וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיצוב הישראלי כובש את העולם

22.10.2014 / 15:32

מסעדת טופולופומפו התל אביבית זוכה באוסקר של עולם עיצוב מסעדות וברים ומלון וולדורף אסטוריה המפואר בירושלים, עולה לשלב הגמר בתחרות הבינלאומית לעיצוב מלונות יוקרה

מערכת וואלה!

העיצוב הישראלי כובש את העולם בימים האחרונים. מסעדת טופולופומפו של השף אבי קונפורטי, בעיצובם של האדריכלים הישראלים אלון ברנוביץ ואירנה קרוננברג זכתה לאחרונה בפרס האוסקר של סצנת העיצוב הקולינארי הבינלאומי. הפרס נחשב למשפיע והיוקרתי ביותר בז'אנר. זו השנה השישית שהטקס נערך בלונדון ומושך אליו את צמרת התעשייה הקולינארית, האדריכלים המובילים בעולם, שפים ידועים שם המתפארים בכוכבי מישלן, מסעדנים ומובילי דעת קהל.

השנה, 827 אדריכלים מכל העולם הגישו מועמדות לפרס הנחשק וזו הפעם הראשונה שאדריכלים ישראלים נכנסים לרשימה. ברנוביץ וקרוננברג שובצו בקטגוריית "אפריקה והמזרח התיכון" וקטפו כאמור את הפרס הראשון כאשר הם גוברים על דובאי, קאטר ואיחוד האמירויות שמן הראוי לציין מאופיינים באדריכלות מתקדמת.

מסעדת טופולפומפו נפתחה לפני פחות משנה בתל אביב. היא מציעה מטבח אש אסייתי ומתפרשת על פני מספר מפלסים בגבהים משתנים, בשטח של כ-700 מ"ר. אירנה קרוננסרג מסרה לוואלה! בית ועיצוב כי עיצוב המסעדה מבוסס על התפריט ומלווה תחושת האש והלהבה גם באלמנטים ויזואליים המדגישים את החוויה העתיקה של אש, צללים וזיכרון של מדורה. האדריכלים שהם גם זוג בהחיים האישיים עומדים מאחורי מסעדות מצליחות בארץ כמו פסטל במוזיאון תל אביב, יפו תל אביב, הרברט סמואל תל אביב, טפאס בר אחד העם, צפרה ועוד.

עוד מקור לגאווה מקומית הוא מלון וולדורף אסטוריה השוכן בירושלים שנמצא בין שלושת המועמדים הסופיים לזכייה בפרס מלון היוקרה המעוצב ביותר בעולם לשנת 2014 "מפתח הזהב". התחרות שתתקיים חודש הבא בניו יורק נחשבת לאחד האירועים המכוננים בענף המלונאות הבנינלאומית. המלון נחשב למלון המפואר והיקר ביותר בישראל. הוא נבנה ב-1929 כמלון פלאס העתיק. בחידושו, שמר המעצב המעצב סינאן קאפאדר, על המאפיינים ההיסטוריים ובנייה קלאסית שנותנת תחושה של קפיצה אחורה בזמן עם פתוחי אבן מדויקים ועשירים. המלון יתמודד מול שני מלונות השוכנים באבו דאבי. בחודש הבא יוכרז סופית על המנצח.

Instagram
אבי קונפורטי, טופולופומפו. עמית גירון, אתר רשמי
הקונספט העיצובי מבוסס על התפריט המוגש בטופולופומפו/אתר רשמי, עמית גירון
אבי קונפורטי, טופולופומפו. עמית גירון, אתר רשמי
שילוב מדויק של חומרים במסעדה הכי יפה במזרח התיכון/אתר רשמי, עמית גירון
טופולומפו. דן פרץ,
חוויה שמשלבת את כל החושים במסעדה התל אביבית/דן פרץ
מלון וולדורף אסטוריה ירושלים. עמית גרון,
המלון היקר והמפואר ביותר בישראל - וולדורף אסטוריה/עמית גרון
מלון וולדורף אסטוריה ירושלים. עמית גרון,
בין שלושת המועמדים הסופיים בפרס "מפתח הזהב"/עמית גרון
מלון וולדורף אסטוריה ירושלים. עמית גרון,
שמר על מאפיינים עתיקים מקום המבנה ב-1929/עמית גרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully