וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצולי שואה גרים בתנאים מחפירים, האנשים האלה החליטו לעשות משהו

עודכן לאחרונה: 27.1.2022 / 11:46

מתנדבי עמותת סיירת השיפוצים כבר סייעו ל-36 קשישים וניצולי שואה שגרים בבתים מוזנחים ולעתים מסוכנים. אבל הפרוייקט האחרון שלהם היה שאפתני במיוחד - צפו בתמונות המרגשות

ב-27 בינואר מציינים בעולם את יום השואה הבינלאומי - התאריך נבחר משום שה-27 בינואר 1945 היה היום שבו שוחרר מחנה ההשמדה אושוויץ על ידי בעלות הברית במלחמת העולם השנייה. לרגל יום הזיכרון הבינלאומי, בעמותת "סיירת השיפוצים לקשישים וניצולי שואה" השלימו אתגר גדול במיוחד שלקחו על עצמם - שיפוץ בתיהם של 8 קשישים וניצולים מכל רחבי הארץ, מצפון ועד דרום. פרויקט השיפוץ המיוחד זכה לכינוי "שמונה בתים ושמונה ניסים" ובמסגרתו שופצו בהתנדבות מלאה בתיהם של 8 קשישים מתל אביב, רמת גן, ראשון לציון, קרית מלאכי, חיפה ומבשרת ציון.

רוצים גם לעזור, לתרום או להתנדב? גללו לסוף הכתבה לפרטים

סיירת השיפוצים - מתנדבים. סיירת השיפוצים, באדיבות המצולמים
8 בתים, 8 ניסים. מתנדבים של סיירת השיפוצים בעבודה/באדיבות המצולמים, סיירת השיפוצים

פרויקט השיפוץ במבשרת ציון התבצע בביתה של ניצולת שואה המרותקת לכיסא גלגלים ולא היתה מסוגלת להיכנס לחדר הרחצה שלה ללא סיוע. דלת הכניסה לחדר הרחצה היתה צרה מדי וחייבה את עזרתם של שני אנשים שיתמכו בה מכל צד כדי שתוכל להיכנס. בעיה דומה חוותה הקשישה גם עם דלת הכניסה לביתה, דבר שלמעשה ריתק אותה לביתה והיא מיעטה מאוד לצאת ממנו בשל כך.

צוות המתנדבים של סיירת השיפוצים הרחיב את מפתחי הדלתות בכל הבית וכל הדלתות והמשקופים הוחלפו. בנוסף, כדי להקל עליה את הכניסה והיציאה מהבית, נבנתה עבורה רמפה כדי שתוכל להיכנס ולצאת באופן עצמאי ולא תהיה תלויה בסיוע של אחרים. השיפוץ בביתה של הקשישה הושלם עם רהיטים ומוצרי חשמל חדשים שנרכשו עבורה.

סיירת השיפוצים - הבית במבשרת ציון -במהלך השיפוץ. סיירת השיפוצים, באדיבות המצולמים
הפתחים הורחבו, הדלתות הוחלפו והבית כולו שופץ. מתנדבים בפעולה בבית במבשרת ציון/באדיבות המצולמים, סיירת השיפוצים
סיירת השיפוצים - הבית במבשרת ציון - במהלך השיפוץ. סיירת השיפוצים, באדיבות המצולמים
התקנת רמפה להתניידות נוחה ועצמאית של הקשישה בבית במבשרת ציון/באדיבות המצולמים, סיירת השיפוצים
סיירת השיפוצים - הבית במבשרת ציון - אחרי. סיירת השיפוצים, באדיבות המצולמים
ככה זה נראה אחרי השיפוץ. בית במבשרת ציון ששופץ על ידי סיירת השיפוצים/באדיבות המצולמים, סיירת השיפוצים

במקביל, דרומית משם בקרית מלאכי הגיעה הסיירת לדירתה של קשישה ערירית שהתגוררה בבית ישן ומוזנח. החורים בקירות הפכו למרבצי עכברים, המרצפות השבורות היוו סכנת נפילה והחלונות המנותצים הפכו את השהות בבית לבלתי נסבלת, במיוחד בימים קרים. בעזרת עשרות מתנדבים הבית שופץ לגמרי, הריצוף הוחלף חדש, חדר הרחצה והשירותים שופצו במלואם, הקירות בכל הבית תוקנו ונאטמו מחדש והמטבח הישן, הוחלף באחד חדש.

סיירת השיפוצים - הבית בקריית מלאכי - אחרי. סיירת השיפוצים, באדיבות המצולמים
אחרי השיפוץ, הבית צוייד ברהיטים ומוצרי חשמל חדשים/באדיבות המצולמים, סיירת השיפוצים
סיירת השיפוצים - הבית בקריית מלאכי - אחרי. סיירת השיפוצים, באדיבות המצולמים
המטבח החדש לאחר השיפוץ בבית בקריית מלאכי/באדיבות המצולמים, סיירת השיפוצים
סיירת השיפוצים - הבית בקריית מלאכי - לפני. סיירת השיפוצים, באדיבות המצולמים
חורים בקירות שרצו עכברים, והמרצפות השבורות היו סכנת נפילה. הבית בקריית מלאכי לפני השיפוץ/באדיבות המצולמים, סיירת השיפוצים

פנייה נוספת שהגיעה לצוות הסיירת תיארה גברת מרמת גן שמזה עשור מתבודדת ומתביישת להכניס לביתה אנשים בעקבות מצב האגרנות וההזנחה בבית. היא סיפרה שבגלל המצב של ביתה, נכדיה מעולם לא הגיעו לבקרה בבית. הפניה הזו ריגשה את צוות הסיירת ומתנדבים יצאו מיד לשיפוץ נרחב בביתה של הקשישה, שכלל תיקון וחידוש אינסטלציה, החלפת כלים סניטריים, החלפת האמבטיה במקלחון נגיש, החלפת המטבח, וגם סיוע בפינוי החפצים הרבים שאותם היא אגרה במשך עשרות שנים. עם תום תהליך הפינוי והשיפוץ, נרכשו גם עבורה רהיטים ומוצרי חשמל חדשים לכל הבית.

סיירת השיפוצים - הבית ברמת גן - אחרי. סיירת השיפוצים, באדיבות המצולמים
עכשיו היא יכולה לארח את הנכדים בלי להתבייש. ביתה של קשישה מר"ג ששופץ על ידי סיירת השיפוצים/באדיבות המצולמים, סיירת השיפוצים
סיירת השיפוצים - הבית בר"ג. סיירת השיפוצים, באדיבות המצולמים
גם חדר הרחצה שופץ במלואו. מתנדב של סיירת השיפוצים בדירה בר"ג/באדיבות המצולמים, סיירת השיפוצים
סיירת השיפוצים - הבית ברמת גן - לפני. סיירת השיפוצים, באדיבות המצולמים
הבית היה עמוס בפריטים שנאגרו במשך שנים. מטבח הבית בר"ג/באדיבות המצולמים, סיירת השיפוצים

בפרויקטים נוספים שיפצה הסיירת חדר רחצה של קשיש מחיפה, וביצעה תיקוני קירות בביתו. קשישה ערירית מנתניה, שהתגוררה בדירה עם מטבח מתפרק ורקוב וחדר רחצה מלא עובש וליקויים בטיחותיים זכתה בשיפוץ מלא של חדר הרחצה והמטבח - הכלים הסניטריים והמטבח הוחלפו במלואם, קירות הבית תוקנו ונצבעו ורהיטים ומוצרי חשמל חדשים נרכשו לכלל הבית ויאפשרו לה כעת חיים נוחים ותנאים נעימים ומכבדים. במהלך השיפוץ הזה ביקר גם שר התיירות שבא להתנדב בעצמו וגם סייע עם דיור זמני חלופי עבור הקשישה למשך תקופת השיפוץ, עד שביתה יהפוך שוב למקום ראוי למגורים.

בתל אביב השלימו לאחרונה מתנדבי סיירת השיפוצים שני פרויקטים בהם התבצע איטום ותיקון קירות ובפרויקט נוסף נתרם ריהוט חדש ואביזרים לצורכי ניידות. בפרוייקט שמיני בראשון לציון התבצע איטום, חידוש קירות, תיקון וחידוש תשתית אינסטלציה.

סיירת השיפוצים - הבית בנתניה  - אחרי. סיירת השיפוצים, באדיבות המצולמים
אפילו שר התיירות נרתם לעזור. הדירה בנתניה לאחר השיפוץ/באדיבות המצולמים, סיירת השיפוצים
סיירת השיפוצים - הבית בת"א - אחרי. סיירת השיפוצים, באדיבות המצולמים
מתנדבת של סיירת השיפוצים בפרוייקט בת"א/באדיבות המצולמים, סיירת השיפוצים
סיירת השיפוצים - הבית בנתניה. סיירת השיפוצים, באדיבות המצולמים
המטבח היה רקוב וחדר הרחצה מלא בעובש. הדירה בנתניה/באדיבות המצולמים, סיירת השיפוצים

בימים אלו מתחילה הסיירת שיפוץ נוסף בדירתו של ניצול שואה בן 90 מתל אביב, המתגורר בבית מוזנח, עם מרצפות שבורות ומסוכנות. הבית גדוש בהררי חפצים והרהיטים ומוצרי החשמל בלויים ומהווים סכנה.

עמותת סיירת השיפוצים לקשישים וניצולי שואה הוקמה בראשית ימי הקורונה ומאז פעלה ללא הפסקה בהתנדבות מלאה וללא מטרות רווח. עד כה הצליחו מתנדבי העמותה לסייע ל-36 קשישים וניצולי שואה ברחבי הארץ בשיפוץ, חידוש ואבזור הבית. "יום השואה הבינלאומי מציין את שחרור מחנה אושוויץ, אך הוא גם זמן עבורנו לזכור שכרבע מניצולי השואה החיים בישראל כיום חיים מתחת לקו העוני וחלקם גרים בבתים שאינם בטוחים וראויים למגורים", אמרו בעמותה, והוסיפו כי הם זקוקים מאוד למתנדבים נוספים מאזור תל אביב וראשון לציון לצורך השלמת הפרוייקטים הנוכחיים.

רוצים לעזור?

להתנדבות: 0525663555
לתרומות בביט: 0525663555
סיירת השיפוצים בפייסבוק
סיירת השיפוצים באינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully