וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי הרתיח את האדריכל המוערך בעולם?

שאלה של עיתונאי ספרדי באירוע חגיגי שנערך באסטוריאס הצליחה להוציא את האדריכל המוערך בעולם משלוותו ולשחרר תנועת אצבע משולשת מול קהל גדול

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האדריכל פרנק גרי מאבד שליטה באירוע פרסי נסיך אסטוריאס, ספרד/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסיבת עיתונאים שנערכה בשבוע שעבר במסגרת תכנית הקרן "פרסי נסיך אסטוריאס לאמנויות" (הנחשב לאחד מאירוע התרבות החשובים ביותר על סדר היום הבינלאומי) - הצליחה להוציא את האדריכל המוערך בעולם משלוותו.

על פי דיווח העיתון הספרדי El Mundo, גרי נשאל על ידי אחד העיתונאים המקומים מה תגובתו להאשמות המופנות כלפיו בתכנון מבנים ראוותניים. גרי השיב בנחישות: "תן לי להגיד לך דבר אחד. בעולם בו אנו חיים, 98% מהדברים שנבנים ומעוצבים הם חרא טהור". בסיום המשפט הניף גרי אצבע משולשת, והמשיך: "אין תחושה של עיצוב ולא כבוד לאנושות ולכל דבר. יש בניינים גרועים וזהו." אחרי שתיקה רועמת גרי התנצל והסביר שהוא עייף מהטיסה הארוכה ומהשקת הפרויקט הגדול עבור לואי ויטון בפריז והמשיך עם תשובה מקצועית יותר. "המוזיאון בבילבאו תרם כלכלית לעיר. הוא יצר תעשיית תיירות חדשה והשפיע על ערים רבות שביקשו לייצר לעצמן אייקונים דומים." גרי הוסיף "התושבים בבילבאו סיימו את התואר, לקחו את התעודה ויצאו מהעיר. אף אחד לא רצה לגור שם. זו הייתה עיר עצובה. תעשיית הפלדה הייתה בירידה. לנמל לא הייתה סיבה להתקיים ואנשים איבדו את עבודתם. ב-97' עת נבנה המוזיאון, הושקעו בו 80 מיליון אירו -סכום שהיה מועט ובכל זאת הצליח לחולל הרבה."

האדריכל פרנק גרי (85) ידוע בסגנונו הדה קונסטרוקטיביסטי (מראה של צורות נשברות). הוא אחראי בין היתר על תכנון אייקונים אדריכליים ברחבי העולם כמו מוזיאון גוגנהיים בבילבאו, הבית הרוקד בפראג ואולם הקונצרטים בלוס אנג'לס. גרי גם השתעשע בפרויקטים פחות קשוחים בשנים האחרונות כמו עיצוב הכרזה לטקס פרס הגארמי ב-2012 והכובע המשוגע שעיצב לליידי גאגא שחבשה אותו בנשף הגאלה לאמנות עכשווית ב-2009 וזכה לסיקור נרחב. גרי זכה בפרס פריצקר לאדריכלות ב-89' ונמנה עם האדריכלים המשפיעים של המאה ה-21.

Instagram
מוזיאון גוגנהיים, בילבאו, פרנק גרי. יחצנים, אסור להשתמש
מוזיאון גוגנהיים בבילבאו - גרי הפריח את העיר העצובה/אסור להשתמש, יחצנים
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרנק גרי בטקס פרסי הנסיך אסטוריאס - כאן הוא יותר רגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כרזת טקס פרסי הגראמי בעיצוב פרנק גרי, 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך
ליידי גאגא עם כובע בעיצוב פרנק גרי. Creative Commons
ליידי גאגא עם כוכע בעיצוב פרנק גרי/Creative Commons

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully