וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הדרך הנכונה ביותר לסדר את הכלים במדיח - והסוד המפתיע לכוסות גבוהות

29.12.2022 / 23:47

מומחית ניקיון הבית ברברה קוסטלו מדגימה כיצד יש לסדר את הכלים המלוכלכים במדיח הכלים - ומה מותר מה אסור לעשות. אחד הטיפים שלה הפתיע את הצופים שלא ידעו בכלל שהאופציה הזאת קיימת במדיח

זו הדרך הנכונה להעמיס ולסדר את מדיח הכלים לתוצאות מושלמות/brunchwithbabs

מי שמשתמש במדיח כלים ודאי רגיל לשטוף את הכלים שלו לפני ופשוט להניח אותם במקום הפנוי במכשיר ללא שום תכנון ואסטרטגיה. במקרים רבים אנחנו גם מניחים כלים אחד על השני וסומכים על המדיח שיעשה את העבודה. מומחית הניקיון ברברה קוסטלו טוענת שעם מעט מחשבה ותכנון מוקדם - הכלים שלכם יצאו באמת מבריקים מהמדיח ולא עם שאריות אוכל כפי שהורגלנו.

ברברה קוסטלו, האישה מאחורי עמוד הטיקטוק המצליח Brunch With Babs, שיתפה סרטון עם טיפים של "עשה ואל תעשה" בעת טעינת מדיח הכלים - והסרטון שלה צבר במהירות מעל 5 מיליון צפיות. בסרטון היא מדגימה תחילה כיצד מדיח הכלים שלכם ודאי נראה - ואחר כך מתחילה לסדר אותו בדרך הנכונה והיעילה ביותר. הטיפים שלה כל כך הגיוניים שאין שום סיכוי שתחזרו לשיטת ההעמסה הקודמת שלכם. הנה כמה מהטיפים שהיא חולקת בסרטון:

@brunchwithbabs ?  Did your Mom ever teach you the Do's and Don'ts for loading the dishwasher?  In our family, when it comes to chores, how to load the dishwasher is one of the hottest topics.  Let's face it, everyone has their own system that they think is the only way to load the dishwasher.  Well, Babs' is here to teach you the proper way to load your dishwasher so that each and every dish comes out sparkling clean.  ? Xo Babs #dishwasher #howtoloadadishwasher ♬ original sound - everyone's grandmother

1. תפסיקו לשטוף כלים לפני שאתם מכניסים אותם למדיח

לא ברור מדוע התרגלנו לשטוף כלים לפני שאנחנו מכניסים אותם למדיח - שכל תפקידו הוא לשטוף את הכלים שלנו. מומחית הניקיון טוענת שאנחנו חייבים להפסיק עם ההרגל המגונה הזה כי במקום להקל על המדיח בעבודה שלו, אתם למעשה מונעים ממנו לעשות את העבודה. "אתם מבזבזים מים, אתם מבזבזים אנרגיה", אמרה קוסטלו ל-Today, "אתם צריכים לזרוק את שאריות האוכל הישר לזבל בלי לשטוף את הכלים. יש להשאיר עבודה למדיח הכלים שלכם אחרת הוא יאבד מיעילותו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פסטה מושלכת לפח הזבל. ShutterStock
זרקו את שאריות האוכל ישר לזבל/ShutterStock

2. אל תכניסו למדיח כלים שלא מיועדים לו

אין להכניס פריטי עץ או סכינים חדות למדיח הכלים. קרש חיתוך מעץ איכותי הוא דבר יקר, אז קוסטלו ממליצה לשמור את הפריט היקר הזה מחוץ למדיח הכלים. "חומרי הניקוי פשוט יורידו את הגימור. יש שמן בעץ, הוא ייסדק בסופו של דבר", הסבירה. (אל דאגה, יש לנו עבורכם שיטות לניקוי קרש החיתוך)

אותו רעיון חל על סט יקר של סכיני מטבח. "הכסף ייאבד מהניצוץ שלו, המדיח הולך לשחוק את הסכין," היא הוסיפה.

גיף קרש חיתוך. Giphy
אל תכניסו כלי עץ כמו קרש חיתוך למדיח/Giphy

3. הניחו פריטים עדינים במדף העליון

המדף העליון של מדיח הכלים שלכם שמור לכלים עדינים כמו כוסות, ספלים וקערות קטנות. קוסטלו ממליצה להניח את ספלי הקפה שלכם זה לצד זה - מבלי שיגעו האחד בשני כדי שלא יסדקו. במדף העליון יש שיניים (הדברים המחודדים שמייצבים את הכלים שלכם במקומם). אל תשימו את הכלים על השיניים אלא לצידם (כפי שתוכלו לראות בסרטון).

את הקערות הניחו הפוך (עם הפנים כלפי מטה), את המרית הניחו בין הספלים לקערות ואת כוסות היין הגבוהות יש להניח על השיניים המחודדות ולהשתמש במייצב (כן, יש דבר כזה במכונה. הביטו בסרטון) כדי למנוע מהן לזוז.

איך להשתמש נכון במדיח הכלים. tiktok.com/@brunchwithbabs, צילום מסך
אל תשימו את הכלים על השיניים אלא לצידם/צילום מסך, tiktok.com/@brunchwithbabs

4. התאימו את המדף העליון של מדיח הכלים שלכם

בהמשך לטיפ הקודם שלה, יתכן שבשלב דחיפת המדף פנימה, כוסות היין הגבוהות ימנעו את סגירתו. אל חשש: מתברר שהמדף העליון של המדיח מתכוונן. בלחיצה על הידיות שבצדי המדף ניתן להוריד אותו מעט מטה וכך לאפשר למדף עם כלים הגבוהים יותר שהנחתם בו להיכנס ללא בעיה פנימה.

צופים רבים לא ידעו בכלל שניתן להגביה או להנמיך המדף העליון של מדיח הכלים ויצרו סרטוני תגובה בטיקטוק ובאינסטגרם, כפי שתוכלו לראות כאן:

5. סדרו נכון את הכלים במדף התחתון שלכם

את הכלים במגירה התחתונה יש לסדר כך שהם פונים כלפי המרכז ולא להפך. על אף שהיא לא נוהגת לשים מחבתות וסירים במדיח, היא מציעה שאם אתם כן - יש להניחם בקדמת המדף.

כשזה מגיע לסכו"ם - את הסכינים יש להניח כלפי מטה כדי שיהיו בטוחים לשליפה. היא מפרידה בין המזלגות לכפות (והכפיות) כדי שיהיה קל יותר לסדרם לאחר מכן. היא הוסיפה שיש לפזר היטב את הכפות כדי שהם לא "יעשו כפיות" וישארו מלוכלכות.

לסיום היא ממליצה לבדוק ששום דבר לא מונע ממאוורר ההתזה של המים להסתובב בחופשיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully