וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדול יותר חזק יותר: הבית הכי מפואר בדרום אפריקה

27.10.2014 / 9:14

המולטי-מיליונר דאו סטין מתחדש בבית מפואר בשווי 14 מיליון פאונד. מלבד החדרים המפונפנים, הגנים ובריכות נוי עצומות, יש פה מוסך משיש שנראה כמו אולם נשפים לאוסף הרכבים של בעל הבית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בריכת נוי עצומה מקדמת את הנכנסים לאחוזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תראו מה ש"סוריקטה מדברת" אחת יכולה לעשות: המוליטי-מיליונר דאו סטין עשה את הונו כשהיגר ממולדתו דרום אפריקה לבריטניה, התמקם בלונדון והקים בשנת 1992 חברת ביטוח. בשנת 2009, כשהונו היה מוערך ?רק? 200 מיליון פאונד, החלה החברה שלו להריץ פרסומות בה מככבת "סוריקטה מדברת". הפרסומת הפכה להצלחה מסחררת ושנה מאוחר יותר הונו של סטין עמד על 320 מיליון פאונד. נכון להיום שווה היזם הדרום אפריקני בן ה-62 כ-600 מיליון פאונד. אז מה עושים עם כל הכסף הזה? בונים עיר פרטית כמובן.

רק לפני שנתיים רכש סטין אחוזה בלונדון בשווי 52 מיליון פאונד. אך נראה שההשקעה הזו מתחוורת לעומת הבית שבנה לעצמו ולאשתו הטרייה, קרוליין, בארץ מולדתו. המולטי-מיליונר הקים אחוזה כפרית סמוך ליוהנסבורג, ושבר שיא מקומי - ביתו הוא הגדול ביותר במדינה, והוא משאיר מאחור אפילו את אחוזתו של נשיא המדינה, ג?ייקוב זומה. האחוזה, שזכתה לשם ?פלאזו סטין?, היא גם הנכס היקר ביותר במדינה. עלות הבנייה עמדה על 14 מיליון פאונד. בבית שבעה חדרי שינה, בריכת שחיה, שתי בריכות אש, מרתף יינות ומוסך עשוי כולו משיש (שנראה כמו אולם נשפים) היכול להכיל 33 מכוניות ומאכלס בתוכו את אוסף המכוניות של סטין. ?לביתי יש אזור המכיל את אוסף מכוניות הספורט והאספנות שלי?, מספר סטין. ?זה אחד התחביבים שלי והאדריכלים של הבית תודרכו לעצב אולם תצוגה שבו יהיה ניתן להציג את המכוניות וגם להוציאן גם בקלות?. סביב הבית אמת מים שהמים נשפכים לאגם מלאכותי.

סטין, כפי שבוודאי כבר הבנתם, לא ידוע בהיותו אדם צנוע במיוחד וכעת הוא בעיצומו של תהליך בניית עיר פרטית לעשירים בלבד שתיקרא ?סטין סיטי? ושאחוזתו תעמוד בליבה. בתכנית, הקמת 11 אלף בתים, בית חולים פרטי, שני בתי ספר פרטיים, אזורי מסחר ומשרדים. ה?עיר? תהיה פתוחה לתושביה ואורחיהם ומוקפת ביער ובו מסלול ריצה באורך של כ-100 קילומטרים. העיר תתפרס בין יוהנסבורג לפרטוריה.

העיר תחלוש על מחצית מ-2,000 הדונמים שהוקצו לה, ויתר 50% השטח יוותר יער ובו מדרכות להולכי רגל ומסלולי ריצה מעגליים מסביב. סטין סיפר כי הוא נלהב מהרעיון שלא יהיו ביער מכוניות שהורסות את הסביבה. במקום, הסביר, הוא מעדיף שילדים שיגדלו בסטין סיטי ישחקו בחוץ ללא חשש שייפגעו ממכונית. בין המתקנים בשכונה יהיה מועדון גולף שבנייתו תושלם בשנה הבאה, אז תחל מכירת בתי היוקרה בסטין סיטי. על גג מועדון הגולף תיבנה גינת ירק.

לדברי סטין, הרעיון מאחורי העיר הפרטית שלו ועיצובה התבסס על הרעיון ש?יותר מדיי זמן מבוזבז בערים על פקקי תנועה ונסיעות בין הבית, העבודה, בית הספר והחנויות. יכולתי להשקיע בשכונת מגורים יוקרתית באירופה או בארה?ב אבל בחרתי בדרום אפריקה. זוהי עדות לביטחון שיש לי במדינה שלנו ובהצלחה של סטין סיטי?. על הבחירה להתגורר בעיר שיקים אמר סטין: ?אני גם משתוקק לאיכות חיים שאנחנו יוצרים כעת לתושבים העתידיים ולכן זה היה הגיוני מבחינתי להיות חלק מזה. אשתי ואני מצפים לארח את החברים שלנו ושותפנו העסקיים מכל העולם במקום מגורינו החדש בעודנו חושפים אותם לנפלאות ארצנו?. בין מקורביו של סטין ניתן למנות את משפחתו של נלסון מנדלה. המנהיג המנוח הגיע לביתו של סטין ביוהנסבורג לאחר ששוחרר מהכלא בשנת 1990. הוא אף שהה בביתו בפרבר אחר במדינה עת שכתב את הספר האוטוביוגרפי שלו, ?הדרך הארוכה אל החופש?.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וזה רק חדר הרחצה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עבודות פרזול מוזהבות/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך נראית החניה הפרטית - כולה עשויה משיש/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החניה מיועדת ל-33 רכבי אספנות של בעל הבית/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האחוזה מוקפת בגנים ומזרקות/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וכך כל השטח של סטין נראה מלמעלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully