וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכול פתוח ומואר: בית אוורירי וטבעי

אחרי שנים שהושכר לאחרים ועמד בצורתו המקורית, החליטה המשפחה הצעירה לעבור להתגורר בבית בן 40 השנים - אבל לא לפני שהוא עבר שיפוץ כללי ויסודי שפתח את חלליו לרווחה, ומילא אותם באור וביופי טבעי

בית בעיצוב שלומית זלדמן. שי גיל,
לא תמצאו כאן 'אובר-דיזיין'. הסלון/שי גיל

הפרוייקט: שיפוץ בית למשפחה
הדיירים: זוג + 2
שטח: 200 מ"ר
עיצוב פנים ותכנון פנים וחוץ: שלומית זלדמן

איך הופכים בית בן 40, במצב מקורי, לבית משפחתי ומזמין, שיתאים למידותיה של משפחה צעירה? המעצבת שלומית זלדמן מאמינה שתכנון נכון ומדויק יכול לחולל פלאים בכל נכס. "הפאשן שלי הוא לגרום לתכנון החלל להיראות מרהיב ומלהיב", היא מסבירה. "מבחינתי היופי בתכנון החלל הוא לעודד זרימה טובה, כמה שפחות מכשולים, ולהציג חלל מרווח לראווה, עם רהיטים מזמינים וכיפיים".

בית בעיצוב שלומית זלדמן. שי גיל,
חלל מרווח עם כמה שפחות מכשולים. אזור הגלריה/שי גיל
בית בעיצוב שלומית זלדמן. שי גיל,
אור טבעי נוסף נכנס מלמעלה. אזור המטבח ופינת האוכל/שי גיל

הבית הדו מפלסי היה סגור יחסית בגלגולו הראשון, עם יחידת הורים שכללה חדר אמבטיה וחדר ארונות קטן, וחצר קטנה וצנועה. הנכס הושכר משך שנים ארוכות ולא שופץ. משהחליטה המשפחה, שהנכס בבעלותה, לחזור לגור בו, שכרה את שירותיה של זלדמן, שתעשה שיפוץ יסודי, מבפנים ומבחוץ, ותהפוך אותו לבית משפחתי נוח ונעים למגורים. בני הזוג הבהירו לזלדמן כי אין בכוונתם להתרחב עוד, וכי הבית יהיה מיועד להם ולשני ילדיהם הקטנים (בגילאי 4 ו-8).

זלדמן תכננה מחדש את חללי הפנים בבית וכן את חלל החוץ, פתחה את שניהם למקסימום האפשרי, תוך שהיא יוצרת זוויות מרתקות וקשרים מעניינים בין החוץ לפנים, בין הקומות ובין החללים השונים. החלל המרכזי הכפול, שהיה סגור בחלקו, נפתח מחדש לגלריה שצופה למטה, ומכניסה אור טבעי נוסף מלמעלה למטה. בעזרת שימוש בזכוכיות ממוסגרות בפרופילים בלגיים, היא הצליחה ליצור חלל אוורירי ומרווח, שהגבולות בו מטושטשים, אך בהחלט מספקים אינטימיות ופרטיות נדרשת. התוצאה היא קשר עין (ואוזן) בין שתי הקומות, זוויות מעניינות מהמטבח לאיזור המשחקים, והקטנת ההפרדה הטבעית שבין הקומות.

בית בעיצוב שלומית זלדמן. שי גיל,
קשר עין בין הקומות והטקנת ההפרדה הטבעית ביניהן/שי גיל
בית בעיצוב שלומית זלדמן. שי גיל,
מראה של סוויטת שינה מפנקת. חדר השינה/שי גיל

חדר השינה של ההורים הורחב והוגדל בעזרת ביטולו של חדר הארונות, ופתיחתו המקסימלית לחדר הרחצה. במרכז החדר הוצבה מיטה זוגית אדירה ממדים, מה שמיד שיווה לחדר מראה של סוויטת שינה מפנקת. זלדמן לא רצתה לפגוע בכמות האור הטבעי החודרת לחדר, ולכן העדיפה וילון האפלה על פני חלון מסורתי עם תריסים. מול המיטה עומד ארון אמבטיה גדול ויפהפה, ואילו דלתות המקלחון והשירותים הוסוו באלגנטיות על ידי זכוכיות כהות, לטובת פרטיות.

חדר השינה הופרד מאיזור המשחקים וחדרי הילדים באמצעות הגלריה, מה שמספק לו מימד נוסף של פרטיות ואינטימיות.

בית בעיצוב שלומית זלדמן. שי גיל,
מיטה אדירת מימדים וחלונות ללא תריסים. חדר השינה/שי גיל
בית בעיצוב שלומית זלדמן. שי גיל,
ארון האמבטיה הוצב מול המיטה, השירותים והמקלחות הוסתרו בזכוכית כהה/שי גיל

הסגנון השולט בבית הוא שילוב בין כפרי למודרני עם נגיעות סקנדינביות, הודות לעושר חומרי ולפלטת גוונים מונוכרומטית, שנשברת רק על ידי הבלחות הצבע של יצירות האמנות המשובצות בחללים השונים. בקומות הקרקע חופתה הרצפה בבטון מוחלק, שלוטש היטב לחשיפת האגרגטים שבו. התוצאה - מראה ראסטיק על זמני ובלתי מתאמץ, שחנו, נובע גם מפגמיו ומהעובדה שאינו מלוטש עד דק. מדרגות הבית והקומה העליונה חופו בפרקט עץ מעושן בגוון כהה, בעל טקסטורה גסה. הדגשות בשחור, כמו בפרופילים הממסגרים את הזכוכית, מסייעות לבסס את הפלטה המונוכרומטית ומדגישות את החומריות.

בית בעיצוב שלומית זלדמן. שי גיל,
פלטה מונוכרומטית שנשברת על ידי הבלחות צבע של יצירות האמנות/שי גיל

גם מטבח העץ נצבע בשחור, לצדו חלון רחב עם תריסים שחורים, ועל אי העבודה הונחה פלטת גרניט פורצלן כהה דמויית שיש. לצדו, פינת האוכל, עם שולחן בסגנון סקנדינבי פשוט ונקי, וסביבו כיסאות שחורים.

בית בעיצוב שלומית זלדמן. שי גיל,
אפילו המטבח שחור/שי גיל

החזית האחורית של הבית נפתחה כלפי הגינה שהורחבה והוגדלה. התוצאה: תחושת מרחב גדולה, ממש כאילו הגינה ממשיכה את הבית, באין קירות חוסמים. התחושה הזו ניכרת היטב גם מהכיוון ההפוך, כשיושבים בחוץ, ומרגישים בתוך הבית. פינות הישיבה העיקריות מוקמו לצד הויטרינה, באיזור המקורה, ואילו פינות ישיבה נוספות ומרוחקות יותר כאילו טובלות בירוק, הודות לתכנון מדויק של צמחיה ועצים, שמעניקים פרטיות ותחושת בידוד, לצד תחושת טבע חזקה ועוטפת.

בית בעיצוב שלומית זלדמן. שי גיל,
תחושת מרחב גדולה, כאילו הגינה ממשיכה את הבית/שי גיל
בית בעיצוב שלומית זלדמן. שי גיל,
תחושת המרחב עובדת לשני הכיוונים, מבט מהגינה אל הסלון/שי גיל

עצים ננטעו בצורה מכוונת, להסתרה ולפרטיות, מבלי להזדקק לעזרים כמו גדרות מבחוץ או תריסים מבפנים. פלטות בטון שהוצבו בפינת המגרש, בהמשך ליציאה מהסלון, מכוונות את היוצאים - או הנכנסים - ומציעות כיוון הליכה, כמו טיול קטן. אפשר להבחין בהן מחדרי הילדים, והן מזמינות, גם מבחוץ, לצאת החוצה וליהנות מהטבע.

בית בעיצוב שלומית זלדמן. שי גיל,
הצמחייה תוכננה בקפידה וחוסכת את הצורך בשימוש בגדרות לצורך פרטיות/שי גיל

תכנון החוץ הקפדני דאג להשתקפות מכוונת של נוף ירוק מכל כיוון שמסתכלים עליו מתוך חללי הבית. הנוף הטבעי משקף דיפוזיה יפה בין הפנים לחוץ והופך למעין יצירת אמנות המשתקפת מבעד לפתחים השונים ומזמין החוצה, בכל מזג אוויר.

בית בעיצוב שלומית זלדמן. שי גיל,
אווירת בוהמיין שיק/שי גיל

חללי הבית אופיינו בצורה חמימה ונעימה ובפשטות מכוונת. "הכנסתי אווירת 'בוהמיין שיק' דרך חפצים שנאספו, פריטי אמנות יפים. במקום אובר-דיזיין", מסבירה זלדמן. "לא רצינו להוסיף חיפויי קיר, אלא לשמור על צביון פשוט ונקי יחסית, כשאת גולת הכותרת והעניין מספקים האמנות ופריטי הריהוט. אלה מחמיאים ותואמים את התכנון המוקפד, מציעים זרימה נכונה בשטחי הבית, מבלי להעמיס שלא לצורך".

בית בעיצוב שלומית זלדמן. שי גיל,
חדר ילדים/שי גיל
בית בעיצוב שלומית זלדמן. שי גיל,
מבט מהגינה אל פינת הישיבה המקורה ואל הסלון/שי גיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully