וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקף חרדה באמצע השיפוץ: הסיפורים ההזויים של המעצבות

עודכן לאחרונה: 16.7.2021 / 7:50

עונת השיפוצים נמצאת בשיאה ואין כמו שיפוץ טוב כדי להוריד אנשים מהפסים. מי שיודעות את זה טוב מכולן הן מעצבות הפנים שמלוות עשרות לקוחות והן כבר באמת ראו הכל. אלה הסיפורים הכי משונים שלהן

חודשי הקיץ נחשבים לעונת השיא של תחום השיפוצים, ולא סתם אומרים ששיפוץ יכול להיות סכנה אמיתית לזוגיות. הלחץ הפיננסי, אי ההסכמות בנוגע לטעם וסגנון והעומס הנוסף יכולים לגרום לאנשים לרדת מהפסים ולזוגות המשפצים להיקלע למריבות נוראיות.

מי שכבר באמת ראו ושמעו הכול, הן מעצבות הפנים שמלוות עשרות לקוחות מדי שנה ונחשפות לכל הסיפורים הכי קיצוניים והזויים. הנה כמה סיפורים מפתיעים מאחורי הקלעים - הזוג שהעמיד את המעצבת בבוחן פתע, הלקוחות מחו"ל שגילו בטן הריונית בסוף השיפוץ, הריבים בנושא כספים, התקפי חרדה, איך אפשר בלי פייסבוק וגם על כספת אחת שהתגלתה במטבח.

הכספת שנמצאה במהלך שיפוץ המטבח, והלקוחה שיצא איתי לנופש - אדריכל בועז שניר

אדריכלות ועיצוב בועז שניר. ולרי זיוז,
למה הלקוחה היתה צריכה 3 מקפיאים? בית בעיצוב אדריכל בועז שניר/ולרי זיוז
"הרמתי את הבלטה ומצאתי כספת". אדריכל בועז שניר (צילום: ולרי זיוז)

אדריכל בועז שניר מספר שני קוריוזים מהשטח "הגיעה אליי מישהי לפגישת תכנון. בזמן התכנון יצרתי לה שטח אחסון רב במזווה, משום שהיא רצתה להכניס לשם 3 מקפיאים. הלקוחה התלהבה. שאלתי אותה למה את צריכה כל כך הרבה פריזרים? והיא הסבירה לי שלבת שלה יש רגישות לגלוטן ולכן הם צריכים הרבה פריזרים, שזאת בדיוק אותה הסיבה שגם לי בבית יש 3 פריזרים. בסופו של דבר יצאנו לנפוש ביחד שתי המשפחות בסופשבוע מיוחד ללא גלוטן".

סיפור נוסף של שניר נשמע כמו פרק בסדרה בלשית: "הגעתי לשטח לדירה שרק נרכשה. סרקתי את הדירה ביחד עם הלקוח. באיזשהו שלב דרכתי על בלטה מאוד מיוחדת היא היתה בעלת מראה שונה ונראתה לא קשורה לרצפה. הרמתי אותה וגיליתי מתחתיה להפתעתי ולהפתעת הלקוח כספת באמצע הרצפה של המטבח!". ומה היה בתוך הכספת? אחרי ששניר והלקוח הפליגו בדמיונות על אילו אוצרות היא עשויה להכיל, כשהצליחו לפתוח אותה גילו שהיא היתה ריקה. אז אוצר לא היה שם, אבל סיפור טוב דווקא כן.

הלקוח ראה את המחיר וחטף התקף חרדה - מעצבת הפנים ברברה ברזין

בית בתכנון ברברה ברזין. תומר בלילתי,
מה הפער בין הפנטזיה למציאות? מטבח בתכנון של ברברה ברזין/תומר בלילתי
"אני תמיד בצד של הבית", מעצבת הפנים ברברה ברזין (צילום: גיא הכט)

מעצבת הפנים ברברה ברזין, בעלת בית הספר לעיצוב פנים, מספרת שהיא נתקלת בעיקר בריבים על כסף - איפה להשקיע יותר ואיפה להשקיע פחות ובדרך כלל יש שוני מהותי בין בני הזוג בסדרי העדיפויות. לרוב אי אפשר גם וגם, והשאלה הגדולה היא מי מוותר.

"היו לי לקוחות בירושלים, זוג פנסיונרים שרכש דירה יד שנייה, כאשר התקציב שהקצו לפרוייקט לא עמד בפנטזיות שלהם. הצעתי להם להוציא מכרז ספקים וחומרים ולבדוק מהם הפערים בין הפנטזיה למציאות. לאחר בחינת כל הפרמטרים, הלכנו על הפנטזיה וקיבלנו הצעת מחיר מהקבלן - לאחר כמה שעות התקשרה אלי האישה וסיפרה לי שבעלה קיבל התקף חרדה והם יורדים מכל הפנטזיות שלהם".

"בעל מקצוע מנוסה ידע לשקף את העלויות ואת הפלוסים והמינוסים של הבחירות ללקוחות. אני לעולם לא אקח צד של אחד מבני הזוג, וזה גם מה שאני מלמדת את התלמידים שלי, הצד שלי הוא הצד של הבית ותמיד אשים אותו לפני הכל" אומרת ברזין.

הריון כפול בהפתעה - אדריכלית שירה מוסקל ומעצבת הפנים הדס רוט, הלל אדריכלות

בית בעיצוב הלל אדריכלות ועיצוב פנים. עודד סמדר,
עבדו על הפרוייקט עד הרגע האחרון לפני הלידות. בית בעיצוב 'הלל אדריכלות'/עודד סמדר
הלקוחות הופתעו לגלות מעצבת ואדריכלית עם בטן היריון מכובדת. שירה מוסקל והדס רוט (צילום: עודד סמדר)

"לקוחות שלא גרים בארץ חיפשו בית גדול לשיפוץ מסיבי באחד המושבים בשרון", מספרות האדריכלית שירה מוסקל ומעצבת הפנים הדס רוט מ"הלל אדריכלות". "הם פנו אלינו טלפונית ממקום מגוריהם בפנמה וביקשו שנראה עבורם נכס שנראה להם מתאים. הגענו לבית, חקרנו את הנתונים והזכויות והגענו למסקנה שהבית עם פוטנציאל עצום. הבעל קפץ לארץ לראות את הנכס ובת זוגו הסתפקה בהמלצה שלנו ונשארה בפנמה עם הילדים. הרגענו אותם שהכל בשליטה ושהם יכולים להמשיך את חייהם בשלווה שם ושאנחנו נטפל בכל הדברים מא' ועד ת'. אך מה שקרה ולא לקחנו בחשבון זה הריון כפול ומפתיע של שתינו בהפרש של חודשים ספורים. כשהם הגיעו לארץ לביקור, ממש בזמן תחילת העבודות, הם הופתעו לגלות אדריכלית ומעצבת שמנהלות את הפרויקט אבל גם סוחבות בטן הריונית מכובדת כל אחת בנפרד". מוסקל ורוט מספרות שעבדו על הפרוייקט עד הרגע האחרון וגם גיבו אחת את השנייה כשעלה הצורך. "אין כמו שותפה בעניין הזה, את יודעת שאת משאירה את הלקוחות בידיים טובות ושהקו ממשיך גם כשאת עסוקה עם התינוק החדש".

השאלה המכשילה - שלומית זלדמן, הנדסאית אדריכלות

בית בתכנון ועיצוב של שלומית זלדמן. עמית גושר,
התקציב הוא זה שקובע. בית בעיצובה של שלומית זלדמן/עמית גושר
יודעת איך להתמודד עם אי הסכמות. שלומית זלדמן (צילום: נופר בוגנים)

"היה שיפוץ שבו לאורך כמעט כל התהליך הייתי לצידה של הלקוחה, שבן הזוג שלה היה מאוד מאוד מיושן" מספרת הנדסאית האדריכלות שלומית זלדמן "יום אחד שניהם ישבו יחד ברכב והתקשרו אלי, הבעל התקיל אותי בשאלה מכשילה: אני רוצה אסלה לבנה ואשתי רוצה אסלה שמנת, מה דעתך? לראשונה, אמרתי להם שאני דווקא מצדדת בבעל ואז הם צחקו ואמרו שהם ניסו אותי והחליפו ביניהם את דעותיהם כדי לבחון אותי".

"חשוב לדעת איך להתמודד עם אי ההסכמות האלו", מוסיפה זלדמן, "ועם הניסיון בעבודה עם זוגות ולאורך השנים אני יודעת להסביר מראש איך הולך התהליך, איך להוביל ולכוון כדי לפרוס את העוגה בצורה נכונה. אם אני רואה שאחד מבני הזוג יגרור אותנו להוצאות, אני יוצרת דיאלוג ואני מתרגמת את ההצעות של כל אחד מהם לנושא העלויות, מה שחוסך הרבה מריבות בסופו של דבר כי התקציב לרוב הוא זה שקובע".

הטרולים מהפייסבוק קווים לדמותם - מעצבת הפנים קרן גנס

בית בעיצוב קרן גנס. אסף פינצ'וק,
"דחוףףףףףף מאיפה הכיור?". מטבח בעיצובה של קרן גנס/אסף פינצ'וק
"תנו מילה טובה ואיזה אמוג'י נחמד". קרן גנס (צילום: נטלי שור)

הפייסבוק הפך לזירת המלצות גדולה ורחבה והישראלי הממוצע מתנפל על עושר המידע שם. מעצבת הפנים קרן גנס מנפה את המגיבים הטיפוסיים: "יש את הישראלי שפותח בתגובה מנומסת ומתחנפת: 'וואו איזה בית מקסים, את ממש מוכשרת מאיפה המטבח? /היכן נקנו החיפויים?/ מה מספר הצבע של הקיר השמאלי?'. יש את הישראלי המתלהב, שרוצה להשיג את מבוקשו בכמה שפחות הקשות על המקלדת: 'מושלםםםםםם מאיפה הארון?' או 'דחוףףףףףף מאיפה הכיור'. ויש את הישראלי שאינו משקיע, בטח שלא בהתחנפות וגם לא בפסיקים או רווחים: 'איפהקוניםאתהמנורה?'.

"אני מקבלת בברכה כל תגובה", אומרת גנס, "זה נעים וכיף שמגיבים על פרוייקט שעיצבתי, אבל חשוב לזכור, בכל פרוייקט מושקעות שעות רבות של עיצוב, תכנון וכיתות רגליים בחנויות עד ליצירת מראה מושלם. אז אם בא לכם, תנו מילה טובה, כתבו בצורה מנומסת ופרגנו בלייק ואיזה אימוג'י נחמד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully