וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנייה בשלט רחוק: בית פרטי למשפחה בשרון

לקראת שובם לארץ משהות בחו"ל פנו בני הזוג לאדריכל בבקשה שיסייע להם לבנות מאפס בית בתחושה של בית נופש, אבל עם כל הנוחות והקדמה הטכנולוגית. אחרי 3 שנות עבודה וחילופי הדמיות - זו התוצאה

בית פרטי בעיצוב האדריכל גיא עזריאלי. שי אפשטיין,
"תחושה של בית נופש"/שי אפשטיין

הפרויקט: בית פרטי ביישוב בשרון
שטח: 350 מ"ר על מגרש של 400 מ"ר
הדיירים: זוג + 3 ילדים
אדריכלות ועיצוב: אדריכל גיא עזריאלי

הכל התחיל בשיחת טלפון מחו"ל, "אנחנו מתכננים לחזור לארץ בעוד מספר שנים ונשמח שתתכנן לנו את הבית עם תחושה של בית נופש, שכיף לחזור אליו בגמר יום העבודה", כך פנו בני הזוג אל האדריכל גיא עזריאלי, והפרוייקט יצא לדרך.

בית פרטי בעיצוב האדריכל גיא עזריאלי. שי אפשטיין,
חזית מאופקת. מבט אל הבית מהרחוב/שי אפשטיין
בית פרטי בעיצוב האדריכל גיא עזריאלי. שי אפשטיין,
בית פרטי בעיצוב האדריכל גיא עזריאלי/שי אפשטיין

עזריאלי ניצב מול דף חלק: מגרש עצמאי וריק ממבנה, צורתו מלבנית, בשטח 400 מ"ר עם פרופורציות טובות וטופוגרפיה מעט משופעת מהכביש לכיוון עורף המגרש. "משום שהפרוייקט התנהל מול לקוחות שגרו בחו"ל בזמן הבנייה והתכנון, נעזרנו הרבה בהדמיות ומודלים בתלת-מימד וכך יכולנו לדבר על הפרטים הקטנים. בביקוריהם הקצרים בארץ ביצענו בחירות מרוכזות וממוקדות של חומרים. והחיבור המצויין בין אנשי המקצוע שנבחרו לפרויקט הביא לתוצאה הרצויה", מספר האדריכל.

בני הזוג ביקשו בית עכשווי ומתקדם עם תחושת חום, ביתיות ומחשבה על גינה המותאמת לבילוי ואירוח וכוללת בריכת שחייה. עוד הם ציינו שהמטבח הוא החלל המרכזי שלהם בחיי היום יום ולכן הוא צריך להיות מתוכנן בצורה מרווחת, עם אי ישיבה גדול בעל חזית גדולה שפונה לחוץ.

בית פרטי בעיצוב האדריכל גיא עזריאלי. שי אפשטיין,
הדיירים ביקשו מטבח עם אי ישיבה גדול/שי אפשטיין

הבית, בן 3 קומות (מרתף, קרקע וראשונה), תוכנן בצורת האות "ר" סביב בריכת שחייה עם מפתחים גדולים שפונים לגינה, תוך התחשבות באור טבעי שנכנס לבית במשך כל שעות היום. חזיתו הקדמית מעט מאופקת, צבועה בלבן שבור וגג רעפים אפור שתחום בקורות עץ גושני צבועות לבן. השילוב שלהן עם אלומיניום בגוון כהה ורצועה היקפית בולטת בין הקומות נותנים תחושת עומק ועניין לעיצוב החזיתות.

אל הבית נכנסים דרך שביל משטחים מדורגים של אבן טבעית וצמחיה נמוכה, ומשם אל מבואת כניסה פנימית שמאפשרת הצצה אל הבריכה, ובה גרם מדרגות שחוצץ בצורתו בין חלל המגורים לכניסה. מדרגות מרחפות מעץ אלון למראה קליל חובקות עמוד מרכזי מחופה בלקט אבנים בגווני אפור ומעקה מינימליסטי של כבלי נירוסטה (רצפה תקרה). חלל המדרגות חוצה את שלוש הקומות של הבית והוא מאופיין במספר חלונות לכל אורכו וזאת כדי לאפשר לאור טבעי לחדור לקומת המרתף.

בית פרטי בעיצוב האדריכל גיא עזריאלי. שי אפשטיין,
גופי התאורה נבחרו כדי להדגיש את החלל. פינת האוכל/שי אפשטיין

"השתדלתי להסתיר כמה שיותר מהמערכות השונות בבית, ולכן בחרנו במערכת מיזוג אוויר מסוג VRF עם יחידות נסתרות ששולבו בצורה חכמה בנגרות ובהנמכות תקרה מגבס. גם תכנון התאורה התבסס על מראה מינימליסטי, כאשר רוב גופי התאורה שקועים בתקרה ובשילוב מערכת חשמל חכם הצלחנו לשמר על כמות סבירה של מפסקים עם תרחישים שונים לתאורה", אומר עזריאלי.

לפינת האוכל ובעמודים המחופים בין ויטרינות הזכוכית נבחרו גופי תאורה תלויים וצמודי קיר בכדי להדגיש את החלל. עבור הריצוף נבחר פרקט עץ אלון טבעי, בפנלים רחבים (24 ס"מ) שנותנים תחושה של מרחב.

בית פרטי בעיצוב האדריכל גיא עזריאלי. שי אפשטיין,
חזית שקופה רחבה שמטשטשת את ההבדל בין חוץ ופנים/שי אפשטיין

בחדר המגורים חזית רחבה שפונה לבריכה ובה יציאה גדולה החוצה, שמטשטשת את ההבדל בין חוץ ופנים. קיר נגרות מורכב תוכנן בקפידה בסגנון מודרני במטרה לשלב בתוכו את מערכת מיזוג אוויר ואת מערכת האודיו-וידאו. להשלמת המראה המוקפד נבחרו שתי ספות הממוקמות אחת מול השניה עם שולחנות עגולים נמוכים ממתכת וזכוכית בגבהים שונים.

בית פרטי בעיצוב האדריכל גיא עזריאלי. שי אפשטיין,
מרפסת צופה לבריכה שמכניסה אור טבעי לחדר השינה של ההורים/שי אפשטיין

חדר השינה של ההורים מופרד מאגף חדרי השינה של הילדים, וכולל יציאה למרפסת הצופה אל הבריכה ומכניסה אליו אור טבעי מדרום. תקרת החדר גבוהה (4.5 מטר) וקורות עץ גושני חשופות שעוברות בה מעניקות לחלל כולו מראה אותנטי. המיטה ממוקמת במרכז החדר ופונה אל היציאה למרפסת, מאחורי המיטה תוכנן ארון קיר במראה אוורירי ובאורך 5.5 מטר לאחסון הבגדים.

בית פרטי בעיצוב האדריכל גיא עזריאלי. שי אפשטיין,
בית פרטי בעיצוב האדריכל גיא עזריאלי/שי אפשטיין

בתכנון המרחב החיצוני הרעיון היה לייצר המשכיות של תחושת בית הנופש שמתקבלת בבית, עם צמחיה בסגנון טרופי שמשדרת תחושה של ריזורט. הצמחים נבחרו בהשראת בית נופש שהלקוח שהה בו באחד מחופשותיו בקפריסין, וכוללים: עצים טרופיים כמו עץ מנגו, דקלים ועוד. לאורך הבריכה משתקפת צמחיה נמוכה ואוורירית, שנבחרה בין השאר משום שהיא לא מלכלכת.

בית פרטי בעיצוב האדריכל גיא עזריאלי. שי אפשטיין,
צמחייה נמוכה ואוורירית לצד הבריכה, נבחרה כי היא אינה מלכלכת/שי אפשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully