וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 דברים שאתם חייבים להתחיל לנקות כדי למנוע מחלות

25.10.2021 / 23:36

תוהים מדוע אתם נוטים לסבול מאלרגיות, שיעולים או קלקולי קיבה יותר מאחרים? כנראה שיש כמה אזורים מלוכלכים אצלכם בבית שאתם שוכחים לנקות. קבלו תזכורת

חמש עובדות על אלרגיות/מערכת "אסור לפספס"

רובנו מנקים את הבית שלנו לפחות פעם בשבוע ומשתדלים לעשות זאת באופן יסודי, אולם יש מקומות נסתרים בבית שאנחנו קצת שוכחים שגם להם מגיע לעבור שטיפה - ומתברר שההתעלמות החוזרת שלנו מהם עשויה להזיק לנו בריאותית. מומחית הניקיון וכוכבת תוכנית הריאליטי הבריטית "How Clean Is Your House?" (כמה נקי הבית שלך?), אגי מקנזי, חושפת עשרה אזורים או פריטים בבית שלכם שזקוקים לניקיון ועלולים לגרום לאף סתום, שיעולים וקלקולי קיבה אם לא ינוקו.

משפחה שלמה חולה. LightField Studios, ShutterStock
תתחילו לנקות - שלא תחלו לנו פה/ShutterStock, LightField Studios

1. רוקנו את שואב האבק

שוהים הרבה בקרבת שואב האבק הישן שלכם? סביר להניח שאתם נושמים חלקיקים מזיקים. שואבי אבק חדשים מגיעים בדרך כלל עם מסנני HEPA ששואבים את כל האבק וטובים בהרבה לאנשים הסובלים מאלרגיות. אולם בשואבי אבק ישנים לא קיימים המסננים האלה והם מוציאים ומפזרים אבק בכל מקום. כמות גדולה של אבק יכולה לגרום לגירויים, שיעול ואף זיהום. לכן מומלץ לזכור לרוקן את שואב האבק שלכם אחרי כל שימוש.

עוד בוואלה!

הטריק הפשוט והזול להסרת ריחות רעים מהשטיח

לכתבה המלאה

2. כבסו את וילון האמבטיה

אם יש לכם וילון באמבטיה, גשו אליו והביטו על השוליים התחתונים. נכון שהם שחורים ומטונפים? מצטברים שם הרבה נבגי עובש שיכולים לגרום לאספרגילוזיס, זיהום במערכת הנשימה - וכתוצאה מכך לחרחורים בנשימה, שיעול, חום וירידה במשקל. כדי למנוע זאת - כבסו את הוילון מדי חודש.

וילון אמבטיה. Giphy
תחתית הוילון שחורה ומעובשת? זה הזמן לכביסה/Giphy

3. החליפו מצעים מדי שבוע

סדינים הם חממה לקרדית האבק. אבק נוצר בגלל תאי עור מתים הנושרים מגופנו, ומהם ניזונה קרדית האבק. צואת הקרדית משפיעה לרעה על דרכי הנשימה שלנו ומכילה אנזימים שיכולים לגרום להתקפי אסתמה. מקנזי מודה שהיא מחליפה את הסדינים פעם בשבועיים אך ממליצה להשתדל להחליף אותם מדי שבוע - בעיקר אם יש הרבה תנועה במיטה שלכם .

גיף החלפת מצעים. Giphy
סדינים הם חממה לקרדית האבק/Giphy

4. הימנעו משימוש מסיבי בתרסיסי ניקוי

מחקר שנערך בנורווגיה מצא כי שימוש קבוע בתרסיסי ניקוי משפיע לרעה על מצב הריאות שלנו. מקנזי אף השוותה בין שימוש יומיומי בתרסיסי ניקוי לעישון של 20 סיגריות ביום. אז נכון, הם יעילים ומשאירים ניחוח רענן - אך אפשר גם להניח אותם בצד מדי פעם ולהשתמש במטליות מיקרופייבר שעושות עבודה לא רעה בזכות עצמן.

תרסיס ניקוי. Giphy
אל תגזימו עם התרסיס/Giphy

5. כבסו את שטיחון האמבטיה שלכם

יש לכבס את שטיחון האמבטיה מדי שבוע כדי למנוע התפשטות חיידקים. תחשבו על זה רגע, אתם עומדים עירומים על שטיחון הרחצה שלכם מדי יום. אלה לא רק חלקים של תאי עור שנופלים אליו, אלא גם רסיסי צואה. אם לא תכבסו אותם די בקביעות - לפחות פעם בשבוע - הם יכולים להיעשות די מטונפים. אם אתם חולקים שטיחון אמבטיה עם שותפים או בני משפחה, וודאו שלכל מי שחי איתכם אין יבלות או פטרת, כיוון שהן מועברות בקלות בין אנשים.

6. הקפידו להבריש את פרוות חיית המחמד שלכם

שיערות של חיות מחמד הן אלרגניות מאוד מכיוון שהן מלאות בחיידקים ואבק. הן מורכבות מעור מת, שקרדית האבק מאוד אוהבת. כדי למנוע תגובות אלרגיות, מומלץ להבריש את פרוות חיית המחמד שלכם באופן קבוע - ואולי גם לעטות מסיכה בזמן הסירוק. בנוסף, מקנזי ממליצה לשמור על שיער חיית המחמד קצר ומטופח.

סירוק חתול. ShutterStock
שיערות של חיות מחמד הן אלרגניות מאוד/ShutterStock

7. מלאו מים חדשים בקומקום בכל הרתחה

כאשר אתם מרתיחים את הקומקום עבור כוס תה, בדרך כלל כל חיידק שקיים שם יחוסל. אולם, אם אתם לא מחליפים את המים ומרתיחים אותם מחדש אחרי שכבר עברו הרתחה - הגזים והמינרלים המומסים הופכים לרעילים. הם יכולים להכיל חומרים כמו ניטראט, ארסן ופלואוריד, שאתם ממש לא רוצים לשתות. הניטראט במים הופכים לניטרוזאמינים שעלולים להפוך למסרטנים. לכן הקפידו למלא את הקומקום במים חדשים בכל שימוש.

8. נקו את המקרר מדי שבוע

יש לנקות את המקרר מדי שבוע כדי למנוע הצטברות חיידקי ליסטריה. מקנזי מסבירה: "העניין בחיידקים הוא שהם בלתי נראים. מה שאתם לא יכולים לראות, אתם לא יכולים לדעת שהוא קיים - ולכן אתם צריכים להיות ערניים. אני זוכרת שבתוכנית "כמה נקי הבית שלך?' הייתה משפחה שהמקרר שלה היה קצת מלוכלך ומצאנו שם ליסטריה שהגיעה מגבינה שלא הייתה עטופה כראוי". אם אתם שומרים בשר עוף נא במקרר שלכם - שימו אותו במיכל פלסטיק סגור היטב שימנע מהמיצים שלו לנזול. מלבד זאת, העבירו מטלית בתוך המקרר לפחות פעם בשבוע.

ניקיון מקרר. Giphy
יש לנקות את המקרר מדי שבוע כדי למנוע הצטברות חיידקי ליסטריה/Giphy

9. השאירו את הנעליים ליד הדלת

כן, זו אולי דרישה קצת מוגזמת, אבל באמת שעדיף להשאיר את הנעליים ליד הדלת. כשאתם נכנסים לבית, אתם מביאים אתכם בנעליים שאריות של כל מקום בו דרכתם - כולל מקומות בהם כלבים עשו את צרכיהם. שאריות אלו עלולות להכיל חיידקי אי-קולי צואתיים העלולים לגרום למחלות. מקנזי הוסיפה: "רק תחשבו על פעוטות שזוחלים על הרצפה... פתאום כל הבית סובל משלשולים והקאות ולאף אחד אין מושג מאיפה זה הגיע".

10. כבסו מגבות בתכיפות ושימרו עליהן יבשות

אנחנו רגילים שלא לכבס בתדירות גבוהה את המגבות שלנו, כי הן גם ככה עוברות שטיפה לכאורה כשהן מייבשות אותנו. זו טעות. יש לכבס מגבת אחרי כל 3-4 שימושים. מגבת רטובה או לחה מאפשרת מצע נהדר לגידול חיידקים. בנוסף, חיידקים קוליפורמים, הנמצאים במערכת העיכול שלנו ולעתים קרובות יכולים להימצא על מגבות, עשויים לגרום לקלקול קיבה. לכן מומלץ גם שלא לחלוק מגבות ולשמור עליהן יבשות ככל האפשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully