וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו בית פרטי, אבל בתוך בניין: דירת גן אלגנטית עם חצר ענקית

עודכן לאחרונה: 1.12.2022 / 17:08

זוג עם תאומים ותינוק רכשו דופלקס עם חצר עצומה - הם חילקו אותו מחדש כך שיתאים להרגלי החיים שלהם - עם בחירה לא שגרתית בסלון, וחצר עם ג'קוזי ענק וקיר טיפוס לילדים. התוצאה אלגנטית ומעוררת קנאה

דופלקס גן ברמת השרון, עיצוב: צביה קזיוף. אלעד גונן,
לגמרי מרגיש כמו בית פרטי. דופלקס גן עם חצר של 225 מ"ר. תכנון ועיצוב: צביה קזיוף/אלעד גונן
דופלקס גן ברמת השרון, עיצוב: צביה קזיוף. אלעד גונן,
המראה האלגנטי והמרשים נגלה כבר בכניסה. מבט מהכניסה אל המטבח והסלון/אלעד גונן

הפרוייקט: דופלקס ברמת השרון
הדיירים: זוג + 3 (תאומים בני 7 ותינוק)
שטח: קומה עליונה 140 מ"ר, קומה תחתונה 50 מ"ר, חצר 225 מ"ר
תכנון ועיצוב: צביה קזיוף

ברוכים הבאים לדירה אלגנטית ודרמטית שמציעה את כל הפינוקים לקטנים ולגדולים. הדירה, ששייכת לזוג בשנות ה-30 לחייהם להם ילדים קטנים (תאומים בני 7 ותינוק), שוכנת בפרויקט מגורים חדש בשרון ונרכשה על ידם בשלבי בניה מתקדמים, כך שהשינויים מרחיקי הלכת שבוצעו בתוכה התרחשו רק לאחר קבלת טופס 4: "את התכנון התחלנו בסמוך לתום הבניה וברגע שהתקבל אישור האכלוס שברנו את הקיים ויצרנו LAYOUT שונה כמעט לחלוטין", מספרת מעצבת הפנים צביה קזיוף שאחראית על התכנון והעיצוב של הדופלקס המרווח הזה שמרגיש כמו בית פרטי לגמרי.

דופלקס גן ברמת השרון, עיצוב: צביה קזיוף. אלעד גונן,
ציר אחסון אסתטי עם דלתות טאץ' א-סימטריות שנראות כמו אריחים ומחפות גם את דלת הכניסה/אלעד גונן
דופלקס גן ברמת השרון, עיצוב: צביה קזיוף. אלעד גונן,
"בית, או דירה, צריכים להיות נאמנים לאורחות חייהם של הגרים בהם, גם אם התכנון שונה מהמקובל". הסלון שהוקטן לטובת הגדלת המטבח/אלעד גונן

"שרותי האורחים שתכנן הקבלן מוקמו ממש בסמוך לדלת הכניסה ושינינו את מיקומם, צמד התאומים בני ה-7 ביקשו לגור בחדר משותף, לכן איחדנו שני חדרים לחדר אחד גדול עבורם ועל ידי שינוי מיקום חדר הרחצה יצרנו חדר לבן התינוק והגדלנו את מאסטר השינה של ההורים. מכיוון שבני המשפחה מבלים חלק נכבד מזמנם הפנוי בסביבת החוץ, ובמקביל הם מרבים לארח ולבשל, שינינו את מיקומי הפונקציות בחלל הציבורי והגדלנו משמעותית את המטבח על חשבון הסלון, שהפך בתכנון החדש לאינטימי בהרבה. ההתכנסויות המשפחתיות הן לרוב בחלל המטבח, שם הם נהנים משישה מקומות ישיבה, או בחצר ובמידה והם רוצים להנות מזמן איכות משותף מול הטלוויזיה, מחכה עבורם חדר משפחה רחב ידיים ומפנק במפלס התחתון בו מערכת קולנוע ביתית וקונסולת משחקים. זוהי דוגמה טובה לכך שבית, או דירה, צריכים להיות נאמנים לאורחות חייהם של אלה הגרים בהם, גם אם התכנון שונה במידה זאת או אחרת מהמקובל", אומרת קזיוף בהתייחס לבחירה הלא שגרתית להקטין את שטח הסלון לטובת חללים אחרים.

המראה האלגנטי והמרשים של הדירה החדשה נגלה כבר בכניסה אליה. רצפת הפרקט הרב-שכבתית, שיובאה מבלגיה, עשויה עץ אלון מיושן ומימין לדלת הכניסה נחשף קיר כוח מרשים שאורכו כ-5 מטרים, מלווה את הכניסה ועוטף את המסדרון המקשר בין החלל הציבורי לאגף הפרטי: "מכיוון שמדובר במשפחה פעילה עם 3 ילדים קטנים, נושא האחסון קיבל התיייחסות מיוחדת. תכננתי עבורם ציר שלם אסתטי במיוחד ובו דלתות טאץ' בקומפוזיציה א-סימטרית, שמאחוריהן שפע של שטחי אחסון. ארון הקיר הזה, שבוצע על ידי נגר אומן, לא מסגיר ולו במעט את מה שקורה בתוכו. הדלתות נצבעו בתנור ונראות כמו אריחים בגדלים משתנים ואת המסה האטומה שוברות שתי נישות מברזל שחור שבהן שילבנו כלים נאים. בחיבור שבין שתי הפאות (זו של מסדרון הכניסה וזו הפונה לחלל הציבורי) שילבתי קמין שמוסיף ממד חמים וביתי. בארון הזה מוסתרים גם גם ארון החשמל וארון התקשורת, כך החלל נותר נקי וחף ממערכות גלויות".

דופלקס גן ברמת השרון, עיצוב: צביה קזיוף. אלעד גונן,
בחיבור של שתי הפאות של פריט הנגרות המרשים, שילבה המעצבת גם קמין לתחושה ביתית וחמימה/אלעד גונן

קזיוף הגדילה לעשות ורתמה גם את דלת הכניסה לדירה כחלק מהמונומנט העיצובי: "מכיוון שיש בבניין הזה חזית חמישית, שמשמעותה איסור החלפת דלת הקבלן המקורי, חיפשתי רעיון יצירתי אחר שיקשר בין דלת הכניסה לעיצוב החלל. חיפיתי אותה בנגרות זהה לזאת של הארון ובאותם קווים, כך היא משרתת את אותו רעיון. גם דלת הממ"ד שממוקם בסמוך חופתה באותו חומר. חשוב היה לנו לשמור על הממ"ד תקני וכך עשינו - שמרנו על הדלת המקורית ובעזרת החיפוי הצלחנו לטשטש את המראה הגס והגולמי של דלת הפלדה הסטנדרטית".

דופלקס גן ברמת השרון, עיצוב: צביה קזיוף. אלעד גונן,
לו רק הייתם יודעים איזו מלאכת מחשבת נדרשה כאן כדי להתאים את החיפוי למשטח בצורה כה מדויקת. המטבח/אלעד גונן
דופלקס גן ברמת השרון, עיצוב: צביה קזיוף. אלעד גונן,
אלמנט מתכת תלוי שמשמש כמעין בר תלוי ומדגיש את גובה התקרה במטבח/אלעד גונן

המטבח הוא ללא ספק הכוכב בקומה המרשימה כשלעצמה: "תכננתי אותו כמטבח פרללי מכמה סיבות: הוא משווה לחלל הציבורי מראה אוורירי ורחב ידיים ומאפשר גישה ללא מאמץ לכל אזור. כל הפינות מנוצלות היטב והארגונומיה בו מיטבית. בציר הארונות הגבוהים, שחובק את החלון הצופה לגינה ומגיע עד גובה התקרה, שובצו מקררים אינטגרליים ולצד התנור מוקם מקרר היינות. החזיתות נצבעו צבע בגוון אלומיניום- אפור גרפיט שמקנה להן מראה מהוקצע ויוקרתי. האי, שאורכו כ-6 מטרים, חופה חיפוי שיובא מאיטליה בטקסטורה מיוחדת, התואמת במדויק את דוגמת גרניט הפורצלן ממנו עשוי המשטח העליון - מדובר בשני חומרים שונים לחלוטין ונדרשה כאן מלאכת מחשבת כדי ליצור משניהם מקשה הומוגנית אחת".

מעל האי תכננה קזיוף אלמנט עשוי ברזל שחור המשמש כתוספת אחסון וכמוטיב אסתטי שמדגיש את גובה החלל: "על ידי חיתוך CNC בתחתית המתקן ניתן לתלות בו כוסות יין בצורה הפוכה וגם כשתלויות בו מעט כוסות, כשמביטים עליו מלמטה כלפי מעלה, המשרביה נותרת אלגנטית ומרשימה".

דופלקס גן ברמת השרון, עיצוב: צביה קזיוף. אלעד גונן,
ההתכנסויות של בני הבית הזה מתרחשות כולן כאן. מטבח בפרללי במראה אוורירי ורחב ידיים/אלעד גונן
דופלקס גן ברמת השרון, עיצוב: צביה קזיוף. אלעד גונן,
מטבח חיצוני עם בר ומקומות ישיבה - הגינה/אלעד גונן

ומהמטבח, לסלון שעל שטחו התפשרו, אבל לא על עיצובו: את קיר הכוח במרכזו יצרה המעצבת על ידי פלטות נגרות שנצבעו בגוון שחור מטאלי: "הדירה גבוהה יחסית (3.4 מ') ואם הייתי בוחרת בפלטות ברזל היינו צריכים להשתמש במספר פלאחים נפרדים ולייצר ביניהם חיבורים. כדי לשמור על המראה ההמשכי, הנקי והתמיר בחרתי להשתמש בפלטות נגרות שלמות שאפשרו לי לעלות מהרצפה ועד לגובה התקרה. מתחת למסך הטלוויזיה מותקן מדף דקיק עשוי מתכת ומצדדיו נורות up&down שמציפות את הקיר בתאורה דרמטית. ככלל, בחלל הציבורי בחרתי לעבוד עם לא מעט פריטים שמדגישים את הפרופורציות הטובות של המרחב, כך למשל פסי התאורה הליניאריים ששובצו בתקרה ומדגישים את קווי האורך של הדירה", אומרת המעצבת.

דופלקס גן ברמת השרון, עיצוב: צביה קזיוף. אלעד גונן,
דופלקס גן ברמת השרון, עיצוב: צביה קזיוף/אלעד גונן
דופלקס גן ברמת השרון, עיצוב: צביה קזיוף. אלעד גונן,
ארון רחצה גדול עם חזיתות פורניר אלון וחיפוי כהה על הקירות. מקלחת הורים/אלעד גונן
דופלקס גן ברמת השרון, עיצוב: צביה קזיוף. אלעד גונן,
חזית המראה מסתירה מאחוריה הפתעה. ההפרדה בין חדר השינה וחדר הרחצה של ההורים/אלעד גונן
דופלקס גן ברמת השרון, עיצוב: צביה קזיוף. אלעד גונן,
מראה דינמי וצעיר. אריחים בשלושה גוונים של כחול בחדר הרחצה של הילדים/אלעד גונן

כמו רבים מזוגות התאומים, גם בניהם בני ה-7 של בני הזוג בחרו לאחד כוחות וביקשו חדר משותף. כשיגדלו, אחד מהזאטוטים יוכל לעבור לממ"ד, שם תכננה קזיוף את כל ההכנות הנדרשות. את חדר הרחצה של הילדים חיפתה קזיוף באריחים בשלושה גוונים של כחול שמייצרים מראה דינמי וצעיר. "לאמבטיה הוספתי דלת מקלחון כך שעל אף שעתה הם מעדיפים להתאמבט לכשיתבגרו יוכלו להתקלח מבלי להרטיב את החלל".

במאסטר השינה של ההורים קזיוף תכננה ארון מקיר לקיר עם שפע של מקומות אחסון, בעל חזית זכוכית שחורה שבתוכה מוטמע גם מסך טלויזיה. החזית שחוצצת בין חדר השינה לחדר הרחצה טומנת בחובה הפתעה: "זהו למעשה הקיר שמפריד בין שירותי האורחים למאסטר השינה כך שאת החלק הזה ניצלתי לארון נעליים בעומק של 30 ס"מ שחופה במראת גוף ונראה כחלק אינטגרלי מחזית חדר הרחצה. במקום ליצור קיר בנוי שיבדל בין הפונקציות בחרתי לעבוד עם פרופיל בלגי בו שיבצתי זכוכית מאסטר ליין שמטשטשת את הדמות ומאפשרת אינטימיות. בחדר הרחצה נהנים בני הזוג מארון אמבט גדול במיוחד, מחופה פורניר אלון ומוקף תאורת לד ומקלחון גדול במיוחד בו נישה מובנית לשמפו וסבונים. את הקירות חיפיתי באריחי גרניט פורצלן שחורים מרצפה עד תקרה, עם דוגמת גידים אפורים עדינים".

דופלקס גן ברמת השרון, עיצוב: צביה קזיוף. אלעד גונן,
ספות גדולות ועמוקות לרביצה משפחתית בחדר המשפחה שבקומה התחתונה/אלעד גונן
דופלקס גן ברמת השרון, עיצוב: צביה קזיוף. אלעד גונן,
ספריה בהתאמה אישית לאחסון ולתצוגת נוי/אלעד גונן
דופלקס גן ברמת השרון, עיצוב: צביה קזיוף. אלעד גונן,
סביבת החוץ לא נופלת בעיצובה מפנים הבית. ג'קוזי זרמים ענקי ופינות ישיבה נעימות בחצר/אלעד גונן

למפלס התחתון, המשמש כפינת משפחה ושטחו כ-50 מ"ר, יש חצר אנגלית וככזה הוא מואר ומאוורר באופן טבעי: "יצרתי בו ארון קיר ענק לאחסון בגוון הקירות, ובציר נוסף תכננתי ספריה שחלקה נצבעה צבע בתנור וחלקה עשויה מפורניר עץ אלון. היא משמשת לאחסון משחקים, ספרים ומשחקי וידאו. בני המשפחה נהנים ממערכת קולנוע ביתית איכותית, רמקולים עוצמתיים וספות גדולות ועמוקות עם ריפוד רק ומפנק שמאפשרות להשתרע בנוחות".

סביבת החוץ לא נופלת מהדירה עצמה וכאמור בני המשפחה מבלים בה חלק ניכר מזמנם: "עבור הילדים תכננו אזור משחקים ייעודי מאובזר עם קיר טיפוס, טרמפולינה וצעצועי גן. שילבנו ג'קוזי זרמים שמאפשר לשחות נגד הזרם לצידו מקלחון, שם אפשר להישטף רגע לפני שנכנסים למים. המשפחה ואורחיהם נהנים גם משולחן אוכל גדול, מסך טלוויזיה ומטבח חוץ מאובזר ומפנק הכולל, בין השאר אי ובו גריל, מקרר, מכונת קרח ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully