וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכת קיץ: 7 טיפים להרחקה מהירה של זבובים מהמטבח

1.6.2022 / 23:55

מבזיליקום לאבקת סודה לשתייה, הנה 7 דברים שתוכלו להשתמש בהם נגד זבובי המטבח המעצבנים שפוקדים אותנו מדי קיץ

זבוב אוכל/YOUTUBE

עד כמה שהתגעגענו לקיץ - ועם עומסי החום הכבדים שעוד צפויים לנו כנראה שבקרוב נפסיק להתגעגע - הוא מביא איתו אורחים נוספים, פחות רצויים - הזבובים. זבובים אוהבים חום ואוהבים לשרוץ לנו במטבח בקיץ כשהם מחפשי אחרי מיצי פירות מתוקים.

כדי שהפעם נכין את עצמנו היטב לשובם, מומחית למטבחים, חרקים ומה שביניהם, שיתפה 7 טיפים פשוטים ולא יקרים או מסובכים כדי להיפטר מהזבובים בעת הופעתם - ואף למנוע מהם מלכתחילה מלהגיע. לפניכם הטיפים של פולי שירר, מומחית למטבחים ב-Tap Warehouse שחשפה אותם בשיחה עם הסאן הבריטי:

אישה מנסה להרוג זבוב במטבח. Giphy
לא עוד זבובים במטבח!/Giphy

תרסיס "עשה זאת בעצמך" נגד זבובים

מנטה מרעננת, עלי למון גראס ולבנדר מרגיע - הריחות שבני אדם כל כך אוהבים, מסתבר, שנואים על זבובים. המומחית אומרת שאתם יכולים ליצור לעצמכם תרסיס מרתיע זבובים טבעי על ידי הוספת מספר טיפות מכל אחד מהשמנים הללו למים בבקבוק תרסיס. ''אני באופן אישי ממליצה על לבנדר כדי שהתרסיס ישאיר גם את המטבח שלכם עם ריח רענן", היא אמרה. את התרסיס יש לרסס ברחבי המטבח לאורך היום, והוא לדבריה ימנע מהזבובים לקפוץ לצהריים.

עוד על זבובים

הטריק הגאוני שיבריח זבובים מפחי האשפה שלכם

לכתבה המלאה

אבקת סודה לשתייה

מגינון ועד ניקיון הבית, נראה שסודה לשתייה הפכה לפתרון נוח כמעט בכל היבטי החיים. כעת מתברר שמוצר המטבח הזה הוא גם פתרון מצוין לגירוש זבובים. פולי הסבירה: ''כל מה שתכניסו לפח שלכם ירקב. עם זאת, תהליך זה מואץ במהלך חודשי הקיץ בגלל מזג האוויר החם. הריקבון מושך זבובים, חרקים ורימות, לכן חשוב לנקות ולרוקן את הפח בתדירות גבוהה יותר במהלך הקיץ''.

כדי להימנע מהופעת זבובים, תוכלו לפזר מעט אבקת סודה לשתייה בתחתית הפח שלכם לפני הכנסת שקית אשפה חדשה. ''הסודה לשתייה אמורה לספוג כל ריח ונוזל שדולף מהשקית'', הסבירה פולי.

איחסון משקאות תוססים במקרר

בנוסף לסוכר המתוק, זבובי הפירות נמשכים גם לפחמן הדו חמצני המצוי במשקאות תוססים. אם אלה יישארו בחוץ, זבובי המטבח עלולים להתאסף באזור - במיוחד אם נשפך קצת מהמשקה על השיש. ''הקפידו לנגב כל שלולית ולנקות את הבקבוקים הריקים היטב על מנת למנוע מזבובי פירות להימשך אליהם", אמרה פולי, "כדאי גם לאחסן את המשקאות התוססים שלכם במקרר כדי להרחיק מהם זבובי פירות".

משקאות קלים. ShutterStock
זבובי הפירות יעופו עליהם. זהירות לא לשפוך/ShutterStock

חומץ תפוחים

זבובי פירות זה מכה. כדי להיפטר מהם, כל שעליכם לעשות הוא למלא חצי כוס בחומץ תפוחים ולכסות אותה בניילון נצמד ואז לחורר בו חורים קטנים בעזרת קיסם. ''חומץ תפוחים מושך את זבובי הפירות. אלה יכנסו דרך החורים הקטנים בניילון ויתקעו בפנים - עד שתשחררו אותם מחוץ לביתכם בשלב מאוחר יותר", היא אמרה, "חשוב גם לאחסן את הפירות שלכם במקרר כדי למנוע מהזבובים לחזור''.

כלים מלוכלכים

כשחם קשה למצוא כוח לשטוף כלים, אבל לדברי פולי אין דבר גרוע יותר מלהשאיר ערימה של כלים מלוכלכים ליד או בתוך הכיור. היא אמרה: ''בקיץ, אני ממליצה לשטוף כלים בהקדם האפשרי על מנת למנוע מהזבובים לזהם את הכלים שלכם בחיידקים ואף להטיל עליהם ביצים".

ערימת כלים מלוכלכים בכיור.. ShutterStock
אל תשאירו אותם עומדים ככה/ShutterStock

שאריות מזון

באופן דומה, זבובים נמשכים גם לשאריות מזון - במיוחד אם המזון עדיין חם. כדי למנוע מהם להתאסף סביב ארוחת הצהריים/הערב שלכם - כמו גם להטיל את הביצים שלהם בכלים שלכם - העבירו את שאריות האוכל לשקית או לקופסה שניתן לאטום לחלוטין.

צמח בזיליקום

ריח נוסף שידוע כי זבובים (וגם יתושים) אינם סובלים במיוחד הוא ריחו של הבזיליקום - מה שהופך את הבזיליקום לצמח מטבח מעולה. פולי הסבירה: ''לא רק שזה ימנע מהזבובים להיכנס פנימה, זה גם נהדר לשימוש בהרבה מתכונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully