וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מדד את זה לפניך? 4 סיבות שבגללן חייבים לכבס בגד חדש

עודכן לאחרונה: 19.6.2022 / 9:50

תאמינו לנו שאנחנו מבינים את הפיתוי ללבוש בגדים חדשים ישר מהשקית, אבל אחרי שתקראו את זה, אתם כבר לא תעשו את זה יותר לעולם. כל הסיבות לכבס בגדים חדשים *לפני* הלבישה הראשונה ואיך לעשות את זה נכון

ככה מוציאים ומנקים את מגירת מכונת הכביסה/TIKTOK

מי לא אוהב בגדים חדשים? הם פשוט מושלמים כשאנחנו מוציאים אותם מהשקית: הצבעים בהירים או כהים במידה הנכונה, הקווים חדים והקישוטים מהודקים. אז למה שלא נלבש אותם ישר מהשקית ונהנה מהם מיד? לדברי המומחים של Beko, ישנן כמה סיבות טובות לכבס בגדים חדשים לפני שלובשים אותם לראשונה, במיוחד אם מדובר בפריטים כמו תחתונים או חולצות טריקו ומכנסיים קצרים שנלבשים במגע ישיר עם העור.

1. מי לבש את הבגד קודם? גם כאשר מדובר בבגדים חדשים שנקנו בחנות, אסור לשכוח שלא כולם ארוזים בשקיות על המדף. חלק גדול מהבגדים המקופלים על המדף או אלו שתלויים על קולבים, נמדדו גם על ידי אנשים אחרים - לקוחות קודמים, שניסו, מדדו התחרטו או אפילו לקחו הביתה, מדדו שוב, התחרטו והחזירו לחנות.

2. עודף צבע בבגדים - בגדים חדשים עלולים להכיל עודפים של צבע. למה זה עלול להפריע לנו? הבדים עלולים להוריד צבע על הגוף, כאשר מזיעים ועלולים לגרום לתגובות אלרגיות בגוף. צבעי טקסטיל מבגדים צבעוניים עלולים לגרום לעור מגרד, יבש, ולפעמים כואב.

חולצה ורודה חדשה עם טיקט. ShutterStock
אנחנו יודעים שזה מפתה ללבוש אותה ככה, טריה מהשקית - אבל תתאפקו. חולצה חדשה עם טיקט/ShutterStock

3. חומרים כימיים - עד שהבגד נוחת בחנות הוא עובר תחנות רבות. הבד עלול להיות חשוף לחומרים כימיים כגון חומרים משפרי רכות, דוחי קמטים ועוד. אנשים בעלי עור רגיש יכולים להיות אלרגיים לחומרים אלו מה שיכול לגרום לתגובות לא נעימות כמו גירוד, פצעים או פריחה.

4. בגדים מחומרים סינתטיים מגבירים הזעה - בבגדים העשויים מבדים סינתטיים, ההקפדה על כיבוס לפני לבישה היא חשובה כפליים. בדים אלו גורמים להזעה מוגברת, במיוחד לבעלי עור רגיש. בזמן שאנו מזיעים, הנקבוביות בעור נפתחות והכימיקלים עלולים לחדור לעור ולגרום לתגובה אלרגית.

עוד בוואלה!

אתם עושים כביסה לבנה לא נכון! זו הדרך הטובה והיעילה ביותר

לכתבה המלאה
כביסה. ShutterStock
כביסה/ShutterStock

סובלים מעור רגיש? נסו את הטיפים האלה:

  • כיבוס כל בגד לפני לבישתו - יש לכבס כל פריט לבוש חדש לפני שלובשים אותו לראשונה, כידוע לעולם לא נדע מה הבגד עבר בדרך אלינו ולכן כדאי לשמור על כל אמצעי הזהירות.
  • שימוש בחומרי כביסה המותאמים לעור רגיש: אם אתם סובלים מרגישות יתר בעור, מומלץ להשתמש בחומרי כביסה כמו אבקת כביסה ומרכך ללא ריח שנבדקו דרמטולוגית לעור רגיש.
  • ניקוי מכונת הכביסה בתדירות גבוהה: מומלץ לנקות את מגירת חומרי הכביסה במכונה אחת לכמה כביסות, כדי למנוע היווצרות עובש. פעולה זו הופכת את הכביסה לנקייה יותר, וגם מסייעת למכונת הכביסה לעשות את העבודה בצורה טובה יותר ושומרת עליה לאורך זמן.
  • ייבוש הבגדים: מומלץ לייבש את הבגדים בצורה הטבעית ביותר ככל הניתן.
  • הפרדת כביסה משאר בני הבית: אם אחד מבני הבית הוא בעל עור רגיש במיוחד, מומלץ להפריד בכביסה בין הבגדים שלו לבגדיהם של שאר בני הבית.
  • ייבוש מצעים ומגבות: מייבש הכביסה יכול לסייע לייבש את המצעים והמגבות בצורה האופטימלית בלי החשש שאבקנים וחרקים ידבקו לבד.
  • שימוש בקיטור: בחלק ממכונות הכביסה קיימות תוכניות של כביסה עם קיטור. הקיטור מחטא את הבגדים, ומסייע בשמירה על היגיינה ברמה הגבוהה ביותר, עם יכולות חיטוי של עד 99.9% מהחיידקים והבקטריות הנצברים על גבי הבגדים שלנו.

הטיפים באדיבות המומחים של Beko

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully