וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיניים למעלה: לא תאמינו מה אפשר לעשות בעיצוב התקרה שלכם

מעצבים את הבית? כדאי שתתחילו לחשוב גם על הקיר השישי. תקרות גבוהות, קורות עץ, מפתחי זכוכית שמכניסים אור ונוף ואפילו יצירות אמנות קישוטיות. "חלל זה לא רק רצפה וקירות - חייבים להתייחס לתקרה"

תקרת עץ כפרית בבית מודרני - עיצוב ותכנון: שלומית זלדמן. עמית גושר,
"עם המודרניזציה וניקיון החלל מבחינה עיצובית, קישוטי התקרה לאט לאט נעלמו מחיינו". תקרה משופעת עם קורות מולבנות מעל סלון מודרני/עמית גושר

באופן טבעי, כשמדברים על עיצוב פנים, הדברים הראשונים שחושבים עליהם הם הריהוט, הקירות, הריצוף, המטבח ואפילו האקססוריז. אבל כשאנחנו נכנסים לבית אנחנו מתרשמים מהמכלול כולו. וכן, למרות שנראה ששכחנו בדרך את התקרה - הרי שבשנים האחרונות אפשר לראות מגמת עלייה בהתייחסות העיצובית לקיר השישי של הבית. אבל, אם נחזור רגע אחורה בהיסטוריה לארמונות ולטירות הפאר באירופה ואפילו לכנסיות - נגלה שבעצם, מאז ומתמיד, התקרה הייתה חלק חשוב ובלתי נפרד מהחזון העיצובי עם ציורי קיר מרשימים וכרכובים (קרניזים) מפוארים.

"עם המודרניזציה וניקיון החלל מבחינה עיצובית, קישוטי התקרה לאט לאט נעלמו מחיינו", מסבירה מעצבת הפנים שלומית זלדמן, "אבל בשנים האחרונות יש עלייה מחודשת בהתייחסות אל התקרה כחלק מהפן העיצובי. זה משהו שכמעצבת פנים אני פוגשת יותר ויותר בשנים האחרונות, והבחירות העיצוביות תלויות סגנון ותקופה". החל מבטון חשוף שנותן מראה אורבני, כלה בחיפויי עץ שמעניקים לחלל מראה כפרי ועד תקרות זכוכית שקופות או כאלו שמעוטרות באלמנטים אומנותיים - התקרות היום זוכות לעדנה מחודשת.

חיבור בין תקרה שמחופה בעץ בסגנון בנייה עתיק ללא ברגים או מסמרים לבין מפתחים ענקיים עשויים זכוכית. מפתחים ארטפרו, אדריכל יונתן מונצק. גלעד רדט,
"חלל זה לא רק רצפה וקירות, התקרה היא חלק בלתי נפרד מהחומריות וההתרחשות"/גלעד רדט

לדברי המעצבת אלה מורגן "כל תקרה יכולה להפוך לחלק בלתי נפרד מהעיצוב. לא משנה אם אתם גרים בדירה עם תקרה סטנדרטית, בווילה עם תקרות גבוהות או בבית ישן עם גג רעפים משופע - אפשר להפוך כל תקרה ליצירת אומנות בהתאם לסגנון העיצובי של הבית". גם זלדמן מסכימה ולדעתה זו טעות עיצובית לא להתייחס לתקרה כחלק מהעיצוב: "חלל זה לא רק רצפה וקירות, התקרה היא חלק בלתי נפרד ממנו, חלק בלתי נפרד מהחומריות, החווייה, ההתרחשות. גם אם יש בחירה להשאיר אותה מאוד נקייה, עדיין יש דרכים להשתמש בה כדי לשרת את הפרויקט בצורה טובה וייחודית. חייבים להתייחס לתקרה".

אוהבים תקרות גבוהות ומרשימות?
צעד אחד שהם עשו הוסיף 80 מ"ר לשטח הדירה שלהם
זו כנראה אחת הדירות המרהיבות שעוצבו השנה בישראל

חיבור בין תקרה שמחופה בעץ בסגנון בנייה עתיק ללא ברגים או מסמרים לבין מפתחים ענקיים עשויים זכוכית. מפתחים ארטפרו, אדריכל יונתן מונצק. גלעד רדט,
חיבור בין תקרה שמחופה בעץ בסגנון בנייה עתיק ללא ברגים או מסמרים לבין מפתחים ענקיים עשויים זכוכית. מפתחים ארטפרו, אדריכל יונתן מונצק/גלעד רדט
תכנון קובי חליפה, מפתחים ארטפרו. אלברט אדוט,
נדמה כאילו גג הבית עומד באוויר ומסביבו משתקף נוף מרהיב. תכנון קובי חליפה, מפתחים ארטפרו/אלברט אדוט

קובי חליפה, הבעלים של חברת ארטפרו המתמחה בחלונות בלגיים אומר כי "הגג הוא העיקר של הבית, שכן ללא גג - אין הגנה ואין בית". בבית פרטי בעיצובו שנבנה ממש מעל חורשה, נעשה חיבור מופלא בין תקרה שמחופה בעץ בסגנון בנייה עתיק ללא ברגים או מסמרים לבין מפתחים ענקיים עשויים זכוכית, כך שנדמה כאילו גג הבית עומד באוויר ומסביבו משתקף נוף מרהיב. דוגמא נוספת בעיצובו היא חדר אוכל בבית פרטי, שעוצב כמו חדר שמש. זאת אומרת - שכל הקירות וגם התקרה עשויים זכוכית וברזל, כך שהיושבים בחלל האכילה יכולים לראות את הנוף והשמיים מכל כיוון בו הם נמצאים ולהרגיש מחוברים לטבע, כשלמעשה הם בתוך הבית.

עוד בוואלה!

קיטון מבטון: בית מינימליסטי ומיוחד למשפחה קטנה

לכתבה המלאה
קורות עץ בתקרת ביתו של האדריכל ינון בן דוד. שי אפשטיין,
מראה נעים וכפרי של 'בית קטן בערבה' - קורות עץ בתקרה בביתו של האדריכל ינון בן דוד/שי אפשטיין
קורות עץ בתקרת ביתו של האדריכל ינון בן דוד. שי אפשטיין,
השילוב של הקורות עם עיצוב מינימליסטי גורם לתקרה להפוך לחלק משמעותי ודומיננטי בעיצוב הבית/שי אפשטיין

בבית משפחתו של ינון בן דוד, בעל משרד לאדריכלות, תכנון ועיצוב הבית, שברמת הגולן, התקרה תוכננה כך שתהיה חלק מהעיצוב ואף תשלים אותו. התקרה כולה חופתה בקורות עץ גדולות ומרשימות במטרה להעניק לבית את המראה המבוקש של 'בית קטן בערבה'. המראה שנוצר הוא מאוד כפרי, נעים ומזמין, ומשתלב בצורה הרמונית עם העיצוב המינימליסטי של שאר הבית, כך שהתקרה באמת הופכת לחלק מרכזי ומשמעותי בעיצוב האופי של החלל.

יצירת אמנות על התקרה שנולדה כדי להסתיר את המאייד של המזגן - מעצבת אלה מורגן. שירן כרמל,
פיתרון מחוץ לקופסה. המאייד שהפך ליצירת אומנות. עיצוב: אלה מורגן/שירן כרמל

בבית דו-קומתי בעיצובה של מעצבת הפנים אלה מורגן - הפכה התקרה ליצירת אמנות של ממש, וכל זה בזכות המאייד של המזגן: "רציתי למצוא פתרון יצירתי, ומחוץ לקופסה עבור המאייד של המזגן. לא רציתי לעשות תקרת גבס, חיפשתי משהו מיוחד ויוצא דופן והפתרון היה לעטוף את המאייד בתקרת עץ חרוטה. יצרנו ממש יצירת אומנות עוצרת נשימה על התקרה. על חיפוי העץ הרכבתי גוף תאורה, כזה שיטמע בעיצוב ורק כשהוא דולק הוא נראה לעין וכך גם הטקסטורה על התקרה. הפתרון מהווה פתרון עיצובי שגם משרת צורך. הסתרת המאייד, הפכה מחיסרון ליתרון".

תקרה כפרית, בית מודרני - שלומית זלדמן

תקרת עץ כפרית בבית מודרני - עיצוב ותכנון: שלומית זלדמן. עמית גושר,
כל העיצוב הפנימי של הבית הוא מודרני/עמית גושר
תקרת עץ כפרית בבית מודרני - עיצוב ותכנון: שלומית זלדמן. עמית גושר,
המפגש עם התקרה הכפרית יצר עניין עיצובי בחלל./עמית גושר
תקרת עץ כפרית בבית מודרני - עיצוב ותכנון: שלומית זלדמן. עמית גושר,
התקרה החלקה פורקה וגג הרעפים המשופע נחשף וקושט בקורות עץ מולבנות. ביתה של האדריכלית שלומית זלדמן/עמית גושר

ביתה הפרטי של מעצבת הפנים שלומית זלדמן משלב בין תקרה כפרית לבית מודרני: "מדובר בבית ישן שעבר שיפוץ מסיבי. יש לו גג רעפים והתקרה משופעת באזור הסלון והגלריה. החלטתי להעצים את הפיצ'ר הזה באופיו של הבית, לפרק את התקרה החלקה ולשים שם קורות עץ שידגישו את התקרה ואת גובהה וגם יתנו ממד חומרי לחלל. כל העיצוב הפנימי של הבית הוא מודרני אבל המפגש עם התקרה הכפרית יצר עניין עיצובי בחלל. השפה החדשה שנוצרה היא אקלקטית, ובלעדיה החלל היה יכול לשדר תחושה של קרירות".

משרד עם תקרה אקוסטית מעוצבת, אדריכלות מרינה רכטר רובינשטיין. עמית גושר,
לא רק בבית. תקרה אקוסטית מעוצבת במשרד שתכננה אדריכלית מרינה רכטר-רובינשטיין/עמית גושר

גם המעצבת מרינה רכטר-רובינשטיין השתמשה בתקרה כחלק מהעיצוב הכולל בתכנון של חלל משרדים. המעצבת המוכשרת העניקה לחלל מראה צעיר, מודרני ויצירתי באמצעות התייחסות גם לקיר השישי. כמו כן, הושם דגש מיוחד על האקוסטיקה על ידי אריחים אקוסטיים תלויים בתקרה - מה שהופך את העיצוב ללא רק יפה וכזה המתכתב עם החלל בצורה מושלמת, אלא גם לפרקטי ושימושי - בייחוד שמדובר בחללים המשותפים במשרד כמו אזור הקפיטריה ואזור חדר הישיבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully