וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל זה מלמעלה: מגדלי התאומים קמים לתחייה בדובאי

2.11.2014 / 8:05

דובאי מתחדשת עם קו רקיע חדש שצפוי לשבור שיא עולמי. מגדלי התאומים שמתוכננים להתרומם בעיר יתנשאו מעל 830 מ' וכך, יסתכלו מלמעלה על מגדל בורג' חליפה המפורסם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התכנית הכי גרדיוזית שהוצעה עד היום לפיתוח דובאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

שיא עולמי חדש צפוי להתרומם באוויר ולעטר את שמי דובאי. כחלק מפיתוח מאסיבי של נמל העיר העסקית באיחוד האמירויות הושק בשבוע שעבר פרויקט עצום שישתרע על פני שישה מיליון מ"ר ויכלול שני מגדלים תאומים. חברות היזמות "עמאר נכסים ודובאי החזקות" התאחדו למשימה משותפת במסגרתה, יפתחו את חוף דובאי ויקימו שישה מגדלי מגורים ביניהם, שני מדגלים שיתהדרו בצורת טיל כשעל פי התכנון, יהיו אלה גורדי השחקים הגבוהים ביותר בעולם.

למרות שעדיין לא הוכרז באופן רשמי מי יהיה האדריכל שיעמוד מאחורי הפרויקט הגרנדיוזי הזה, תכנית-על של המחוז החדש כבר הוצגה בפומבי. שטח האזור החדש גדול פי שלושה מפרויקט הפיתוח האחרון של חברת "עמאר נכסים" בדאונטאון של דובאי, שם שוכן מגדל בורג' חליפה - המגדל הגבוה ביותר בעולם שנחנך בינואר 2010 ומתנשא ל-828 מ'. השלמת הפרויקט החדש תדרוש כ-18 חודשים ועלות ההשקעה בו מוערכת ב-817 מיליון דולר.

"האזור החדש יכלול עיר בתוך קווי המתאר הטבעיים של הנהר", נמסר בהצהרה מטעם החברה. "דובאי החדשה תקפוץ מדרגה מול הערים הגדולות המרכזיות בעולם. תכנית-העל דגולה יותר מהדאונטאון והיצא צפויה לתמוך בפיתוח המסחרי והתרבותי (של דובאי)". במסגרת התכנית ייבנו 39 אלף בתים, יותר מ-3,600 משרדים ו-22 בתי מלון בהם 4,400 חדרים. הבית הראשון בפרויקט יייצא למכירה מוקדמת בראשית החודש הנוכחי (נובמבר). טרם הוכרז תאריך לתחילת בניית מגדלי התאומים החדשים, שגובהם החריג טרם אושר - כך דיווח העיתון המקומי "דה נשיונל".

"כשמתכננים פרויקט מסוג זה, אי אפשר להסתכל רק עד שנת 2015. הוא נוגע ליסודות העיר", אמר יושב ראש חברת "עמאר החזקות", מוחמד אלאבר במסיבת עיתונאים שנערכה בשבוע שעבר. "אני חושב שכל בעלי העניין בדובאי בעסק הזה למדו את הלקחים שלהם והתבגרו. בסופו של דבר מדובר כאן בהיצע וביקוש". התכנית החדשה מחליפה אחת שקדמה לה שכללה הקמת מקבץ איים בסמוך לחוף.

האתר בו יוקם האזור החדש נמצא בסמוך לשמורת הטבע ראס אל חור, ביתם של כ-450 מינים שונים של בעלי חיים. לדברי החברה, ה"מקלט" הזה "יישאר מקודש". במסגרת תכנית הבנייה, יוקם אף מרכז מבקרים חדש שיביא עמו "מסר של מגוון ביולוגי בר-קיימא לדור הצעיר ולדורות הבאים". בין ההצעות הנוספות לבנייה באזור החדש נמצאים גם בית אופרה ומרכז תרבות בעיצובה של האדריכלית המוערכת זהה חדיד, שזכתה לעצב בעבר את בית האופרה של מפרץ קרדיף בווילס. המרכז האמור הינו חלק מתכנית שהוקפאה עם הגעתו של המשבר הפיננסי העולמי שהגיע גם לדובאי בראשית העשור.

בקרו אותנו באינסטגרם

Instagram

וכך נראה המגדל הגבוה בעולם - בורג' חליפה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגדלי התאומים החדשים צפויים לעקוף בגובהם את בורג' חליפה שמתנשא לגובה 828 מ'/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פיתוח העיר יכלול 39,000 בתי מגורים חדשים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התכנית החדשה תושקע ב-817 מיליון דולר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היזמים מבטיחים שלא לפגוע בשמורת הטבע הסמוכה לנמל/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully