וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידעתם את זה?! הטיפים שיחסכו לכם מאות שקלים בחשבון החשמל

יצחק אלבוחר, מאמר אורח

עודכן לאחרונה: 22.12.2022 / 8:09

כשיוקר המחיה הוא מזמן כבר לא סיסמה, ומחירי החשמל מרקיעים שחקים, במיוחד בחורף, ריכזנו עבורכם כמה טיפים מעולים, שיעזרו לכם לחסוך בחשמל ועדיין לשמור על בית חמים ויעיל

ניקוי פילטר של מכונת כביסה/TIKTOK

עליות המחירים ויוקר המחיה המאמיר הן מהסוגיות שכל אחד ואחת מאיתנו מרגישים טוב מאוד בכיס. הנה 12 טיפים שיכולים להפחית מאות שקלים בשנה מחשבונות החשמל שלכם:

שימו לב לדירוג האנרגטי והיזהרו ממוצרים "שותי חשמל"
על מכשירי החשמל המוצעים למכירה בישראל מוטבעות שתי תוויות - תווית תקן ותווית אנרגיה מטעם מכון התקנים ומשרד התשתיות, שמטרתה לדרג את רמת צריכת האנרגיה שלו. לצידה ניתן למצוא גם נתונים לגבי מדדי צריכת האנרגיה של המכשיר במדריך ובמפרט המצורפים אליו. דירוג האנרגיה המקובל נעשה באמצעות אותיות לועזיות, כאשר האות A מציינת מכשיר חשמלי חסכוני במיוחד ואילו האות G מציינת מכשיר "שותה חשמל". רכישת מוצרי חשמל בעלי דירוג A (או כמה שיותר קרוב אליו) תאפשר לכם ליהנות ממכשירים חשמליים הצורכים פחות אנרגיה ומשתלמים יותר מבחינה כלכלית.

חדר קטן - מזגן קטן
כשרוכשים מזגן חדש, חשוב להגיע לחנות עם מידות מדויקות של החלל שהמזגן אמור לקרר, כדי שהמוכר יתאים לכם את גודל המזגן הרצוי. רכישת מזגן קטן מדי לחלל יגרום לכך שהמזגן יפעל תמיד במלוא העוצמה, אך לא יצליח לקרר את חלל הבית במידה הרצויה, ו"יזלול" הרבה חשמל.

גבר מבואס מחזיק בחשבון חשמל. ShutterStock
המזגן הנכון יכול לחסוך לכם עד 50% בהוצאות. גבר מחזיק חשבון חשמל/ShutterStock

לכו על מזגן אינוורטר
מזגני אינוורטר הם יעילים יותר מבחינת צריכת חשמל, עד כדי 50 אחוזי חיסכון. בטכנולוגיה זו המזגן מתאים את פעולתו לתנאים הסביבתיים ואינו פועל במלוא העוצמה כל הזמן כמו המזגנים הרגילים, אלא בעוצמה משתנה, בהתאם לתנאים הקיימים בחדר.

כוונו את המזגן לטמפרטורה הנכונה
הטמפרטורות הללו מספיקות בכדי לשמור על טמפרטורה נעימה בבית. ההמלצה של חברת החשמל היא לכוון את המזגן בחורף לטמפרטורה שנעה בין 18-20 מעלות ולא יותר. כל מעלה נוספת מייקרת את עלות ההפעלה בכ5%. הדבר נכון גם כאשר מורידים את הטמפרטורה במעלה אחת מתחת ל- 25 מעלות בימי הקיץ.

איטמו את החלל ונקו את המסנן
חשוב לוודא שהחלל בו מופעל המזגן יהיה סגור ומבודד, ושאין למשל חלונות פתוחים. בנוסף, חשוב לזכור שפילטרים סתומים גורמים למזגן להתאמץ יותר על מנת לחמם או לקרר את הבית, וכן לעלייה בצריכת החשמל. אם אתם רוצים שהמזגן שלכם לא יתאמץ ויצרוך חשמל מיותר, מומלץ לנקות את הפילטרים במזגן לפי הוראות היצרן.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
בחור בג'ינס מכניס כביסה למכונת כביסה עם פתח קדמי. Gabi Moisa, ShutterStock
מכונת כביסה עם שקילה אלקטרונית תתאים את התוכנית לכמות הכביסה ולא תבזבז אנרגיה מיותרת. גבר מכבס/ShutterStock, Gabi Moisa

רכשו מכונת כביסה עם שקילה אלקטרונית
החיסכון בחשמל יכול להתחיל כבר בחנות. כשמדובר במכונות הכביסה, כיום יש מכונות בעלות רכיב שקילה אלקטרונית של הכביסה, והתאמת כמות הכביסה לתוכנית שבחרנו, מה שמגביר את החיסכון. בנוסף, כדאי להתאים את תוכנית הכביסה לצרכיכם - ככל שהתוכנית ארוכה יותר, כך תצרוך יותר אנרגיה. מומלץ גם להפעיל את מכונת הכביסה כאשר התוף מלא בבגדים, על פי יכולת הקיבול המומלצת על ידי היצרן. עדיף להמתין בסבלנות - אל תפעילו מכונה בשביל שני זוגות מכנסיים. מכונה שאינה מלאה מבזבזת המון אנרגיה ומים.

נצלו את המים החמים מהדוד לכביסה
וודאו כי קיימים במכונת הכביסה שלכם שני חיבורים למים - האחד למים קרים והשני לחמים. מה שיאפשר ניצול מים חמים מדוד השמש, ללא צורך לחממם במכונה. מרבית האנרגיה לכביסה דרושה לחימום מים. לכן, יש לכוון את התרמוסטט לטמפרטורה מתאימה ולא גבוהה מדי. בנוסף, כדאי לכבס בטמפרטורה נמוכה על ידי שימוש בחומרי כביסה המתאימים גם למים פושרים ולמכונת הכביסה שברשותכם.

השתמשו בתוכנית הדחה עם צריכת מים נמוכה
דגמים של מדיחי כלים שמשתמשים ב-8-10 ליטרים מים למחזור שטיפה מייצגים ממוצע טוב. תכניות דוגמת 'Half Load' מתאימות במיוחד לשטיפה של כלים מעטים, וזו דרך מצוינת לחסוך אנרגיה וכסף.

טיפים גאוניים לכביסה שכדאי לכם להכיר
כך תייבשו את הכביסה שלכם בלי מייבש גם בחורף
מהכביסה ישר לארון: טריקים לכביסה וקיפול של בגדי החורף שלכם

טיימר של דוד חשמל. מיתר שליידר פוטשניק, מערכת וואלה!
תזמנו את הכביסה לשעות שבהן יש כבר מים חמים בדוד. דוד חשמלי עם טיימר/מערכת וואלה!, מיתר שליידר פוטשניק

כבו את התנור 10 דקות לפני סיום הבישול
כבו את התנור כ-10 דקות לפני תום הבישול או האפייה - החום שהצטבר בתוכו ישלים את העבודה. בנוסף, הימנעו מפתיחת דלת התנור לעיתים תכופות, משום שכ-10% מהחום שבתוכו נפלט החוצה בעת הפתיחה.

אל תשתמשו בתנור אפיה למנות מזון אישיות
את כמויות המזון הקטנות חממו במיקרוגל או בטוסטר-אובן, במקום בתנור האפייה או על כיריים. בנוסף, עדיף להשתמש בסיר לחץ לכל מנה שמצריכה בישול ארוך יותר מ-20 דקות בסיר מסורתי, כגון תפוחי אדמה ונזיד בשר. כך ניתן לקצץ את צריכת האנרגיה בשיעור של עד 30%, והארוחות יהיו מוכנות בתוך זמן קצר.

נורות ליבון - OUT, נורות לד - IN
תגידו שלום למנורות הליבון ועברו ללד - שימוש בנורות לד חוסך עד 80% מצריכת החשמל, ובנוסף לרוב הן מחזיקות מעמד יותר זמן ומצמצמות את תדירות החלפת הנורות. למרות שמחירה של נורת לד גבוה יותר, היא מחזירה את ההוצאה מהר מאוד ומשתלמת יותר לאורך זמן.

התקינו טיימר בדוד החימום ונקו את קולטי השמש פעם בשנה
הפעילו את דוד החימום סמוך לזמן השימוש, ורק בהתאם לכמות המים החמים הנדרשת, כדי לאפשר הפעלה נוחה ומחושבת של הדוד. בנוסף, הזמינו חשמלאי מורשה שיתקין קוצב זמן (טיימר) לדוד. כמו כן, ודאו שצינורות המים החמים מבודדים היטב, כדי לצמצם בריחת חום בדרך. אם דוד החימום הוא דוד שמש, נקו את קולטי השמש לפחות פעם אחת בשנה, וודאו שאינם ממוקמים באזור מוצל.

הכותב הוא מנהל השרות של מרום - חברת השירות הגדולה בישראל למוצרי חשמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully