת שואב אבק ופשוט לשאוב את קרדיות האבק מהכריות.

עוד בוואלה!

קשה לצפייה: סרטון חושף את החיידקים והזוהמה שיש בכרית שאתם ישנים עליה

לכתבה המלאה

וילונות

אישה פותחת וילון בחלון. ShutterStock
גם אלה וגם זה שתלוי במקלחת - לכביסה. אישה פותחת וילונות/ShutterStock

וילונות יכולים להתלכלך די מהר וזה לא בהכרח מורגש. אם הווילונות הם סינתטיים ולא עשויים מחומר עדין במיוחד כמו משי, שיפון, אורגנזה, קטיפה או פשתן, ניתן לכבס אותם במכונת הכביסה, על פי הוראות הכביסה שעל תווית הווילון. ההמלצה היא להפעיל תוכנית עדינה כדי שלא יתקמטו.

וילונות מקלחת

ווילון המקלחת הוא אחד הפריטים שמתלכלכים הכי מהר והוא נוטה לצבור עובש בגלל הלחות התמידית. עוד דבר שקורה לווילונות מקלחת די מהר הוא שהם נוטים להראות דהויים ובלויים. ניקוי יסודי יכול לפתור את שתי הבעיות הללו, ואין שום בעיה לעשות את זה בכביסה.

כל מה שצריך זה להסיר את הווילונות, לקרוא את הוראות הכביסה על התווית, להניח במכונת הכביסה, לשים חומר ניקוי (אבקה או נוזל) ולזרוק פנימה שתי מגבות שישמשו כמעין חוצץ בין תוף המכונה והווילון. הפעילו על תוכנית עדינה ותלו לייבוש בחוץ, במקום מוצל. אגב, גם שטיחון הפלסטיק שמונע החלקה בתוך האמבטיה יכול להיכנס יחד עם הווילון לסיבוב טיהור במכונה.

תיקי אוכל

אמא אורזת ארוחת עשר לילד בתיק אוכל. ShutterStock
רק תבדקו קודם שהוא לא מרוח בקוטג' או משהו/ShutterStock

גם אוכל טעים ששמתם בתיק האוכל, עלול להתבלגן ולהפוך את התיק שאמור להיות נקי, הגייני ובעל ריח טוב -למלוכלך, מדיף ריחות לא נעימים ולא הגייני. זו הסיבה שיש צורך לשטוף שקיות אוכל ותיקי אוכל העשויים מבד על בסיס קבוע, במיוחד אם יש לכם ילדים קטנים.

במקום להשרות את תיק האוכל במים ובסבון ולקרצף ביד או להשליך לפח ולהוציא כסף על תיק אוכל חדש - נצלו את כישוריה של מכונת הכביסה שלכם. אין צורך לשטוף את תיק האוכל לפני הכביסה, ואם הוא לא מרוח בגבינת קוטג' נוזלית או אבוקדו שלא התקשה. יש לקרוא את הוראות הכביסה שעל התווית, להכניס למכונה ולכבס.

טיפ חשוב: הימנעו מלהכניס את תיק האוכל למייבש הכביסה. תלו או הניחו אותו לייבוש באוויר הפתוח, ללא שמש ישירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully