וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותר לכבס פוך במכונה? המדריך המלא לכיבוס שמיכות חורף

עודכן לאחרונה: 24.10.2022 / 8:24

אם השינוי במזג האוויר לכם להיזכר בשמיכת הפוך שלכם ולהוציא אותה מאפסון, יכול מאוד להיות שהיא זקוקה לאיזה ריענון קל. האם מותר לכבס פוך במכונת כביסה ואיך אפשר לנקות שמיכות בלי להרוס אותן? מדריך

טיפים לכביסה נכנונה של סדינים ומצעים/Tiktok

אם גם אתכם מזג האוויר ההפכפך, הגשם והטמפרטורות שהואילו בטובן לרדת סוף סוף תפסו קצת בהפתעה (למרות התחזית) ושלח אתכם להוריד את שמיכות החורף מהמדפים העליונים בארון או איפה שהן לא אופסנו במהלך הקיץ הארוך-ארוך שלנו, ייתכן שגם אתם גיליתם ששהות של חצי שנה לפחות באחסון הותירה את השמיכה שלכם קצת מעופשת, מאובקת ובכל אופן, לא רעננה. בניגוד לפריטי לבוש אותם רובנו נוהגים להחליף ולחדש מדי עונה, שמיכות יכולות ללוות אותנו בנאמנות במשך שנים רבות. על מנת להמשיך להתכרבל בהנאה בשמיכות שלכם ולשמור עליהן לאורך זמן, כדאי לדעת אחת ולתמיד מה הדרך הנכונה לנקות אותן.

ישנם סוגים רבים של שמיכות וכל סוג דורש טיפול וניקוי שונה. אחת הדרכים החשובות לשמור על השמיכות כרוכה במלאכת הכיבוס, וגם כאן, חשוב להתייחס לסוג השמיכה ולחומרים מהם היא עשויה, לבדוק את הוראות הכביסה שמוצמדות לשמיכה ולהקפיד על כיבוס מתאים לכל סוג שמיכה.

שאלנו את מומחי הכביסה של חברת beko את כל מה שאתם צריכים לדעת על כיבוס שמיכות החורף לקראת העונה הקרה:

שמיכות פוך

שמיכת פוך בתוך מכונת כביסה. ShutterStock
אפשר במכונה! (אבל לא כדאי במייבש). שמיכת פוך בתוך מכונת כביסה/ShutterStock

בניגוד למה שרבים חושבים, ניתן לכבס שמיכות פוך בבית (גם פוך סינתטי וגם פוך נוצות). שמיכות אלה יכולות להיות בשימוש במשך שנים רבות אם רק נקפיד על תחזוקתן הנכונה וניקיונן המתאים. לאורך השנים ובזמן השימוש בהן, שמיכות החורף עלולות לספוג ריחות לא נעימים - אם ריחות של עובש הנובעים מאחסון לא נכון, ואם ריחות של שתן או זיעה, כמו גם כתמי רוק והפרשות אחרות. ניתן לכבס שמיכות פוך בבית, במכונת הכביסה הביתית עם חומרי הכביסה הרגילים, אך יש להקדיש את מלוא הזמן לייבושן. כדי להשיג ייבוש מלא של השמיכות, מומלץ לפרוש אותן באוויר הפתוח, כשהן פתוחות לגמרי ולא מקופלות. עדיף לייבש את השמיכות בצל ולא בשמש ישירה, ויש לוודא שהן נשארות בייבוש עד לייבוש מלא. שמיכות לחות שיקופלו ויאופסנו בארון, עלולות לצבור שוב ריח רע, עובש וכתמים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טיפים לשמירה על שמיכות פוך

  • במהלך עונת החורף, כאשר אנחנו נהנים מימי שמש חורפיים, מומלץ להוציא את השמיכות לאוורור. לפרוס את השמיכה באוויר הפתוח למשך כמה שעות ולהימנע משמש ישירה.
  • כדאי להתכסות בשמיכות פוך כשהן מצופות בציפה. מומלץ להשתמש בציפה שעשויה כותנה או בד נושם אחר.

שמיכות צמר

כלב מכוסה בשמיכה על הספה. ShutterStock
לרוב מתכסים בהן ללא ציפה, אז על אחת כמה וכמה כדאי להקפיד לנקות אותן בתדירות סבירה/ShutterStock

שמיכות צמר משמשות אותנו הן בעונות מעבר והן כשמיכה נוספת בימים קרים במיוחד. ישנה חשיבות רבה בשמירה על התחזוקה והניקיון של שמיכות צמר, שכן תחזוקה לקויה עלולה להרוס את השמיכה ולהוציא ממנה את כל הרכות והנעימות. רבים נוהגים להשתמש בשמיכות צמר כאשר הן אינן מצופות, מה שגורם להן לספוג אבק וכתמים שונים, לכן חשוב להקפיד על כביסתן לעיתים תכופות יותר מאשר שמיכות פוך.

שמיכות צמר אפשר לכבס במכונת הכביסה הביתית ומומלץ לבחור בתוכנית המוגדרת לצמר. במידה ואין במכונת הכביסה שלכם תוכנית המיועדת לצמר, בחרו תוכנית לכביסה עדינה, עד 30 מעלות וסחיטה עדינה/קלה בלבד. שמיכות ופריטים מצמר לא מייבשים במייבש הכביסה אלא אך ורק בתלייה או הנחה של הפריט באוויר הצח או בחדר עם חלון פתוח.

שמיכות טטרה ושמיכות כותנה

אישה במיטה מתחת לשמיכה. ShutterStock
סחיטה קלה, עד 40 מעלות. אישה מתכסה בשמיכה/ShutterStock

שמיכות טטרה ושמיכות כותנה הן שמיכות בשימוש גבוה באקלים המקומי. רבים מתכסים בהן בקיץ וגם בעונות מעבר. הן משמשות אותנו בסלון כשהמזגן מופעל ונהיה קר מדי ובשנת הלילה כשאנו חשים צורך בשמיכה קלה ומפנקת. בחורף הן תוספת נעימה לשמיכת הפוך או שמיכת פינוק מול הטלוויזיה.

שמיכות טטרה ושמיכות כותנה אפשר לכבס בקלות במכונת הכביסה הביתית. מומלץ לבחור בתוכנית בעלת סחיטה קלה, עד 40 מעלות וגם אותן לייבש בחוץ באוויר הפתוח.

טיפים נוספים לכיבוס שמיכות:

שימוש במכונת הכביסה הביתית. באופן כללי, את כל סוגי השמיכות ניתן לכבס במכונת הכביסה הביתית אך יש לוודא שתוף המכונה גדול מספיק כדי להכיל את השמיכה (לרוב, 7 ק"ג ומעלה) ולהקפיד על בחירת תוכנית כביסה מתאימה. אם אין במכונת הכביסה שלכם תוכנית המיועדת לסוג השמיכה, העדיפו תמיד כביסה עדינה, עד 30 מעלות ועם סחיטה קלה בלבד.

כבסו שמיכות בנפרד. באופן כללי מומלץ לכבס שמיכות בנפרד משאר הכביסה. כאשר מדובר בשמיכת פוך או בשמיכה זוגית, מומלץ להקדיש את כל המכונה לשמיכה אחת ולא להכניס למכונה פריטים נוספים. כך השמיכה תכובס בצורה מיטבית ותמנעו מסכנת צבע של פריטים אחרים שעלול להכתים את השמיכה. כאשר מדובר בשמיכות יחיד, ובמידה שהן מאותו סוג, ניתן לכבס שתי שמיכות יחד.

הקפידו על תדירות כיבוס השמיכות. תחזוקה לקויה יכול להרוס שמיכה, כך גם הצטברות של פירורי מזון, זיעה ולכלוך. שמיכה שתחזוקתה אינה מוקפדת עלולה להפוך לפחות נעימה ומפנקת ועלולה לצבור כתמים שקשה להסירם.

שמרו על בריאותכם. שמיכה נקייה, מאווררת ורעננה חיונית לא רק לשם הפינוק וההנאה אלא תורמת גם לשמירה על הבריאות שלנו. בהתכרבלות ובהתעטפות בה, אנחנו מקרבים את השמיכה אל האף והפה ועלולים לנשום חלקיקי אבק ולכלוך.

מכירים את הטריק עם כדורי הטניס? אחד הטיפים המוכרים והיעילים לשמירה על האווריריות של שמיכות פוך הוא שימוש בשניים/שלושה כדורי טניס. הכניסו את כדורי הטניס לתוף המכונה ביחד עם השמיכה והפעילות את המכונה. הכדורים יחבטו קלות בשמיכה וימנעו היווצרות גושים במילוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully