וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיפורים שהיממו אותנו השנה

29.12.2014 / 16:10

2014 הייתה שנה של הצלחות ופרסים, פאר ויוקרה וגם לא מעט מקור לגאווה. מדירת הביטלס שעמדה למכירה ועד האדריכל משה ספדיה שזכה בפרס נחשק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתגעגעים לתאומים? בקרוב יתרוממו בדובאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכי גבוה

שיא עולמי חדש צפוי להתרומם באוויר ולעטר את שמי דובאי. כחלק מפיתוח מאסיבי של נמל העיר העסקית באיחוד האמירויות הושק בשבוע שעבר פרויקט עצום שישתרע על פני שישה מיליון מ"ר ויכלול שני מגדלים תאומים. חברות היזמות "עמאר נכסים ודובאי החזקות" התאחדו למשימה משותפת במסגרתה, יפתחו את חוף דובאי ויקימו שישה מגדלי מגורים ביניהם, שני מדגלים שיתהדרו בצורת טיל כשעל פי התכנון, יהיו אלה גורדי השחקים הגבוהים ביותר בעולם.

למרות שעדיין לא הוכרז באופן רשמי מי יהיה האדריכל שיעמוד מאחורי הפרויקט הגרנדיוזי הזה, תכנית-על של המחוז החדש כבר הוצגה בפומבי. שטח האזור החדש גדול פי שלושה מפרויקט הפיתוח האחרון של חברת "עמאר נכסים" בדאונטאון של דובאי, שם שוכן מגדל בורג' חליפה - המגדל הגבוה ביותר בעולם שנחנך בינואר 2010 ומתנשא ל-828 מ'. השלמת הפרויקט החדש תדרוש כ-18 חודשים ועלות ההשקעה בו מוערכת ב-817 מיליון דולר.

לכתבה המלאה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נער השער - רון ארד מככב על שער מגזין וויירד/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכי ישראלי

בחודש אוקטובר נבחר המעצב והאדריכל רון ארד נבחר לככב על שער מגזין Wired הבריטי. ארד שחי ועובד בלונדון מזה שלושה עשורים, הפך עם השנים לחביב הקהל הבריטי. מגזין Wired שקיים מ-93' יוצא אחת לחודש ונחשב ככזה שמביא לקוראיו את החידושים הכי חמים שקיימים בעולם הטכנולוגי והשפעתם על הכלכלה, התרבות, האדריכלות והפוליטיקה. בכל חודש נבחרת אישיות בולטת, פעילה ובועטת שתוביל את הגיליון ותככב על השער. ארד, שנבחר קידם בין היתר את עבודותיו החדשות. בשערי הגיליונות הקודמים של Wired הופיעו בין היתר סטיב ג'ובס, ג'יימס דייסון (יזם ומעצב שואבי דייסון), סטיבן ספילברג, מרתה סטיוארט ומארק צוקרברג, כך שארד נכנס לרשימה שמית מכובדת ומוערכת.

לכתבה המלאה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האדריכל המוערך בעולם פרנק גרי מאבד את העשתונות/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכי אותנטי

מסיבת עיתונאים שנערכה בסוף אוקטובר בתכנית הקרן "פרסי נסיך אסטוריאס לאמנויות" (הנחשב לאחד מאירוע התרבות החשובים ביותר על סדר היום הבינלאומי) - הצליחה להוציא את האדריכל המוערך פרנק גרי משלוותו.

על פי דיווח העיתון הספרדי El Mundo, גרי נשאל על ידי אחד העיתונאים המקומים מה תגובתו להאשמות המופנות כלפיו בתכנון מבנים ראוותניים. גרי השיב בנחישות: "תן לי להגיד לך דבר אחד. בעולם בו אנו חיים, 98% מהדברים שנבנים ומעוצבים הם חרא טהור". בסיום המשפט הניף גרי אצבע משולשת, והמשיך: "אין תחושה של עיצוב ולא כבוד לאנושות ולכל דבר. יש בניינים גרועים וזהו." אחרי שתיקה רועמת גרי התנצל והסביר שהוא עייף מהטיסה הארוכה ומהשקת הפרויקט הגדול עבור לואי ויטון בפריז והמשיך עם תשובה מקצועית יותר. "המוזיאון בבילבאו תרם כלכלית לעיר. הוא יצר תעשיית תיירות חדשה והשפיע על ערים רבות שביקשו לייצר לעצמן אייקונים דומים." גרי הוסיף "התושבים בבילבאו סיימו את התואר, לקחו את התעודה ויצאו מהעיר. אף אחד לא רצה לגור שם. זו הייתה עיר עצובה. תעשיית הפלדה הייתה בירידה. לנמל לא הייתה סיבה להתקיים ואנשים איבדו את עבודתם. ב-97' עת נבנה המוזיאון, הושקעו בו 80 מיליון אירו -סכום שהיה מועט ובכל זאת הצליח לחולל הרבה."

לכתבה המלאה

שולחן חג בעיצוב רונית יודקביץ'. בן קלמר
רונית יודקביץ רוצה לעצב לכם את הבית השנה/בן קלמר

הכי יפה

השנה החליטה יודקביץ לפתוח נישה חדשה ולעצב לאחרים את הבית. הסטודיו של הדוגמנית, מגישה ושחקנית הוא ביתה הפרטי השוכן בשכונה צפונית בתל אביב כשהוא משמש ככרטיס הביקור שלה. הוא משתנה, הוא דינמי, חיים בו, מארחים בו ובעיקר יש בו ילדים והרבה חברים.
הג'וב החדש של יודקביץ הוא הום סטיילינג. לבנות ביחד עם הלקוח מעין מלתחה שתתאים לו ולצרכיו. יודקביץ מתלווה ללקוחות בחנויות עיצוב בוחרת איתם את הדגמים ולא משנה לה אם זה מיועד לדירה קטנת ממדים, חדר בודד או בית פרטי. "השירות הזה מיועד לכולם" מכריזה יודקביץ. "המחיר נקבע בהתאם לעבודה. לא הכל זה כסף"

לכתבה המלאה

אברהם יסקי. מיכאל יעקובסון,
האדריכל יסקי ז"ל שמבניו ישארו איתנו עוד הרבה שנים/מיכאל יעקובסון

הכי מקומי

במרץ האחרון נפרדנו מהאדריכל הישראלי אברהם יסקי ז"ל, שהלך לעולמו בגיל 87. יסקי, חתן פרס ישראל לאדריכלות לשנת 82' ואחד מהמשפיעים ביותר על הבנייה בארץ, למד אדריכלות בטכניון שבחיפה. מעבר לפעילותו כאדריכל, שהתווה לא מעט מהנוף הישראלי, יסקי היה פעיל במועצת עירית תל אביב וכיהן גם כראש בית הספר לאדריכלות באוניברסיטת תל אביב.

יסקי החל את דרכו העצמאית ב-52' בהיותו בן 25, הודות לזכייה בתחרות תכנון כיכר מלכי ישראל (היום כיכר רבין), בשיתוף עם האדריכל שמעון פובזנר, שהלך לעולמו ב-1999. כיכר מרכזית נוספת שתכנן היא כיכר העצמאות שבנתניה, המצטרפת לרשימת הפרויקטים המתארכת שלו הכוללת שכונות מגורים וקניונים כמו קניון מלחה וקניון רמת אביב.

לידיעה המלאה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי המולטימיליונר שמחזיק בבית מפואר ביותר ביוהנסבורג?/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכי מפואר

המולטי-מיליונר דאו סטין הקים השנה אחוזה כפרית סמוך ליוהנסבורג, ושבר שיא מקומי. ביתו הוא הגדול ביותר במדינה, והוא משאיר מאחור אפילו את אחוזתו של נשיא המדינה, ג'ייקוב זומה. האחוזה, שזכתה לשם "פלאזו סטין", היא גם הנכס היקר ביותר במדינה. עלות הבנייה עמדה על 14 מיליון פאונד. בבית שבעה חדרי שינה, בריכת שחיה, שתי בריכות אש, מרתף יינות ומוסך עשוי כולו משיש (שנראה כמו אולם נשפים) היכול להכיל 33 מכוניות ומאכלס בתוכו את אוסף המכוניות של סטין. "לביתי יש אזור המכיל את אוסף מכוניות הספורט והאספנות שלי", מספר סטין. "זה אחד התחביבים שלי והאדריכלים של הבית תודרכו לעצב אולם תצוגה שבו יהיה ניתן להציג את המכוניות וגם להוציאן גם בקלות". סביב הבית אמת מים שהמים נשפכים לאגם מלאכותי.

לכתבה המלאה

משה ספדיה. AP
האדריכל משה ספדיה פותח את 2015 ברגל ימין ועם פרס ביד/AP

הכי מכובד

החודש זכה האדריכל משה ספדיה להכרה רשמית. מכון האדריכלים האמריקאי החליט להעניק לו פרס מדליית זהב AIA. מדובר באות כבוד הגבוהה ביותר באדריכלות שניתנת בארצות הברית. היא מוענקת מדי שנה לאדריכל אחד בלבד שעבודתו בעלת השפעה ארוכת טווח על התיאוריה והפרקטיקה של האדריכלות. בין האדריכלים שזכו למעמד זה נמנים פרנק לויד רייט, תומס ג'פרסון, לה קורבוזיה רנצו פיאנו וג'וליה מורגן שהייתה לאישה הראשונה שזוכה בפרס האמור (56 שנה לאחר מותה).

משה ספדיה נמנה עם העשיריה הפותחת של האדריכלים המובילים והידועים בעולם. ברשימת הפרויקטים המתארכת שלו נמנים בין היתר נתב"ג 2000, מוזיאון יד ושם בירושלים, מלון מצודת דוד ומתחם ממילא, הגלריה הלאומית של קנדה, מלון מרינה ביי סנדס המפואר בסינגפור ובימים אלו החלה גם הבנייה על שדה התעופה הייחודי שתכנן בסינגפור.

לידיעה המלאה

מלון וולדורף אסטוריה ירושלים. מור שאולי
העיצוב בישראלי כובש את העולם - מלון וולדוף אסטוריה מככב בין המועמדים הסופיים של פרס עיצוב נחשק/מור שאולי

הכי יוקרתי

העיצוב הישראלי כבש השנה את העולם. מסעדת טופולופומפו של השף אבי קונפורטי, בעיצובם של האדריכלים הישראלים אלון ברנוביץ ואירנה קרוננברג זכתה בפרס האוסקר של סצנת העיצוב הקולינארי הבינלאומי. הפרס נחשב למשפיע והיוקרתי ביותר בז'אנר. זו השנה השישית שהטקס נערך בלונדון ומושך אליו את צמרת התעשייה הקולינארית, האדריכלים המובילים בעולם, שפים ידועים שם המתפארים בכוכבי מישלן, מסעדנים ומובילי דעת קהל.

עוד מקור לגאווה מקומית הוא מלון וולדורף אסטוריה השוכן בירושלים שכיכב בין שלושת המועמדים הסופיים לזכייה בפרס מלון היוקרה המעוצב ביותר בעולם לשנת 2014 "מפתח הזהב". המלון נחשב למלון המפואר והיקר ביותר בישראל. הוא נבנה ב-1929 כמלון פלאס העתיק. בחידושו, שמר המעצב המעצב סינאן קאפאדר, על המאפיינים ההיסטוריים ובנייה קלאסית שנותנת תחושה של קפיצה אחורה בזמן עם פתוחי אבן מדויקים ועשירים. המלון התמודד מול שני מלונות השוכנים באבו דאבי.

לכתבה המלאה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביונסה וג'יי זי קונים בית ללא הנחת סלב/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכי פומפוזי

השמועות בדבר הפרידה של הזוג הכי מלכותי בתעשיית המוסיקה השנה לא הפריעה לביונסה וג'יי זי לרכוש בית חדש. ולא סתם בית, אלא כזה החולש על לא פחות מ-2 דונם. הנכס העצום הזה שוכן על צוק בבוורלי הילס וצופה על נופה הקסום של העיר התחתית בלוס אנג'לס, כשבכל שעה הנוף הפנורמי מקבל יופי אורבני שונה.

בין האטרקציות שהבית מציע לדייריו החדשים יש 8 חדרי שינה, 15 חדרי רחצה, אולם קולנוע, מרתף יינות מלא בבקבוקי דום פריניון וחדר ממתקים גדול וצבעוני, שכנראה ישרת את הדיירים לשעות המנצ'יס של אחרי ההופעות.
יש בריכת שחייה עצומה (עגולה) המוקפת בצמחייה. בנוסף, בבית קיים חניון מיוחד שעוצב כמו היה מיני מוזיאון. החניון כולל 16 כלי רכב מפונפנים שמאורגנים בקפידה כך שיהיה אפשר לצפות בהם בנחת מהסלון.

לכתבה המלאה

הדירה של רינגו וג'ורג' מהביטלס עומדת למכירה. Hamptons International,
יד שנייה מחיפושית - דירת הסיטלס עומדת למכירה/Hamptons International

הכי אהבנו

בחודש ספטמבר נפלה בשורה מרעישה בקרב מעריצי הביטלס ברחבי העולם. דירת הרווקים של רינגו סטאר וג'ורג' הריסון עמדה למכירה ואיתה כל רוח הפופ המלהיבה שאפפה את הלהקה. בבניין המגורים ששוכן בנייטבריג', יש שומר וחניון תת קרקעי שהיה הכרחי להגנת החיפושיות מפני ערימות המעריצות שצבאו על הכוכבים הלוהטים. רינגו והריסון עברו להתגורר בדירה בהמלצתו של אמרגן הלהקה בראין אפשטיין, שהתגורר אז בקומה החמישית של אותו הבניין.

הדירה האמורה הייתה למקום המפגש של הביטלס לפני היציאה המפורסמת לקבלת מדליית MBE בארמון בקינגהאם (עיטור האמפרייה הבריטית), עובדה שהוסיפה סקס אפיל לסביבת המגורים.

לכתבה המלאה

בקרו אותנו באינסטגרם

Instagram

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully