וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד להיפטר מעכברים וחולדות? הנה כמה שיטות טבעיות

29.6.2022 / 23:31

חולדות ועכברים הם האורחים הכי לא רצויים בבית או בחצר שלנו. לא רק שהם מבחילים למראה, הם נושאים מחלות ומהווים סכנה בריאותית לכל בני המשפחה. הם גם עלולים להיות הרסניים להפליא משום שהם לועסים קירות, בידוד וחיווט חשמלי. הנה כמה דרכים להיפטר מהם או להרחיק אותם

בווידאו: למרות שבצה"ל הבטיחו לטפל שוב תועדו עכברים וחולדות במטבח מפקדת אוגדת יו"ש/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

אחרי שלמדנו כיצד להיפטר מג'וקים, כיצד להרחיק זבובים וכמה שיטות טבעיות להיפטר מיתושים - הגיע הזמן שנעבור למכה הגדולה מכולם: עכברים וחולדות. מכולם, הם האורחים הכי פחות רצויים בבית שלנו. לא רק שהם לא היצורים הכי חביבים למראה, הם גם נושאים מחלות ויכולים להרוס לנו את הבית.

מדי שנה אלפי בעלי בתים בישראל מארחים את היצורים המזיקים האלה, בעיקר כשמזג האוויר מתחיל להתקרר. חולדות, עכברים וחבריהם המכרסמים מחפשים מחסה מהקור או אספקה קבועה של מזון - והבית שלנו הוא הפתרון המושלם עבורם. "מכרסמים מתרבים מהר", אומרת קארי ורבורג בלוק, מומחית למניעת מזיקים, מנכ"לית ומייסדת EarthKind, "אז מה שמתחיל כבעיית מכרסמים קלה יכולה להפוך במהירות לבעיה חמורה יותר. לדוגמה, נקבות עכברים יכולות להתחיל להתרבות בגיל חודשיים בלבד, ויכולות להמליט - כמות ממוצעת של 2 עד 12 עכברים - כל 6 עד 8 שבועות". זה נכון, חולדות נקבות יכולות להזדווג עד 500 פעמים תוך שש שעות בלבד, וחולדות חומות יכולות ללדת עד 2,000 תינוקות בשנה אחת - עם עד 22 צעירים בהמלטה בודדת. בהתחשב בעובדה שלחולדות יש תקופת הריון של פחות מחודש, קל לראות כיצד התרבותם יוצאת במהירות משליטה.

מכרסמים אלה עלולים להפיץ מחלות בבית ולהעבירן לבני האדם. הם גם יכולים להחמיר מצבים כמו אלרגיות ואסטמה. לא רק מחלות הם נושאים איתם: שתן ולשלשת עכברים וחולדות יכולים להכיל גם פתוגנים מזיקים. "לכן חשוב לטפל בבעיות מכרסמים באופן מיידי", אמרה בלוק, "הגדלת אוכלוסיית החולדות מסכנת בהידבקות במחלות הנישאות במכרסמים. חולדות ידועות בנשיאה של מגוון מחלות מסוכנות. לאחרונה הוכח שהן נשאיות של הפטיטיס E ומדביקות אנשים בזן הזה. רבות מהן נושאות את מחלת הטיפוס".

חולדות. דצמבר 2015. ShutterStock
מכרסמים אלה עלולים להפיץ מחלות בבית ולהעבירן לבני האדם/ShutterStock

כיצד למנוע מהם להיכנס לבית מלכתחילה?

לפני שנמליץ לכם על כמה שיטות שיעזרו לכם להיפטר ממכרסמים בבית, בואו ננסה קודם להימנע מהופעתם מלכתחילה. יש כמה שיטות שירחיקו עכברים וחולדות מביתכם ומהאזור שסביבו:

1. גזמו שיחים שצמחו יתר על המידה מסביב לבית שלכם - חולדות ועכברים אוהבים להסתתר בשיחים המקיפים את הבית והם לא אוהבים שטחים פתוחים, אז שמרו על הדשא והגינה שלכם גזומים, נקיים וללא עומס של פריטים. כסחו את הדשא שלכם לעתים קרובות, הסירו ערימות של עצים או עלים, סגרו את כל מחסני האחסון ואטמו פחי אשפה חיצוניים.

2. הרחיקו מזון מהישג יד - ודאו שלעכברושים אין גישה למזון מחוץ לביתכם. נקו פירות שנפלו מעצים, ירקות בגינה, או מזון לחיות מחמד ולציפורים. נקו את שאריות המזון של חיות המחמד שלכם מיד לאחר האכלתן.

3. אטמו את האזורים הפתוחים בחלק החיצוני של הבית שלכם - נסו לזהות רווחים, סדקים ופתחים קטנים בקירות, דלתות, חלונות ומסביב לבסיס הבית שלכם. חולדות אינן זקוקות לנקודות כניסה גדולות כדי לחדור לבתים שלכם. למעשה, הן יכולות להידחק דרך כל חריץ שאתם מצליחים לדחוף דרכו שתי אצבעות. אטמו את כל הסדקים בקירות הפנימיים או החיצוניים שלך. מלאו אותם באמצעות צמר פלדה - שיטה יעילה להרחקת עכברים וחולדות מכיוון שמכרסמים לא יכולים ללעוס אותו. חומר זה מגרה את השיניים שלהם. כמו כן, תוכלו גם לאטום פתחים בעזרת לוח מתכת, מלט או איטום, המיועד בעיקר לשימוש סביב דלתות וחלונות.

4. ניקיון - חולדות אוהבות מחסה ומקומות מסתור. אחת הדרכים הטובות ביותר להימנע מחולדות היא לא לאפשר להן מקומות מסתור. נקו את העומס בבית ובסביבתו והרחיקו חפצים מהקירות. שמרו את כל האשפה והמזון הנזרק בפחים סגורים, נקו כל מה נשפך במהירות ושמרו על צינורות הביוב שלכם נקיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חולדות. ShutterStock
הרחיקו מזון מהישג יד/ShutterStock

ומה עושים אם הם כבר כאן?

אם שמתם לב לריחות, רעשים מוזרים, גללי צואה, סימני רגליים וזנב או כל נזק שהוא בחוטי חשמל, רהיטים, מיכלי אחסון או נייר - מאוד יתכן שהם כבר כאן, אצלכם בבית. אל דאגה, יש כמה שיטות שיעזרו לכם להיפטר ממכרסמים:

1. השיטה הטבעית
אין שיטה נקייה יותר מכימיקלים משמנים אתריים. שמנים חריפים, בעלי ריח חזק כמו שמן עץ התה, אקליפטוס ונענע הם ההימור הטוב ביותר עבורכם. לפי Wildlife Informer "ריח המנטול העז מכסה את שבילי הפרומונים שבהם משתמשים עכברים כדי לנווט ומגרה את אפם". ערבבו כ-10 טיפות שמן אתרי עם כוס מים ולאחר מכן רססו את התערובת לאורך הרצפה והדלתות. ליעילות מירבית, יש לשלב שיטה זו עם שיטה אחרת, כמו הצבת מלכודות לעכברים. אזהרה: אם יש לכם חיות מחמד אחרות בבית שלכם, אנו ממליצים להימנע משימוש בשמנים אתריים או לכל הפחות להתייעץ עם הווטרינר שלכם לפני שתעשו זאת, כדי להבטיח את בטיחות חיות המחמד שלכם.

2. השיטה הטבעית #2
פזרו פלפל קאיין, פלפל שחור או ציפורן סביב החלק החיצוני של הבית כדי למנוע מהעכברושים להיכנס פנימה. פזרו את החומר הנבחר שלכם בנדיבות לאורך הקו שבין הבית לאדמה. ניתן גם לפזר פלפל גרוס (או ספריי פלפל) ליד פתחים וחורים של חולדות. זה יגרה את אפם ודרכי הנשימה שלהן וימנע מהן להיכנס לביתכם.

חולדות. ShutterStock
שימו לב לסימנים שהם שם/ShutterStock

3. מלכודות
לעולם אל תזלזלו ביעילותן של מלכודות העכברים. מלכודות העכברים עובדות בצורה הטובה ביותר כאשר אתם יודעים היכן בדיוק הם מסתובבים. עכברים לא נוטים להתרחק. אם אתם רואים סימנים לקיומם באזור מסוים בבית - שם הם יבלו ולשם הם יחזרו. הניחו באזורים אלה מלכודות. על אף שחשוב להניח את המלכודות באותו אזור - זה רעיון לא רע לשנות את מיקומן המדויק כל כמה ימים. מלכודות העכברים הנפוצות הן מלכודת קפיץ, מלכודת כלוב ומלכודת דבק.

4. חתולים
כולם יודעים שחתולים ועכברים הם אויבים מושבעים - וכן, חתולים הם פיתרון שימושי כשזה מגיע למכרסמים. אימוץ חתול לא רק שיכול לעזור לכם להיפטר מבעיית מכרסמים עכשווית, הוא גם יכול למנוע מבעוד מועד את כניסתם. חתולים שגדלו בחוץ הם בדרך כלל הציידים הטובים ביותר. אז תבדקו אם יש חתול רחוב חמוד בשכונה שלכם שמעוניין באימוץ.

5. הדברה
אם יש לכם עכברים בקירות הבית, אין לכם ברירה אלה לפנות לחברת הדברה מקצועית שתסייע לכם להיפטר מהצרה. חברות הדברה יזהו את נקודות הכניסה שלהם, יאתרו את אזורי הקינון והמזון שלהם ויוציאו אותם מהקירות מבלי לגרום לנזק רב מדי לבית. אנשי מקצוע יכולים גם לעזור לזהות את שורש הבעיה ולמנוע מחולדות לחזור בעתיד.

חולדות. ShutterStock
מהנזקים שהם עושים/ShutterStock

6. רעל עכברים
בפיתיונות ורעלים יש להשתמש רק מחוץ לבית, מכיוון שהם כימיקלים חזקים שעלולים להיות מסוכנים. אם תניחו רעלים בתוך הבית, חולדות עלולות להפיץ אותו מסביב ולסכן את כל תושבי הבית. תמיד הקפידו גם לקרוא בעיון את ההנחיות המצורפות. שמרו תמיד את הפיתיון של החולדות בתחנת פיתיון סגורה לחלוטין, שאליה אין גישה לילדים, חיות מחמד וחיות אחרות.

7. קרח יבש
זו עוד שיטה שיש להשתמש בה מחוץ לבית. אחת הדרכים היעילות להיפטר מחולדות ללא שימוש ברעל היא להשתמש בקרח יבש. קרח יבש מייצר פחמן דו חמצני, אשר מרדים והורג חולדות. לקבלת התוצאות הטובות ביותר, הניחו את הקרח היבש בכניסה למחילות. הקפידו להשתמש בכפפות ובציוד מגן אחר מכיוון שקרח יבש עלול להזיק לעור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully