וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודות מלוכלכים: אלו המקומות בבית שאתם פשוט חייבים לנקות

3.7.2019 / 7:27

רובנו נוהגים לנקות את הבית, אך לא מבינים איפה חשוב יותר לנקות כדי להימנע מזיהומים. מחקר שנערך באנגליה עושה סדר ו"חושף": נשים הרבה יותר היגייניות מגברים

כמעט כולנו מנקים באופן קבוע את הבית שלנו. מי יותר ומי פחות. אבל איפה יותר חשוב לנקות ואיפה פחות חשוב? מחקר בריאות חדש שנערך באנגליה טוען שרוב האנשים מבינים עד כמה ההיגיינה חשובה, אבל שיש בלבול לגבי הסיטואציות שבהן חשוב יותר לנקות ומתי חשוב פחות.

המחקר מציע גישה חדשה לניקיון, גישה שנקראת היגיינה מוכוונת. כלומר, להתמקד בניקיון של מקומות חשובים יותר בבית. המחקר טוען שאנשים צריכים לשמור על סטנדרטים גבוהים של ניקיון בזמן שהם מכינים אוכל. צריך להקפיד לזרוק את הזבל, לשמור על סטריליות גבוהה בשירותים ובזמן משחק עם חיות מחמד. כמו כן, צריך להתרחק מאנשים חולים כשהם משתעלים או מתעטשים.

ניקוי כיור מטבח. ShutterStock
סיימתם לאכול? כדאי שתנקו טוב את המטבח לאחר מכן/ShutterStock

המחקר מבהיר: "חשוב מאוד להיות היגיינים ולנקות כלי אוכל ומשטחי עבודה אחרי הכנה של מאכלים כמו בשר ועוף, או לפני שאנחנו מתכוונים לאכול מאכלים כמו כריכים וחטיפים. חשוב גם לנקות את הבגדים שלנו אחרי שניקינו איתם משטחים מזוהמים. בגדים, אסלות של שירותים, משטחים של כיורים ואמבטיות מלוכלכות יכולות להכיל זיהום מסוכן".

באופן די מעניין, המחקר גם מצא שגברים יותר מלוכלכים והרבה פחות היגיינים מנשים (לא נפלתם מהכיסא, הא?). הממצאים הראו שגברים "יגידו באופן עקבי שהתנהגות היגיינית פחות חשובה לבריאות שלנו. נשים מבצעות פעולות היגייניות הרבה יותר מגברים. לדוגמה: לגברים יש סבירות כפולה מנשים להגיד שהם מעולם לא שטפו את הידיים שלהם אחרי שהם התעטשו".

אסלה. ShutterStock
אחד המקומות שחייבים לנקות אותם הוא האסלה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully