וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מה שאפשר להשיג אם קונים דירה מהקבלן בשלב מספיק מוקדם

הם קנו דירה בבניין "על הנייר" והודות לתכנון מוקדם ומוקפד הצליחו למחוק כמעט לחלוטין את חלוקת הפנים של הקבלן, ולייצר לעצמם דירה מעוצבת בהתאמה אישית ואפילו לחסוך כסף בתהליך. איך הם עשו את זה?

דירת קבלן בגני תקווה - סטודיו דולו. עוזי פורת,
פרטי נגרות מורכבים ותלת-ממדיים תוכננו לפרטי פרטים, והחליפו קירות פנימיים. דירת בגני תקווה, תכנון ועיצוב: סטודיו דולו/עוזי פורת
דירת קבלן בגני תקווה - סטודיו דולו. עוזי פורת,
"אנחנו לא מאמינים בבלת"מים, אנחנו מאמינים בתוכניות". סטודיו דולו/עוזי פורת

הפרוייקט: דירת קבלן בגני תקווה
שטח הדירה: כ-130 מ"ר
עבור: זוג + 2
עיצוב פנים: סטודיו דולו - עדי פרשטמן, תמר הרדוף ועדי קליין

עבור רובנו בלת"מ שצץ מהווה שיבוש, טרחה או מטרד, אך במקרה של הדירה בגני תקווה, השייכת לזוג הורים להם שני ילדים, בלת"מ - בהתאם לתוכנית מפורטת, מקבל משמעות קצת אחרת, והוא למעשה ברכה. דירת הקבלן שרכשו זכתה עוד טרם הבניה לתכנון של "סטודיו דולו" שהשכילו לתכנן בקפידה כל פרט ופרט, כולל פרטי נגרות מורכבים ותלת ממדיים, שייתרו את הצורך בחלוקת המרחב על ידי קירות פנימיים - כך נחסכו מבעלי הבית חודשים ארוכים של התאמות לאחר קבלת המפתח.

דירת קבלן בגני תקווה - סטודיו דולו. עוזי פורת,
שילוב של נגרות בהירה עם רשתות מתכת. מטבח/עוזי פורת
דירת קבלן בגני תקווה - סטודיו דולו. עוזי פורת,
הכל תוכנן מראש, ממערכות מיזוג האוויר ועד לסטיילינג - עוד לפני שהחלה הבנייה/עוזי פורת

הדירה המסקרנת הזאת ממוקמת במגדל מגורים חדש בגני תקווה והיא תוצר של מלאכת מחשבת, שהחלה בשלב מאוד מוקדם. מיד עם חתימת החוזה מול הקבלן פנו בני הזוג למתכנני סטודיו דולו בכדי שייצרו עבורם סביבת מגורים מושלמת שתענה במדויק על הצרכים והמאווים שלהם כמשפחה ושל כל אחת ואחד מבני הבית בנפרד.

"אנחנו לא מאמינים בבלת"מים, אנחנו מאמינים בתוכניות. ובדירה הזאת לא נותר זכר לתכנון הסטנדרטי של הקבלן", אומרת מעצבת הפנים עדי קליין מ'סטודיו דולו' שהובילה את תכנון הפרויקט. הודות לכך שבני הזוג פנו אלינו בשלב מאוד מוקדם יכולנו למעשה "למחוק" את תכנית הקבלן המקורית ולייצר חציצות חכמות בין הפונקציות השונות בדירה על ידי פרטי נגרות מותאמים במקומם של קירות בנויים. כל פרט כאן תוכנן בקפידה עוד לפני שהחלה הבניה. נדרשה עבודה מקדימה מאוד מדוקדקת ומפורטת בכדי שכל אלמנט ונדבך יהיה מותאם לסביבתו- לתשתיות החשמל והתאורה, למערכות השונות כדוגמת מיזוג האוויר ועד לפרטי האמנות והסטיילינג. כל אלה אפשרו לנו לחסוך סכומי כסף גדולים תוך כדי תהליך הבניה ולהשקיע אותם בנגרויות ובדיטיילים הקטנים".

לעוד עיצובים מלאי אופי של דירות קבלן:
מדירת קבלן לדירת יוקרה: הם קיבלו מפתח ואז שינו את הכול
כך הפכה דירת הקבלן הסטנדרטית לבית מושלם בשלושה חודשים

דירת קבלן בגני תקווה - סטודיו דולו. עוזי פורת,
"יש כאן פיצוח של כלל הנושאים שבוצע בשלב מאוד מוקדם, עד רמת היכן יעמוד כל רהיט ואילו הכנות נדרשות סביבו"/עוזי פורת
דירת קבלן בגני תקווה - סטודיו דולו. עוזי פורת,
מחיצת נגרות דו-צדדית בצורת ר', מתחילה כבר בכניסה לדירה/עוזי פורת
דירת קבלן בגני תקווה - סטודיו דולו. עוזי פורת,
אינטרפרטציה עדכנית לחברי הביטלס - יצירה צבעונית של צחי נבו/עוזי פורת
דירת קבלן בגני תקווה - סטודיו דולו. עוזי פורת,
יחידת הנגרות תוחמת את הסלון ומכל פאה שלה היא משרתת פונקציה אחרת. נישה ליצירת אמנות מרשימה/עוזי פורת

"יש כאן פיצוח של כלל הנושאים שבוצע בשלב מאוד מוקדם, עד רמת היכן יעמוד כל רהיט ואילו הכנות נדרשות סביבו", מוסיף עדי פרשטמן, גם הוא מצוות המתכננים. "יצרנו בריף מאוד מסודר שמגדיר היטב את הקונספט ואת צרכי המשפחה שמחד רצתה להישאר בשכונה המוכרת והאהובה, ומאידך לגור במעין "וילה באוויר". הקצנו מטראז' נכבד לחלל הציבורי מכיוון שמדובר במשפחה שמבלה את רוב זמנה יחד. לשם כך חדרי השינה הפכו לאינטימיים וקומפקטיים ובנוסף, ויתרנו על שירותי האורחים במקומם יצרנו חדר רחצה מפנק שמשמש גם את הילדים וגם את האורחים. בתוך כך, החדרים באגף הפרטי נהנים מחלונות גדולים שמקנים תחושה של מרחב ומציפים אותם באור טבעי נעים".

"את מיקום המטבח המקורי הפכנו לפינת עבודה ומשפחה אינטימית, המוסתרת מאחורי קיר נגרות שמתחיל מהכניסה ומסתובב אל עבר הסלון עד לנקודת מפגש עם דלת שחורה החוצצת בין החלל האינטימי לחלל הסלון ונטמעת בנגרות כשהיא פתוחה. כך נוצר חלל ציבורי גדול ממדים שמייצר תחושה של סלון רחב ידיים, ממש כמו בווילה", מסבירה קליין. "למרות שבמבט ראשון נראה שאת העיצוב מובילים הצבעים (כמו ספת הקטיפה הכחולה שמושכת את העין) הלכה למעשה יש כאן משחק של שלל חומרים טבעיים ונקיים: מפרקט העץ הטבעי, דרך הברזל השחור בגופי התאורה השזור גם ברשתות נגרות במטבח ועד וילונות הפשתן. כל אלו יחד מהווים רקע נקי לחגיגה של צבע וחיות שבאים לידי ביטוי בטקסטיל ובעבודות האומנות".

דירת קבלן בגני תקווה - סטודיו דולו. עוזי פורת,
עומק ועניין במינונים הנכונים - גופי תאורה גאומטריים תעשייתיים מעל האי במטבח/עוזי פורת
דירת קבלן בגני תקווה - סטודיו דולו. עוזי פורת,
המרחב הציבורי הוגדל כדי לייצר תחושה של וילה פרטית. מטבח וסלון/עוזי פורת
דירת קבלן בגני תקווה - סטודיו דולו. עוזי פורת,
ויתרו על יחידת מתבגר ויצרו פינת משפחה ועבודה/עוזי פורת

החלל הציבורי רחב הידיים שהתקבל בפועל הוא תוצר של ביטול יחידת מתבגר שהוצעה בתוכנית המקורית: "כך קיבלנו ריבוע גדול לתכנן בו פינת משפחה המשמשת גם כחדר עבודה וחדר כביסה רב שימושי", מסביר פרשטמן. "החלל האינטימי הזה חבוי מאחורי מחיצת נגרות דו-צדדית בצורת ר', שמתחילה כבר בכניסה לדירה, תוחמת את הסלון ומכל פאה שלה היא משרתת פונקציה אחרת. כך למשל בחדר העבודה היא משמשת כיחידת אחסון ומדפים פתוחים ומנגד, במבואת הכניסה לדירה כארון ובו מקום לתליית מעילים. פאה נוספת של היחידה משמשת כארון טלוויזיה ואחסון צעצועים בפינת המשפחה ומצידה השני, זה הפונה לסלון, יצרנו נישה לתמונה - מקום של כבוד לאמנות משובחת שמלווה את כל הדירה. כדי לשבור את המסה הבהירה בחרנו בדלת פיבוט בגמר ננו בגוון שחור גרפיט. כשהיא פתוחה היא נטמעת לחלוטין ברהיט חדר העבודה ונראית כהמשך ישיר שלו. הדלת הכהה בולטת על רקע הנגרות הבהירה ומייצרת א-סימטריה מתבקשת ומקצב בחלל הציבורי. כמו מרבית הנגרויות בדירה הזאת, גם רהיט זה הוא למעשה עיצוב מוצר לכל דבר - אלמנט פרקטי רב ממדי שיש לו מגוון רחב של תפקידים ומשרת בצורה אופטימלית את הפונקציות השונות במרחב".

דירת קבלן בגני תקווה - סטודיו דולו. עוזי פורת,
עיצוב מוצר לכל דבר שיש לו מגוון רחב של תפקידים ופונקציות במרחב. נגרות בסלון/עוזי פורת
דירת קבלן בגני תקווה - סטודיו דולו. עוזי פורת,
החדרים קומפקטיים ואינטימיים. חדר ילדים/עוזי פורת

בני המשפחה הם חובבי צבע אך כפי שניתן לראות, הצבעוניות שולבה בצורה מתונה ומאוזנת. גווני הלבן, השחור ועץ האלון הם השולטים ואילו הצבעוניות באה לידי ביטוי בפריטים מסוגננים כמו הספה הכחולה וההדום בגוון חרדלי שבסלון ואמנות בגוונים של אדום, כחול וירוק כדוגמת היצירה של צחי נבו, שנתלתה על קיר בסמוך למטבח שהיא אינטרפרטציה עדכנית לחברי להקת הביטלס.

רצפת הדירה חופתה עץ אלון - דרך נוספת להדגיש את גודלה. קיר הגבוהים במטבח הוא המשך ישיר של נגרות מבואת הכניסה ומשלב בין חזיתות בהירות צבועות בתנור לנישות עץ ורשתות ברזל מבעדן אחסון גלוי-סמוי. במרכז החלל אי עליו משטח מפלטת דקטון, ובהמשכו שולחן אוכל עשוי רגלי ברזל ופלטת ננו אותו ניתן לנתק מהאי, לסובב ולהגדיל בעת אירוח. בעוד שמרבית גופי התאורה ברחבי הדירה הם מינימליסטיים וגיאומטריים, מעל האי שולבו גופי תאורה דקורטיביים שמשתלבים היטב עם מוטיב רשתות הברזל ומוסיפים עומק ועניין במינונים הנכונים.

דירת קבלן בגני תקווה - סטודיו דולו. עוזי פורת,
פלטת צבעים רגועה והרמונית וחלונות גדולים שמכניסים הרבה אור לחדרים האינטימיים/עוזי פורת
דירת קבלן בגני תקווה - סטודיו דולו. עוזי פורת,
הקיר היחיד שנבנה בדירה הוא זה החוצץ בין הארון למקלחון בחדר השינה של ההורים,/עוזי פורת
דירת קבלן בגני תקווה - סטודיו דולו. עוזי פורת,
כתם צבע מעודן. ארון רחצה במקלחת ההורים/עוזי פורת

סלון הדירה גדול במיוחד ושטחו כ-20 מ"ר. הספרייה בו משמשת אף היא כרהיט דו כיווני החוצץ בין הסלון לאגף הפרטי - בצידו הפונה למסדרון תוכנן ארון שירות בגמר פורניר עץ אלון בו מצויים מגבות ומצעים.

הקיר היחיד שנבנה בדירה הוא זה החוצץ בין הארון למקלחון בחדר השינה של ההורים, בעוד יתרת החזית עשויה נגרות בלבד. על אף שמאסטר השינה של בני הזוג אינו גדול במיוחד הם נהנים מארון קיר גדול ופונקציונלי בגמר צבע בתנור, עם ידיות אינטגרליות מעודנות בתוספת נישה צרה ואורכית בגמר פורניר אלון בה שולבו חפצים נאים. ארון האמבט בחדר הרחצה של השניים צבוע בגוון גוף המהווה כתם צבע מעודן שמוסיף חיות ועם זאת משתלב בהרמוניה בפלטת הצבעים הרגועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully