וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 סימנים שיש לכם עכבר בבית

מוגש מטעם הלוכד

15.8.2022 / 15:37

העכברים מאוד אוהבים לשהות בבתים מהסיבה שיש להם בתוך הבית כל מה שהם צריכים כדי להתקיים. יש להם פינות חמות ולחות לשהות בהם וגם מזון ומים בשפע

עכברים מאוד אוהבים לשהות בבתים משום שיש להם שם כל מה שהם צריכים כדי להתקיים: פינות חמות ולחות לשהות בהן וגם מזון ומים בשפע. אפשר לומר שהם מזהים את הבית שלכם כמקום טוב לבנות את משכנם, להיות בטוחים ולהתרבות. איך יודעים אם יש עכברים בבית? בדקנו עם חברת הלוכד שמתמחה בלכידת עכברים וקיבלנו את עשרת הסימנים הברורים שמעידים על כך.

1. סימני כרסום אוכל

אחת הסיבות שעכברים נכנסים אליכם הביתה היא המזון שקיים אצלכם בשפע. עכברים מאוד אוהבים זרעים וגרעינים והם גם אוהבים מאפים, עוגות, לחמים ובמיוחד אם יש בהם תוספת של גבינה שאליה הם ממש נמשכים. אם השארתם אוכל על השיש במטבח וקמתם בבוקר וראיתם כרסומים ונגיסות שלא אתם ביצעתם, עליכם לחשוד כי מסתובב אצלכם עכבר בבית.

2. סימני צואה

קקי של עכבר הוא אחד הסימנים הכי ברורים להימצאות של עכבר בתוך הבית. גללי העכבר הינם גללים מוארכים בגוון חום כהה המגיעים לגודל של חצי סנטימטר. הגללים בדרך כלל יהיו במקומות שבהם העכבר נוטה להסתתר: מאחורי המקרר, מאחורי מכונת הכביסה, במחילה בארון המטבח וכדומה. חשוב לדעת כי עכבר אחד מייצר כשלושים עד חמישים גללים ביום, כך שאם אתם רואים כמות גדולה מאוד, יכול להיות שיש לכם יותר מעכבר אחד בבית.

3. סימני שתן

כחלק משלל הסימנים לעכבר בבית, קיים גם הסימן של השתן שהוא פחות מוכר ביחס לסימנים אחרים, אך הוא בהחלט סימן שכדאי וחשוב להכיר. עכברים מטפטפים שתן לאורך היום בכל המקומות שבהם הם מתהלכים. לשתן שלהם יש ריח מאוד חזק של אמוניה שנישא באוויר. אם אתם מריחים ריח חזק של שתן בבית ולא מוצאים את המקור, הימצאות של עכבר בהחלט יכולה להיות הסיבה.

4. סימני עקבות

העכברים נוטים ללכת בצמוד לקירות ולפאנלים של הבית. אי אפשר לומר שזהו סימן שקל לזהות אותו, כי לפעמים העקבות דיי בהירות וקשה לראות אותן, אך אם ראיתם אחד מהסימנים האחרים ואתם רוצים לאמת גם את הסימן הזה, תוכלו לקחת מעט טלק, לפזר באזור הפאנלים של המטבח ולראות האם אתם שמים לב לעקבות קטנות. מדבירים ולוכדים של עכברים מבצעים פעולה זו על מנת לאתר את נתיב ההליכה של העכבר עד למקום המסתור.

5. ההתנהגות של חיות המחמד בבית

כלבים וחתולים הם אויבים עבור עכברים והם מזהים היטב כאשר אחד מהם פולש לבית. מהרגע שהם מזהים כי נכנס עכבר לבית, האינסטינקט הראשוני שלהם יהיה לתפוס אותו, לכן ההתנהגות שלהם תהפוך להיות הרבה יותר דרוכה וערנית. הם יתחילו לרחרח ולחפש במקומות בבית שבדרך כלל אין להם עניין בהם וזה בהחלט יכול להעיד על הימצאות של עכבר.

6. סימני קינון

לא רק ציפורים מקננות, גם עכברים. העכבר הוא יונק והרגלי הקינון שלו כוללים יצירת אזור מרופד הכולל ניירות, קרטונים וכל דבר שניתן לכרסום. אם מצאתם אזור שנאספו בו כל מיני פריטים כאלו, יכול להיות שיש לכם עכבר בבית.

7. רעשי כרסום

איך יודעים אם יש עכבר בבית? מקשיבים לרעשי כרסום. רעשי הכרסום כוללים גם את רעש הלעיסות והנגיסות וגם רעשים וצווחות עדינות בתדירות גבוהה. לרוב, כאשר מדובר בעכבר אחד, את רעשי הכרסום תשמעו בעיקר בלילה ולא ביום. את מזונם העכברים יחפשו בדרך כלל בשעות השקטות בבית ואם אתם ערים, יהיה לכם קל לזהות את הקולות.

8. חורים בדלתות וקירות

דלתות וקירות הבית הם מקומות מצוינים ליצירת מחילות. דלתות פנים ברוב המקרים מכילות אזורים חלולים בתוכן. מספיקה פרצה קטנה שתאפשר לעכבר להיכנס לתוך הדלת ולהסתתר בתוכה. כמו כן, חריצים בקירות הם גם מקום מצוין להסתתר בו. לעכברים קיימת נטייה לכרסם אזורים אלו, להגדיל מעט את הפתח ולהסתתר במשך היום.

9. סימני כרסום על חוטי חשמל

אם חשבתם שהעכברים מחפשים רק אוכל, תחשבו שוב, כי העכבר מכרסם כל מה שנקרה בדרכו, בין היתר, חוטי חשמל. אם אתם מזהים חוטי חשמל עם נשיכות קטנות או כרסומים, דעו שזה לא תמיד בלאי של החוט, לעתים מדובר בעכבר רעב שמחפש מה לכרסם.

10. רעשי הליכה בקירות גבס

אם יש לכם קומת גלריה בבית או עליית גג שהקירות שלה והתקרה עשויים מגבס, ברוב המקרים אתם תשמעו רעשי הליכה. את רעשי ההליכה של העכברים בדרך כלל שומעים כאשר מדובר במשפחת עכברים ולא באחד. זהו מקום מסתור מאוד אהוב על המכרסמים הקטנים ושווה לבדוק שם באופן קבוע את הסימנים שהזכרנו.

אם מצאתם אחד או יותר מהסימנים הללו, אל תחכו עוד יום אחד ותזמינו הדברת עכברים בבית. עכברים שמזהים מקום טוב להיות בו, יתרבו אצלכם בבית וימשיכו לשהות בו עד שתחליטו לתפוס אותם. חשוב למצוא את העכברים וללכוד אותם על מנת למנוע הרס מתמשך לחפצים בבית שלכם ולהימנע ממחלות ומזיקים שמופצים על ידי ההפרשות שלהם. הזמינו את חברת הלוכד והיפטרו מהם עוד היום.

הכתבה באדיבות חברת הלוכד - מומחים בהדברה ולכידת עכברים וחולדות

לערוץ היוטיוב שלנו לחצו כאן

לפרטים נוספים חייגו: 055-9706-833

מוגש מטעם הלוכד
  • עוד באותו נושא:
  • עכבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully