וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגשם חדר לבית ואתם סובלים מעובש ליד החלון? כך תפתרו את הבעיה

6.2.2023 / 23:55

החורף בעיצומו וזה אומר לחות גבוהה וגם עובש. אלן ריד, מומחה לחלונות בבית מחלק כמה טיפים יעילים וגם לא ממש יקרים שבאמצעותם אפשר לשמור על הבית שלכם אטום למים, יבש והכי חשוב עם כמה שפחות עובש. צפו והפנימו

אחת מהשיטות למניעת התעבות מים על חלון/Barneyplease

החורף בעיצומו, הסופה ברברה מכה בנו ומביאה איתה גם הרבה רטיבות שחודרת לבית, יוצרת לחות מכניסה לבית עובש. אבל אל דאגה. אלן ריד, מומחה לחלונות ואיטום של הבית מחלק כמה טיפים מועילים וזולים מהצפוי שיסייעו לכם להיפטר מהעובש המעיק שנוצר בכל מקום שבו יש רטיבות.

הטיפ הראשון שלו הוא לבדוק שאוטם החלונות שלכם שמיועד למנוע מהאוויר הלח להיכנס הביתה תקין. "תחליפו את האוטם בין שכבות הזכוכית. זה הכרחי כדי למנוע כניסת אדים לבית. אם האוטם לא יהיה תקין זה יקטין את אורך החיים של החלון ועלול להוביל לכניסת אוויר קר", הוא הסביר. וזה גם מסתבר לא יקר ועולה בין 10 ל-20 שקלים לחלון.

טיפ נוסף שלו הוא לעקוב אחרי הצבע והברק של החלון שלכם - משום שזה יכול להיות סימן להתעבות של מים והצטברות של עובש. אלן הסביר: "אם הצבע סביב החלון מתחיל להתקלף, להתפורר או להתנפח, זה מצביע על כניסת מים, כאשר הלחות עלולה להילכד מתחת לצבע וזה עלול לגרום לעובש בסביבת החלון. הצבע עלול להסתיר לחות ולכן לא כדאי להתעלם מצבע מתקלף, אלא צריך לטפל בבעיה".

טיפ נוסף שהוא העניק ל-SUN הבריטי הוא להתקין מאוורר חיצוני שיעזור למנוע מהלחות להצטבר בחדרים ובכך למנוע מהעובש להיערם. "זה יעיל במיוחד לחדרים שמועדים ללחות כמו המטבח והאמבטיה, כאשר בישול ומקלחות מובילות להצטברות של מים וקיטור".

עוד עצות נגד עובש
נמאס לכם מהעובש באמבטיה? יש פיתרון קל שיעלים אותו

30% יותר עובש בקירות: טעות הכביסה המסוכנת שאתם עושים בחורף

למי שרוצה לקחת את הרעיון הזה צעד קדימה הוא ממליץ להתקין מאווררים חכמים. ישנם חלונות עם מאווררים קטנים שמותקנים מעליהם שנראית כמו מזגנים קטנים ומוציאים אוויר. לדבריו הם מאוד אפקטיביים בשימור סירקולצית האוויר בבית בימים הקרים ומובילים להפחתה של העובש והלחות. מסתבר שהמכשיר הזה גם לא יקר במיוחד ומחירו מתחיל מ-5 דולר בלבד.

ולבסוף, אלן ממליץ למי שיכול להוסיף שכבה שלישית של זכוכית ולהיעזר בכך בזגג. הוא טוען ששכבה משולשת של זכוכית יכולה לעזור למנוע ממים לחדור פנימה בסבירות הרבה יותר גבוהה ולהקטין את הסיכוי לעובש ונקודות קרות בקיר. "עם בידוד טוב יותר אתם יכולים להפחית גם את חשבון החשמל שלכם ולשמור על הבית שלכם חמים יותר בחודשים הקרים", הוא הסביר, "מה שאומר שהשקעה גדולה יותר לפעמים משתלמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully