וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשגילתה מה יצר את הכתמים הגדולים על התקרה - היא הזדעזעה

12.5.2024 / 0:11

כתמי עובש על הקירות או התקרה הם בעיה שכיחה, אולם אישה אחת נותרה מזועזעת לאחר שהבינה שהכתמים על התקרה שלה נגרמו ממשהו אחר לגמרי - וזה לא הולך להיות קל לפתור את הבעיה

שיטה להעלמת עובש מהאמבטיה/@giftgenius/TikTok)

אישה אחת נדהמה לגלות מדוע כתמים חומים המשיכו להופיע שוב ושוב על התקרה שלה. סימנים כהים לא נעימים לעין על התקרה או הקירות מיוחסים לעיתים קרובות לעובש או רטיבות, שנפוצה מאוד בחודשים הקרים יותר כשמתקשים לשמור על הבית גם מאוורר היטב וגם חם. חשוב לטפל ברטיבות ברגע שמבחינים בה, מכיוון שהיא עלולה לגרום למגוון רחב של בעיות בריאות, כולל אסטמה וזיהומים בדרכי הנשימה.

אבל עבור שוכרת דירה אחת, הבעיה חזרה כל הזמן, ולא ניתן היה לפתור אותה באמצעות אף סוג של תכשיר ניקוי. בצר לה היא פנתה לחוכמת ההמונים ופרסמה ב-reddit תמונה בה נראים שני כתמים חומים בעלי צורה יוצאת דופן שהופיעו שוב ושוב על תקרת הדירה שלה, כשהיא מציינת שהם לא מרגישים לחים למגע. היא סיפרה ששאלה את השכן שלה בקומה מעליה אם חברת התחזוקה של הבניין ריססה צבע תקרה על הסימנים בעבר, אבל הם תמיד חזרו.

"הדיירת למעלה טוענת שהרצפה שלה לא רטובה והיא לא שמה לב שחדרו מים", נכתב בפוסט שלה "הכתמים בהתחלה היו יותר בפינה אבל הם זזו - וזה תמיד שני כתמים בערך בגודל זהה".

מאות אנשים מיהרו להגיב ולתת לה עצות, כשרבים טענו שהבעיה נגרמת מ... שתן של עכברים. "היו לי כאלה פעם. חשבתי שמדובר בכתמים חוזרים. גיליתי שמדובר בעכברים שעושים לי פיפי בעליית הגג", כתב לה אחד המגיבים. אחר הסכים וכתב: "כתמים חומים שמופיעים במקומות שונים הם שתן של מכרסמים". האישה מספרת שבנה 'ריחרח' את האזור ואישר שיש לו ריח דומה לכלוב האוגרים שלו.

עוד בנושא

שאלה לפשר הכתמים השחורים שהופיעו במטבח ונחרדה מהתשובה שקיבלה

הפיתרון הזול כדי להיפטר מעכברים או חולדות בבית, בחצר או במקלט

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אילוסטרציה. ShutterStock
הם אשמים?/ShutterStock

מומחי הדברה מסבירים שעכברים מטפטפים שתן לאורך היום בכל המקומות שבהם הם מתהלכים. לשתן שלהם יש ריח מאוד חזק של אמוניה שנישא באוויר. אם אתם מריחים ריח חזק של שתן בבית ולא מוצאים את המקור, הימצאות של עכבר בהחלט יכולה להיות הסיבה.

האגודה הבריטית לבקרת מזיקים מזהירה שמכרסמים כמו עכברים ביתיים עלולים לגרום לנזק רציני ולהפיץ מחלות כמו סלמונלה וליסטריה דרך השתן והגללים שלהם. הם ממליצים לאטום כל נקודות כניסה עם צמר פלדה מעורב עם מלט מהיר התייבשות, ומזכירים שלעכברים מספיק רק חור של 5 מ"מ כדי לחדור לבית.

אם יש לכם עכברים בקירות הבית, ישן שיטות טבעיות לטפל בבעיה, אבל לרוב אין ברירה אלא לפנות לחברת הדברה מקצועית שתסייע לכם להיפטר מהצרה. חברות הדברה יזהו את נקודות הכניסה שלהם, יאתרו את אזורי הקינון והמזון שלהם ויוציאו אותם מהקירות מבלי לגרום לנזק רב מדי לבית. אנשי מקצוע יכולים גם לעזור לזהות את שורש הבעיה ולמנוע מהמכרסמים לחזור בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully