וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטון מדהים חשף כמה לכלוך יש בכפות העץ ואיך אפשר להסיר אותו

21.2.2021 / 0:11

משתמשים בכף עץ בבישול וזורקים לכיור? בחורה העלתה לטיק טוק סרטון שבו היא מראה כמה לכלוך נדבק לכפות העץ בבית וחשפה איך להוריד אותו בקלות. הסרטון צבר מעל 13 מיליון צפיות והצופים היו בהלם

ניסוי חושף כמה ליכלוך יש על כף עץ/@miss.clean.with.me

כפות עץ הן אביזר הכרחי בכל מטבח והן שימושיות מאוד בזמן הבישול. אבל ברגע שסיימנו להשתמש בהן, אנחנו פשוט זורקים אותן לכיור או למדיח ומוכנים להשתמש בהן שוב ביום שלמחרת. אלא שסרטון חדש שעלה לטיקטוק יגרום לכם לשקול מחדש את הדרך בה צריך לנקות את כפות העץ מיד לאחר הבישול ויראה לכם כמה לכלוך אנחנו משאירים עליהן.

כמה לכלוך יש על כף עץ?. @miss.clean.with.me, צילום מסך
הכף הזו צוברת המון לכלוך וזה קל לנקות/צילום מסך, @miss.clean.with.me

בחורה עם הכינוי Miss.clean.with.me העלה לרשת החברתית סרטון די דוחה שצבר מעל 13 מיליון צפיות עם הכיתוב: "ניקוי כף עץ". היא כתבה: "לא התכוננתי לזה" בזמן שהיא שמה את כף העץ בתוך כוס מלאה במים רותחים. הכף הושארה בהשריה שעה וחצי ולאחר מכן היה אפשר לראות איך כל הלכלוך ושאריות האוכל שיצאו ממנה מציפים את המים.

הצופים היו המומים מכמות הלכלוך שנדבקה לכף העץ והודו שהם חוששים לבדוק את זה בעצמם. אחד כתב: "אני לא רוצה לעשות את זה עם הכפות העתיקות שלי. אני לא רוצה לדעת". עוד אחד כתב: "לפעמים אני רוצה להישאר בהכחשה, זו אחת הפעמים". אז כדאי שתנסו את זה גם אתם כי כפות עץ מכילות הרבה מאוד לכלוך וזוהמה שעלולה לסכן את בריאותכם.

עוד בוואלה!

הסוד המחריד של שופט מאסטר שף שיגרום לכם לוותר על כף העץ לתמיד

לכתבה המלאה

צפו בסרטון

חלק מהגולשים טענו כי השרייה של כף העץ במים רותחים מסירה ממנה את השמנים הטבעיים של העץ המגנים עליו מפני חיידקים ועלולה אף לעוות את הכף. במקום זאת הם הציעו שלל דרכים אחרות לניקוי -

איך מנקים כפות עץ

  • כדאי לשטוף אותן במים חמים מיד לאחר השימוש.
  • לא רצוי להשרות את הכף במים עם סבון כלים, שכן זה עלול לגרום להתפשטות חיידקים שייספגו בעץ.
  • השרייה יכולה גם לגרום לעץ להתפצל או להיסדק.

אך למרבה המזל ישנם כמה פתרונות קלים בהישג יד בכדי לשמור על כפות העץ שלכם נקיות.

מלח - בעת ניקוי כלים מעץ, שימוש במי סבון חמים יכול לסייע בשטיפת חיידקים, עם זאת, מומלץ גם לשפוך כמות טובה של מלח גס על גבי כף העץ. לאחר מכן תוכלו להעביר לימון חתוך על פני השטח עד שהמלח נמס לחלוטין. הלימון אמור לעזור בהסרת הריחות והשילוב בין שניהם אמור להעלים את הלכלוך. לאחר מכן, שיטפו את כף העץ במים קרים ושימו לייבוש בשמש במידת האפשר.

סודה לשתייה היא אמצעי יעיל נוסף להסרת כתמים וריחות ממשטחי עץ. כדי להשתמש בה לניקוי פשוט פזרו אותה על פריטי העץ ואז השפריצו מעט מיץ לימון מעל. לאחר מכן השתמשו במטלית נקייה כדי לשפשף את האזור המוכתם לפני שטיפה במים של תמיסת הניקוי והשארה לייבוש בשמש.

חומץ לבן - כדי לנקות ולחטא כפות עץ באמצעות מים וחומץ כל מה שעליכם לעשות הוא למלא בקבוקון ריסוס בתערובת של מים וחומץ. הניחו את פריטי העץ על מגבת נייר ואז רססו אותם בתמיסת ניקוי החומץ שהכנתם. תנו לתמיסה לעבוד כמה דקות ואז שיטפו במים חמים ותנו לכלים להתייבש בשמש.

אקונומיקה - להסרת כתמים וריחות עקשניים במיוחד, ניתן גם להשרות את כפות עץ בתמיסת אקונומיקה מדוללת מאוד. באמבטיה, כיור או קערה גדולה מערבבים מים חמים ואקונומיקה ביחס של 1:20 אקונומיקה למים. שימו את כפות העץ בתמיסה והשרו במשך כמה דקות.

שטפו את הכל היטב במים חמים ואז השרו במים חמים נקיים למשך מספר דקות כדי להסיר כל שארית אקונומיקה שנותרה. ייבשו במגבת את הכף ואז תנו לה להתייבש באוויר. שימו לב - יש להשתמש באקונומיקה רק כמוצא אחרון מכיוון שזה חומר רעיל אם לא משתמשים בו נכון והוא גם עלול להזיק לפריטי עץ.

נייר זכוכית - אם כל השיטות האחרות התגלו כלא יעילות בהסרת ריחות וכתמים, ניתן להשתמש בנייר זכוכית כדי להסיר שכבת עץ מהכף. שיטה זו תאפשר לכם להיפטר מכל שאריות שנותרו מהשימושים הקודמים ולקבל כלי עץ חלק ונקי - כמובן שיש לשטוף את הכף לאחר מכן היטב במים חמימים. שיטה זו אינה מומלצת לכפות בעבודת יד או בציפוי עץ.

עוד טיפים לניקוי כף עץ

  • עוד באותו נושא:
  • כף עץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully