וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30% יותר עובש בקירות: טעות הכביסה המסוכנת שאתם עושים בחורף

עודכן לאחרונה: 11.1.2023 / 8:57

אם אתם תולים כביסה לייבוש בתוך הבית בחורף, אתם עלולים להגדיל את הסיכון להתפתחות עובש בקירות ובתקרה ב-30%. מומחים מסבירים איך לייבש כביסה בחורף מבלי לסכן את עצמכם ואת בני הבית

טריק לתליית בגדים לייבוש בבית/@chloesdealclub

בעונת החורף, כאשר הבית סגור ופחות מאוורר, אנו מבחינים לא פעם בכתמי עובש שמצטברים על הקירות, הרהיטים, על צעצועים ואפילו בארונות הבגדים ועל הבגדים עצמם. מדוע זה קורה? לרוב העובש נוצר ומתפשט בעקבות רמת לחות גבוהה שמצטברת בבית. ישנם לכך גורמים הנובעים ממזג האוויר וחדירת מי גשמים לקירות הבית, אבל ישנם גם גורמים בתוך הבית שיכולים לתרום להתפתחות רטיבות והתפשטות עובש בחללי הבית.

הצטברות רטיבות ועובש בבית יכולה לפגוע באיכות האוויר שאנו נושמים ולהשפיע על הבריאות שלנו. בעונת החורף, כאשר אנו נמצאים יותר שעות בבית הסגור, הסכנה שבדבר אף עולה. העובש הוא פטרייה בעלת מבנה דומה לזה של צמח; הוא מכיל שורשים, גבעול ונבגים. המבנה שלו מאפשר לו לגדול לעתים עמוק לתוך הקרקע עליה הוא גדל, גם אם איננו יכולים להבחין בכך.

הבעיה נובעת מהנבגים שהעובש פולט. כדי להתרבות ולהתפזר, עובש שואב החוצה נבגים מיקרוסקופיים הנישאים באוויר אל החלל שמסביב. עבור רוב האנשים, חשיפה לנבגים אלו עלולה להוביל לתסמינים כמו אף סתום, שיעולים ועיניים מגרדות; מעצבן, אבל שום דבר רציני מדי. עם זאת, חשיפה לעובש עלולה להיות חמורה יותר עבור אנשים עם אסתמה, בעיות נשימה, מערכת חיסון חלשה או אלרגיות ספציפיות.

כביסות חורף. Beko,
בחורף נפח הכביסה עולה בגלל הבגדים העבים וריבוי השכבות. פריטי חורף מונחים על מכונת כביסה/Beko

אז מה עושים עם הכביסה הרטובה בחורף ואיך אפשר בכל זאת לשמור על איכות האוויר בבית בימים קרים ולמנוע סביבה נוחה להתפתחות עובש? לדברי המומחים של beko, מותג מכשירי החשמל לבית, בכל הנוגע להצטברות של רטיבות ולחות הנובעת מההתנהלות שלנו בתוך הבית, תוכלו להימנע מכך על ידי מספר פעולות פשוטות. בראש ובראשונה הקפידו לייבש את הכביסה הרטובה בצורה נכונה והשתדלו להימנע מייבוש הכביסה בתוך הבית הסגור.

נוף לים, בריזה בקיץ, אבל אין חניה: כמה עולה דירה בבניין המכוער בעולם?
מהכביסה ישר לארון: טריקים לכביסה וקיפול של בגדי החורף שלכם

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

כיצד תליית כביסה רטובה בתוך הבית בחורף יכולה לגרום לרטיבות?

בעונת החורף, נפח הכביסות שלנו עולה - בגדי החורף הם עבים ואנו גם נוטים ללבוש אותם בשכבות. נוסיף על זה גרביים, צעיפים, מעילים ושמיכות וקיבלנו כמות גדולה של כביסה שעלינו לייבש. כשאנחנו נכנסים לשיאו של החורף, שעות השמש ומזג האוויר החם שלו אנו זקוקים צריכים כדי לייבש את הכביסה שלנו בחוץ הולכים ומתמעטים ובאופן טבעי נעדיף לייבש את הכביסה בתוך הבית, אולם כאן מתחילה בעיה: במהלך החורף אנו נוטים להפעיל את החימום שלנו יותר ובמקביל לסגור את החלונות. כאשר אנו משלבים זאת עם כביסה רטובה שתלויה בתוך הבית, נוצר עיבוי רב, מה שיכול לגרום לעלייה של כ-30% בלחות שבבית. העיבוי הזה נספג לתוך הקירות, השטיחים והרהיטים שלנו, ויוצר לחות שהיא מצע נוח להתפתחות עובש.

שימוש במייבש כביסה בימים קרים וגשומים יהיה יעיל גם בזמן וגם במניעת לחות מיותרת בחללי הבית (המכשיר מייבש את הכביסה מבלי ליצור עיבוי בבית) ואם תבחרו במייבש כביסה הפועל בטכנולוגיות חדשניות תוכלו לחסוך גם באנרגיה ובחשמל. אם בכל זאת תעדיפו לתלות את הכביסה לייבוש, השתדלו לעשות זאת בחוץ תחת מסתור כביסה ואם תליתם בתוך הבית, הקפידו להציב את מתקן הייבוש ליד חלון פתוח.

מתלה כביסה בסלון. ShutterStock
מייבשים כביסה בתוך הבית בחורף? מתקן לייבוש כביסה בסלון/ShutterStock

איך מזהים עובש בבית?

ישנם כמה סימנים מובהקים המעידים על היווצרות של רטיבות ועובש בבית. שימו לב לסימנים אלה ובמידה והם מופיעים הייעצו באנשי המקצוע לטיפול מהיר ומיגור הבעיה: ריח מעופש, הופעת פטריות או טחב על קירות רצפות או תקרות, הופעת כתמים כהים או דהויים על קירות או טיח, התרוממות או קילוף של טפט ושכבות צבע, קירות, רצפות או תקרות שמרגישים קרים או רטובים למגע.

המומחים של beko מציעים טיפים נוספים להתנהלות נכונה שיכולה לצמצם את העלייה ברמות הלחות ואת ההיווצרות של רטיבות ועובש בבית, בעונת החורף:

נזילת מים מהתקרה אל הקירות. ShutterStock
יאפ, זה עובש. אישה מביטה על סימני עובש בקירות/ShutterStock
  • אל תעמיסו על מכונת הכביסה: הקפידו לא למלא את מכונת הכביסה יתר על המידה, כדי לאפשר לה לבצע את פעולת הסחיטה כהלכה, ובכך לצמצם את משך הזמן שייקח לה להתייבש.
  • שמרו על ארון הבגדים מרווח ומאוורר: ארון בגדים המכיל כמויות אדירות של פרטי לבוש דחוסים וצפופים, יכול להוות 'קרקע פורייה' להיווצרות עובש. הקפידו לסדר את הבגדים בארון בצורה מרווחת, ובימים יפים בה את פותחים את החלונות בחדר, פתחו גם את דלתות הארון ואווררו את המדפים והבגדים שבו.
  • פתחו את החלונות: כאשר אתם מפעילים מכונה/מייבש כביסה וכאשר אתם מבשלים או בזמן מקלחות ואמבטיות חמות, הקפידו לפתוח את חלונות הבית על מנת לעודד זרימת אוויר ולמנוע הצטברות לחות ורטיבות.
  • חומץ, מים וסבון: השתמשו בחומץ, מים וסבון כדי לשטוף ולנקות עובש ממשטחים קשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully