וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנתם את המזגן לחורף? מומחה מסביר איך לעשות זאת לבד

עודכן לאחרונה: 24.11.2022 / 8:01

רגע לפני שנהיה פה באמת קר, ודאו שהמזגן שלכם מוכן לחורף. מומחה מונה את 5 הצעדים שכל אחד חייב לעשות לפני שמפעילים את המזגן על חימום

מזגן ביתי. ShutterStock
חפשו את הסימן של השמש הקטנה. שלט של מזגן/ShutterStock

אחרי כמה ימי שרב בנובמבר, מזג האוויר סוף סוף מתאפס על עצמו ומסתנכרן עם העונה הכרונולוגית. רגע לפני שיתחיל להיות פה באמת קר, זה בדיוק הזמן להכין את המזגן שלכם לשימוש בחורף. מה צריך לעשות לפני שמדליקים את המזגן על מצב חימום בפעם הראשונה? על איזו טמפרטורה מומלץ לכוון את המזגן ואיך אפשר לחסוך בחשמל? פנינו למומחה כדי לענות על כל השאלות הללו.

"הדבר הראשון שצריך לעשות זה להעביר את המזגן למצב חימום על ידי לחיצה על כפתור Mode עד שנראה סימן של שמש בתצוגה", מסביר נתי מקתם, מנהל תחום ההנדסה באלקטרה מיזוג אוויר. "כוונו את הטמפרטורה ל-30 מעלות, את מהירות המאוורר לעוצמה גבוהה וכוונו את תריס יציאת האוויר כלפי מטה".

המזגן פועל ואז עוצר - זה בסדר?

"פעולת חימום נורמלית של מזגן רגיל (לא בטכנולוגיית INVERTER) היא לסירוגין. עם הדלקתו, המזגן מחמם את החדר עד שהתרמוסטט מגיע לטמפרטורה הרצויה ואז מפסיק את פעילות המזגן. לאחר פרק זמן מסוים, כשהתרמוסטט מרגיש ירידה בטמפרטורה, מתחדשת פעולת המיזוג וחוזר חלילה", מסביר מקתם.

אשה עם מזגן. ShutterStock
כוונו את התריס של המזגן כלפי מטה, בזווית של 45 מעלות. אישה מסדרת את המזגן/ShutterStock

לכן, אם יש לכם אפשרות כזאת בשלט, הוא ממליץ להפעיל את תכונת i feel לאחר שווידאתם כי המזגן פועל במצב חימום. כל שיש לעשות הוא להניח את השלט הרחוק בקשר עין עם היחידה הפנימית וללחוץ על כפתור ה-i feel שבשלט הרחוק. פעולה זו תעביר את רגש הטמפרטורה מיחידת המזגן (המאייד) לשלט הרחוק ותשפר משמעותית את פעולת החימום של האזור המבוקש.

במצב חימום, יש לכוון את תריס יציאת האוויר של המזגן 45 מעלות כלפי מטה, מפני שהאוויר החם שמוציא המזגן עולה למעלה, לסירקולציה של אויר ומיזוג יעיל יותר של החדר.

על מנת לחסוך בחשמל, בהפעלה ממושכת מומלץ לכוון את טמפרטורת המזגן ל-23-25 מעלות.

כשהטמפרטורה בחוץ קרה באופן קיצוני, המזגן מבצע פעולה של הפשרה אוטומטית, זו פעולה תקינה של המזגן. אין לבצע שום פעולה בשלט בזמן זה, המזגן יבצע הפשרה למשך כעשר דקות ולאחריה ימשיך לפעול כרגיל. ביחידות מיני מרכזיות, במידה והנורה הירוקה מהבהבת כשהטמפרטורות אינן קיצוניות, יש לבדוק שהיחידה החיצונית איננה חסומה. אם היחידה החיצונית נקייה, יש לפנות לשירות הלקוחות של החברה ממנה נרכש המזגן.

כמו כן, מומלץ להזמין טכנאי מוסמך אחת ל-5 שנים לצורך בדיקת חיבורי החשמל של המזגן. עם הזמן, מוליכי החשמל המחוברים עם מהדקים למזגן עלולים להתרופף או להתייבש, דבר שעלול לגרום לזרם גבוה, שריפת מוליכים ואף לשריפת המזגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully