וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכול מואר: כל הטריקים להכניס יותר אור הביתה

חללים שמוצפים באור טבעי אוטומטית נראים יפים, גדולים ויוקרתיים יותר - כל הדרכים להכניס יותר אור לבית ודוגמאות לבתים שבהם עשו את זה הכי טוב שאפשר, ויכולים לתת לכם השראה

חדר שמש - אדריכלות תכנון ועיצוב ינון בן דוד. שי אפשטיין,
לנצל את השמש עד הטיפה האחרונה. ביתו של האדריכל ינון בן דוד ברמת הגולן/שי אפשטיין

בעונה הזו של השנה קר, מחשיך מוקדם ואין ספק שאנו מתגעגעים לאור השמש ולקרניה שיחממו ויאירו את החלל. כמדינה ים תיכונית שאנשיה נהנים רוב ימות השנה מהשמש, טבוע בנו רצון עז להמשיך ולנצל את השמש עד "הטיפה האחרונה" ובכל עונות השנה. הנה כמה דוגמאות שיכניסו את האור וינצלו אותו עד תום, גם בחורף.

פטיו

פטיו - תכנון ועיצוב: שירלי דן. גלעד רדט,
גינה במרכז הבית, שמכניסה לא רק את האור הטבעי, אלא גם את הטבע - פאטיו בבית שעיצבה שירלי דן בצפון/גלעד רדט

כמה פעמים פינטזתם על גינה במרכז הבית? בפרוייקט בצפון הארץ אותו תכננה שירלי דן בעלת משרד לאדריכלות, תכנון ועיצוב, מציצה לה גינה במרכז הבית, שמכניסה לא רק את האור הטבעי, אלא גם את הטבע בהתגלמותו. דלת הכניסה רחבה ומרשימה, בשילוב עץ וזכוכית. הכניסה לבית מביאה את הבאים לפטיו מרשים הממוקם במרכז הבית עם עץ ננסי. תקרת החלל הציבורי גבוהה במיוחד, יוצרת תחושת גובה וריחוף. הסגנון הנבחר הוא כפרי, בזכות עבודה רציפה עם עץ גושני. זאת לצד חומרים טבעיים נוספים בהם נחושת, לבנים מפירוק, אריחי אבן בעיבוד עתיק ועוד.

לעוד בתים עם עיצוב שמשלב פטיו:
יודע חקלאי פיקח: בית מרהיב בלב 10 דונם של משק חקלאי
בוקע מצלע הר ובמרכזו בריכה: הצצה לבית פרטי מול הכנרת

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

סקיילייט

סקיילייט - עיצוב צביה קזיוף. אלעד גונן,
הסקיילייט ממוקם ישירות מעל המיטה, וארון הזכוכית והמראה מעצימים ומכפילים את האור שנכנס דרכו, תכנון ועיצוב: צביה קזיוף/אלעד גונן
סקיילייט - עיצוב שלומית זלדמן. עמית גושר,
האדריכלות של אילן פיבקו, התכנון והעיצוב של שלומית זלדמן. סקיילייט/עמית גושר
סקיילייט - עיצוב שלומית זלדמן. עמית גושר,
שוטף במלוא עוצמתו את חלל המדרגות ומאיר את החלל הציבורי/עמית גושר

"הרעיון של הסקייליט הוא לנצל את התאורה הטבעית" מסבירה מעצבת הפנים צביה קזיוף. "המשמעות של התאורה הטבעית בפרוייקטי מגורים היא חלק מהותי מתפיסת העיצוב והתכנון שלי. בפרויקט זה שבאזור השרון, בעליית הגג, שהפכה ממחסן חשוך לחדר מאסטר לבני הזוג, הרעיון היה ליצור חלל בהשראת סוויטת בית מלון. בעזרת חלון בגג, הסקיילייט שממוקם מעל אזור המיטה מכניס אור טבעי ונעים לסוויטת ההורים. ארון הזכוכית והמראה הגדולה ששולבו בחלל, גם הם מרחיבים את פיזור האור ומעצימים אותו.

בפרוייקט אחר - הפעם של שלומית זלדמן, הסקייליט מהווה נדבך חשוב של החלל הציבורי. האדריכלות מבית היוצר של אילן פיבקו, והסקייליט שממוקם בתקרה שמעל חלל המדרגות, שוטף במלוא עוצמתו את חלל המדרגות ומאיר את החלל הציבורי.

לעוד השראות של בתים עם סקיילייט:
הזדמנות של פעם בחיים: שיתוף פעולה יוצא דופן הוליד בית חד פעמי

חדר שמש

חדר שמש - ארטפרו מפתחים, עיצוב: אלעד כהן. רועי מזרחי,
ממוקמים תחת פרגולות לרוב, ותחומים בקירות זכוכית. חדר שמש בעיצוב אלעד כהן, באדיבות ארטפרו/רועי מזרחי
חדר שמש - אדריכלות תכנון ועיצוב ינון בן דוד. שי אפשטיין,
חדר שמדבר לנוף. חדר שמש שבו ממוקמת פינת האוכל בביתו של האדריכל ינון בן דוד במושה נטור/שי אפשטיין

"חדרי שמש, מהווים אופציה נוספת של מקסום השמש" מסביר קובי חליפה, מבעלי חברת ארטפרו, המתמחה בפרזול ומפתחי ברזל. "אלו חדרי זכוכית הממוקמים בדרך כלל מתחת לפרגולות, והופכים את הפרגולה לחלק מהבית ובכך גם מרחיבים את החלל וגם התחושה וההרגשה היא של חוץ. ממש לשבת בבית ולהרגיש בחוץ. לראות את השמיים, ובלילה את הכוכבים".

בביתו הפרטי של ינון בן דוד, בעל משרד לאדריכלות ועיצוב, שבמושב נטור שברמת הגולן, תוכנן חדר שמש כזה. בן דוד השכיל ליצור בחלל הציבורי ומימין למטבח חדר שמש, המשקיף ברוב דפנותיו לנוף של רמת הגולן הנגלה במלוא עוצמתו. חדר שמש זה משמש כפינת אוכל. זהו חדר מיוחד, ש"מדבר" לנוף, כאשר ההרגשה של העומד בו מספקת אשליה כאילו הוא נמצא מחוץ לבית. היציאה למרפסת האחורית נעשית דרך חדר זה. המרפסת האחורית פתוחה כל כולה לכיוון הנוף וזוהי בעצם המרפסת המרכזית והעיקרית של בני הבית.

לכתבה המלאה על ביתו של האדריכל ינון בן דוד בגולן

מפתחי ענק ווילונות

מפתחים גדולים - באדיבות שאנל מור וילונות. עודד סמדר,
הפיתרון שהכי קל ליישם בכל בית - חלונות ויטרינה גדולים, נטולי תריסים, עם וילונות לסינון וריכוך האור. באדיבות שאנל מור וילונות/עודד סמדר
מפתחים גדולים - עיצוב פנים: שרי גורשטיין, באדיבות שאנל מור וילונות. עודד סמדר,
עדיפות למפתח שמתחיל ברצפה ונגמר בתקרה - מפתחי ענק. עיצוב פנים: שרי גורשטיין, באדיבות שאנל מור וילונות/עודד סמדר

וחזרנו לאופציה המוכרת והפופולריות מכולן, הלוא היא מפתחי הענק. כן, כן, חלונות ענקיים, עדיפות לכאלה שמגיעים מהרצפה ומטפסים עד לתקרה ובעצם פותחים לחלוטין את החלל ומכניסים את החוץ פנימה. זאת ועוד, מסבירה שאנל מור, בעלת מותג לווילונות, כי "כיום לאור הפופולריות העצומה של המפתחים, רוב האנשים נוטים לוותר על תריסים שמצמצמים את החלון ואת מקומם בשמירה על הפרטיות ובסינון האור, תופסים הווילונות. שיתרונם בכך שהם יותר אווריריים ונותנים יותר מקום לאור הטבעי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully