וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחי ניקיון חושפים: אלו ה"רוצחים השקטים" שאתם חייבים לנקות בחדר השינה

28.4.2022 / 23:50

רובנו נוהגים לנקות בעיקר את המטבח וחדר האמבטיה, אבל האם ידעתם כמה לכלוך מסתתר בכרית בחדר השינה, בווילון ואפילו במנורת הלילה והמזרן? המומחים מסבירים כיצד מתמודדים עם הבעיה הזו

מנורה בצורת תחת רוטט, שנדלקת בסטירה, כבר ראיתם?/Facebook

רוב מי שנוהג לנקות את הבית, מתעדף מקומות כמו חדר האמבטיה והמטבח שנוטה להתלכלך הרבה יותר בגלל ההתעסקות באוכל ובבישולים. אלא שמסתבר שחדר השינה שלנו הוא המקום שבו מצטבר המון לכלוך, בין אם זה בכריות ובין אם זה בסדינים, אבל לא רק.

ידעתם למשל שעל פי מומחי הניקיון של Online Bedrooms אחד הפריטים שאנחנו שוכחים לנקות וצובר המון בקטריות ולכלוך הן המנורה בחדר השינה והבסיס או המפה עליה היא מונחת.

המומחים ממליצים לחטא את המנורה בכל שבוע כדי לשמור עליה נקייה מהזוהמה והלכלוך. זה אולי מפתיע, אבל מנורת הקריאה או מנורת הלילה שלכם עלולה להפוך למוקד של חיידקים שמצטברים עליה במהירות מבלי שאתם בכלל תקדישו לה שניה של מחשבה בזמן ניקיונות הבית.

האהילים והמשטחים עליהם מונחות המנורות מציעים שפע של מקום לאבק ולכלוך להתיישב ולהצטבר וכשנזכרים שמנורות הן גם משהו שאנחנו נוגעים בו לפחות פעמיים ביום - זה אומר שסתם ניקוי של אבק לא יספיק אם אתם רוצים ממש לנקות אותן.

ההמלצה היא לנקות את המנורות עם חומר מחטא מדי שבוע כדי לשמור על הניקיון - ועל החיים שלכם.

מנורת לילה ליד מיטה. Giphy
לא מנקים את המנורה? כדאי שתעשו את זה/Giphy

עוד נקודת תורפה בחדר השינה היא הווילונות, שעל פניו אולי נראים נקיים, אבל הם צוברים המון אבק ופרווה של חתולים וכלבים אם יש לכם, ועם הזמן גם הרבה עובש.

בכל פעם שאתם פותחים את הווילונות, חלקיקי אבק ולכלוך מתפזרים באוויר. לכן, המומחים ממליצים לשטוף את הווילונות לפחות פעמיים בשנה ואפילו בתכיפות גדולה יותר אם אתם סובלים מאלרגיה לאבק.

אבל זה לא הכול, למרות שזה מאוד מרגיע לשים את הראש על הכרית שלכם בלילה, היא יכולה להכיל יותר בקטריות מאשר מושב האסלה שלכם בשירותים. למרבה המזל, האורגניזמים שנמצאים על ציפיות הכרית הם לרוב בלתי מזיקים, ומורכבים בעיקר מהצטברות של תאי עור, זיעה ורוק, אך בכל זאת מומלץ לשטוף את המצעים (או לפחות להחליף אותם) מדי שבוע כדי לשמור עליהם נקיים ככל האפשר.

אישה מנסה לסדר את המיטה. whatshouldwecallme, Giphy
כבסו והחליפו מצעים מדי שבוע/Giphy, whatshouldwecallme

מומלץ מאוד גם להחליף את המזרן שלכם כל שבע עד שמונה שנים, כיוון שלפטריות, עובש וחיידקים נוח במיטה שלכם בדיוק כמו לכם. מיקרובים, תאי עור וחלקיקי מזון מועברים מגופנו אל המזרונים שלנו, בעוד שחלקיקי אבק ופסולת הנישאים באוויר בסופו של דבר מתיישבים על המיטה לאחר שהם צפים ברחבי החדר.

ניק שאקלוק, מהמגזין Online Bedrooms מסביר: "זה לא סוד שיש אבק ולכלוך בכל הבית, אבל יש מקומות נסתרים שלא היינו חושבים שמתחבא בהם לכלוך. פריטים כמו מנורה, ציפית או וילון הם 'רוצחים שקטים', למרות שעל פניו הם נראים נקיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully