וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיתרון הזול כדי להיפטר מעכברים או חולדות בבית, בחצר או במקלט

20.10.2023 / 0:14

בשל הימים המתקררים בשילוב עונת הרבייה של העכברים והחולדות, אפשר לראות אותם מסתובבים לפתע בסלון, בחצר, במחסן או במקלט. מומחית להדברה הציעה פיתרון זול במיוחד שימנע מהם להגיע אליכם, והוא מפתיע מאוד

בווידאו: למרות שבצה"ל הבטיחו לטפל שוב תועדו עכברים וחולדות במטבח מפקדת אוגדת יו"ש/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

מדי שנה אלפי בעלי בתים בישראל מארחים בניגוד לרצונם חולדות, עכברים ועוד יצורים מזיקים שמעבר לנזק שהם גורמים הם גם נושאים עמם מחלות מסוכנות. התופעה מתרחבת בעיקר כשמזג האוויר מתחיל להתקרר והמכרסמים מחפשים מחסה מהקור או אספקה קבועה של מזון - והבית שלנו, החצר או המקלט הם הפתרון המושלם עבורם.

מכרסמים אלה עלולים להפיץ מחלות בבית ולהעבירן לבני האדם. הם גם יכולים להחמיר מצבים כמו אלרגיות ואסטמה. לא רק מחלות הם נושאים איתם: שתן ולשלשת עכברים וחולדות יכולים להכיל גם פתוגנים מזיקים. "לכן חשוב לטפל בבעיות מכרסמים באופן מיידי", אמרה קארי ורבורג בלוק, מומחית למניעת מזיקים, "הגדלת אוכלוסיית החולדות מסכנת בהידבקות במחלות הנישאות במכרסמים. חולדות ידועות בנשיאה של מגוון מחלות מסוכנות. לאחרונה הוכח שהן נשאיות של הפטיטיס E ומדביקות אנשים בזן הזה. רבות מהן נושאות את מחלת הטיפוס".

כשזה מגיע למניעה או להיפטר מבעיית מכרסמים, אנשים רבים מחפשים דרכים מהירות בשיטת "עשה זאת בעצמך" לפני שהם קוראים לחברת הדברה מקצועית לעזרה. לא תמיד מומלץ לעשות זאת, אולם בהחלט ישנן כמה שיטות מפתיעות שעשוית לעבוד בשמירה על הנכס נקי ממכרסמים.

למשל - דפי מרכך ריחניים למייבש הכביסה

@sofloridagirl I love learning new things. Goodbye field nice they hate dryer sheets. Who knew? #fieldmice #dryersheethacks #dryersheethack #hacks #fyp ♬ original sound - Jaime Colby Hidalgo

אנה מולינס, מדבירת חרקים מומחית בחברת פסטפיקס, חשפה שיטה מפתיעה שתמנע כניסה של עכברים וחולדות - פשוט תקנו בזול דפי מרכך ריחניים למייבש הכביסה. "שימו את הניירות במקומות חבואים כמו ארונות, או ליד חלונות ודלתות", ממליצה מולינס, "זה לאו דווקא הריח שמונע מהם להגיע, אלא התחושה. הניירות למייבש מוטענים באנרגיה שלילית כדי לא ליצור חשמל סטטי עם הבגדים. אם העכבר יתקרב, הוא יחוש דגדוג חד בכל הגוף וזה ימנע ממנו להתקרב לבית שלכם בכל פעם שהוא רק יבחין בנייר בעתיד".

כיצד להיפטר מעכברים וחולדות? הנה עוד כמה שיטות טבעיות

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

גם בגלל הריח

חשוב לדעת שישנן אסכולות שונות וחוסר הסכמה בקרב מומחים לגבי השאלה האם דפי מייבש אכן עובדים או לא. המצדדים טוענים שמעבר לתחושה, גם הריח הכבד של דפי המייבש תוקף את חוש הריח החזק של העכברים ולמרות שהריח נעים לבני אדם, הוא מרתיע עכברים. לכן יש מומחים שמציעים גם לשפשף את דפי המייבש במקומות בהם יש חשש שהם יכולים להכנס מהם וגם להחליף מדי שבוע את דפי המרכך במקומות בהם בחרתם להציב אותם.

מומחי הדברה מ-Pest Kill הסבירו: "דפי מייבש לא יהרגו עכברים אלא אם במקרה הם יאכלו דף שלם - מה שהם לא יעשו כי זה לא טעים להם. ניתן להשתמש בדפים בשביל להדוף ולהרחיק אותם. זה גם יעזור לגרש עכברים שכבר נמצאים בבית."

לא כולם מסכימים שזה עובד

לעומתם ישנם מומחים שטוענים שהשיטה כלל אינה עובדת ואף מעלים סרטונים שמוכיחים זאת. יש שטוענים שקיימים ריחות אחרים שמרחיקים עכברים בצורה טבעית, ביניהם - שמן מנטה, שמני הדרים, אבקת צ'ילי, בצל, פלפל קאיין, לוונדר, שום, מיץ אננס וכדורי נפטלין.

בכל מקרה, אם יש לכם בבית מכת עכברים רצינית - יכול להיות שעדיף שתפנו למדביר מומחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully