וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באזורים האלה במטבח שלכם מסתתרים חיידקים - ואין לכם מושג עד כמה זה מסוכן

5.12.2021 / 23:31

גם אם אתם מבלים שעות בניקיון המטבח שלכם מדי שבוע מתברר שיש כמה אזורים נסתרים שכנראה שכחתם לנקות - ותמצאו בהם שלל חיידקים מזיקים. כך תקפידו לא לפספס אותם להבא

שיטה לניקוי המיקרוגל/carolina.mccauley

האם ייתכן שגם אתם, חולי ניקיון שכמותכם, מפספסים מקומות מלוכלכים במטבח? מומחה הניקיון דיאן דימיטרוב, מנכ"ל Laundryheap, טוען שישנם שישה אזורים וכלים במטבח שאתם שוכחים או לא טורחים לנקות והם עלולים להכיל חיידקים מזיקים מאוד לבריאותכם. בחנו את עצמכם: כמה מהם שכחתם לנקות?

מדף התבלינים והרטבים

בעוד שמדף התבלינים שלכם עשוי להיראות מושך לעין, הוא צובר עליו אבק, תבלינים ורטבים שנשפכו. דימיטרוב אמר ל"דיילי סטאר": "תנו לאזור האחסון של התבלינים שלכם ניקיון יסודי עם מטלית לחה כל כמה שבועות, כדי להבטיח שהלכלוך והחיידקים לא ירבצו לכם שם". כמו כן, כדאי לוודא שהמדף יבש לחלוטין לפני החזרת התבלינים למקומם.

מדף התבלינים:

ניקיתי
שכחתי
417 משתתפים
מדף תבלינים. ShutterStock
מתי בפעם האחרונה העברתם ניגוב על מדף התבלינים?/ShutterStock

מגש הפירורים בטוסטר

אם יש פירורים גלויים לעין בתוך הטוסטר (מצנם) שלכם - זה הזמן לזרוק אותם, אומר דימיטרוב. הוא הסביר: "הקפידו לנתק תחילה את הטוסטר מהחשמל (בידיים יבשות!) ואז הסירו את מגש הפירורים ורוקנו אותו מעל כיור או פח. השתמשו במברשת שיניים יבשה כדי לנקות את פנים הטוסטר ומסביבו והסירו את כל הפירורים הגדולים. את מגש הפירורים שיטפו היטב עם נוזל כלים כדי להיפטר מכתמים דביקים. כאשר המגש יבש לחלוטין, הכניסו אותו חזרה פנימה ונערו היטב את הטוסטר מעל פח או כיור כדי להבטיח שלא נותר שם כל פירור מיותר".

הטוסטר:

ניקיתי
שכחתי
366 משתתפים
ניקוי מצנם עם מברשת שיניים. Giphy
גם את המצנם לא לשכוח - רק בזהירות לא להתחשמל/Giphy

כלי עץ

את כפות העץ שלנו אנחנו נוהגים לשטוף במים ולהכניס למדיח הכלים, אבל מתברר שזה לא מספיק יסודי. דימיטרוב הסביר שבכלי עץ עלולים להתפתח חיידקים, בעיקר בחריצים הקטנים לאחר שהם באים במגע ישיר עם בשר נא: "כדי להימנע מהפצת חיידקים, יש להשרות באופן קבוע את הכפות בתמיסת מי חמצן לפני השטיפה היסודית". כדאי ליצור תערובת מדוללת על ידי הוספת כפית אחת של מי חמצן לשני ליטר מים - ולהשרות בה את הכפות למספר דקות לפני שטיפתן כרגיל.

כלי עץ:

ניקיתי (כמו שצריך)
הסתפקתי בשטיפה רגילה
327 משתתפים
ניסוי חושף כמה ליכלוך יש על כף עץ/@miss.clean.with.me

כפפות לתנור

הכפפות לתנור אולי נראות נקיות מבחוץ, אך בפנים הן עשויות להכיל חיידקים, בעיקר אם נותרו בהן שאריות זעירות של מזון. מומלץ לכבס את הכפפות מדי שבוע (תלוי בתדירות השימוש) או לשטוף ביד (תלוי בהוראות הניקיון שלהן). אתם יכולים גם להשרות את הכפפות שלכם בתמיסה הכוללת כף אחת של סודה לשתייה וכף אחת של נוזל כביסה למשך 10 דקות ורק אז להכניס למכונה.

כפפות לתנור:

ניקיתי
שכחתי
271 משתתפים
כפפות לתנור. ShutterStock
גם את הכפפות לא לשכוח!/ShutterStock

מגבות מטבח

זה אולי נראה כמו משהו שלא היינו שוכחים, אבל מתברר שהשימוש הרב שלנו במגבות גורם לנו לפעמים לשכוח שגם הן חייבות כביסה - ובתדירות די גבוהה. חוץ מזה, רבים מאיתנו נוטים להשתמש באותה מגבת לייבוש ידיים גם לייבוש כלים וגם לניקוי משטחים מלוכלכים, שזה חמור. רצוי להחזיק ב-3 מגבות נפרדות: אחת לידיים, שנייה לכלים ושלישית לניקוי משטחים. הערבוב הזה עשוי להביא ליצירת חיידקים ולמעברם לעור שלכם או לכלי אוכל אחרים. כבסו מגבות כל כמה ימים ב-40 מעלות כדי לחטא אותן כראוי.

מגבות מטבח:

שטפתי
שכחתי
332 משתתפים
מגבת מטבח. ShutterStock
לא לערבב מגבות!/ShutterStock

סינר מטבח

קל לנו לשכוח ממנו, אך הסינר שאנחנו נוהגים ללבוש בשלבי בישול ואפייה במטבח סופג רסיסי מזון שורצי חיידקים - בעיקר אם הוא מגיע עם כיס קדמי. חשוב לזכור לכבס את הסינר אחרי כל מספר לבישות. מומלץ גם להשרות אותו בתמיסה של מים וחומץ למשך 15 דקות לפני הכביסה. לאחר הכביסה יש לאוורר אותו בחלל מאוורר היטב כדי למנוע מהרטיבות להתפשט.

הסינר:

שטפתי
שכחתי
238 משתתפים
גבר עם סינר בישול. ShutterStock
גם את הסינר לא לשכוח לכבס/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully