וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדריכל אברהם יסקי נפטר

אברהם יסקי שמת אמש (חמישי) היה חתן פרס ישראל לאדריכלות והאחראי על התוויית הנוף בארץ, החל משיכונים בבאר שבע, דרך כיכר רבין, קניון מלחה ועד מגדלי צמרת בתל אביב

האדריכל הישראלי אברהם יסקי נפטר אתמול (חמישי) בגיל 87 לאחר מחלה. יסקי, חתן פרס ישראל לאדריכלות לשנת 82' ואחד מהמשפיעים ביותר על הבנייה בארץ, למד אדריכלות בטכניון שבחיפה. מעבר לפעילותו כאדריכל, שהתווה לא מעט מהנוף הישראלי, יסקי היה פעיל במועצת עירית תל אביב וכיהן גם כראש בית הספר לאדריכלות באוניברסיטת תל אביב.

יסקי החל את דרכו העצמאית ב-52' בהיותו בן 25, הודות לזכייה בתחרות תכנון כיכר מלכי ישראל (היום כיכר רבין), בשיתוף עם האדריכל שמעון פובזנר, שהלך לעולמו ב-1999. כיכר מרכזית נוספת שתכנן היא כיכר העצמאות שבנתניה, המצטרפת לרשימת הפרויקטים המתארכת שלו הכוללת שכונות מגורים וקניונים כמו קניון מלחה וקניון רמת אביב.

האדריכל שרון רוטברד שעבד שנים במשרדו של יסקי הוציא ב-98' ספר הודות העבודה הענפה של יסקי בשם "אברהם יסקי, אדריכלות קונקרטית". הספר מתאר את עבודותיו הרבות של יסקי והתפתחותן.

יסקי היה שותף לתכנונים של שיכונים בשכונות מגורים אשר איפיינו את הבנייה הראשונית בארץ. עם כניסתם של המגדלים לנוף המקומי יסקי חבר ואף הוביל סגנון אדריכלי זה. בין מגדלי המגורים הבולטים שתכנן עם שותפיו למשרד עמי מור ויוסי סיוון, נמנים מגדלי צמרת (אקירוב) שברחוב פנקס בתל אביב, מגדלי YOO ומגדל מנהטן בפארק צמרת שהפכו לסימני ההיכר של העיר, הגם שהם שנויים במחלוקת.

הלווייתו של אברהם יסקי תערך ביום ראשון, 30 במרץ, בשעה 11:30, בבית העלמין קרית שאול בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully