וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכרית שלכם ישנה? המבחנים שיגלו לכם אם הגיע הזמן להיפטר ממנה

14.6.2021 / 23:13

יש לכם כרית כבר הרבה זמן ואתם לא בטוחים אם היא עדיין טובה לכם? מומחים חשפו שלוש שיטות פשוטות שיעזרו לכם לקבל החלטה ויקבעו האם אתם צריכים לקנות כרית חדשה

מי מאיתנו לא מפנטז על הכרית במיטה שלו אחרי יום מפרך? אבל אם אתם לא מרגישים נוח עם הכרית שלכם והיא עושה לכם כאבי צוואר - אולי הגיע הזמן להחליף אותה. איך נדע זאת בוודאות? ברמת העיקרון ההמלצה היא להחליף כרית כל שנתיים-שלוש, אבל יש דרכים לבדוק האם כבר פג תוקפה של הכרית שלכם.

מומחי שינה ומצעים חשפו שתי שיטות שיעזרו לכם לבדוק האם הגיע הזמן לזרוק את הכרית שלכם ולקנות חדשה. המבחן הראשון נקרא "מבחן האוכף" (או מבחן הקיפול) וכדי ליישם אותו אתם צריכים לשים את הכרית על הזרוע שלכם. אם אתם מצליחים לקפל את הכרית לשני חלקים בעזרת הזרוע, כמו אוכף, אז מסתבר שאתם צריכים כרית חדשה. אם אתם לא מצליחים לקפל אותה בקלות - אז הכרית יכולה להמשיך לשמש אתכם.

המבחן השני שנקרא "מבחן הלחץ", הוא גם מאוד פשוט. כדי לדעת אם הכרית שלכם כבר בלויה, שימו אותה על משטח קשה כמו רצפה או שולחן ופשוט תלחצו באמצע הכרית כדי לנסות לקפל אותה במשך 30 שניות. אם הכרית חוזרת לעצמה וקופצת אחרי שאתם מסירים ממנה את היד - אז היא עדיין במצב טוב. אבל אם היא נשארת לחוצה - אתם ממש צריכים להיפטר ממנה.

עוד שיטה לבדוק את מצב הכרית שלכם - מבחן הקפיצה

@mama_mila_

When was the last time you went pillow shopping? ☁️ ##bedroomcheck ##hometips

♬ Sweet Dreams - Trinix

כוהנת הלייפסטייל שאנטל מילה הציעה שיטה נוספת לבדיקת תוקף הכרית - מבחן ה"קפיצה" שהיא סוג של שילוב של שתי הבדיקות הקודמות.

היא הסבירה שבכדי לבצע אותה יש לקפל את הכרית לשניים על משטח ישר ולהחזיק אותה מקופלת במשך 30 שניות. כריות "טריות" אמורות לזנק חזרה למצבן הטבעי ברגע שעוזבים אותן, היא הסבירה. אם הכרית שלכם לא קופצת חזרה - זה סימן שהגיע הזמן להשקיע בכרית חדשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

עוד סיבה להחליף כרית כל שנתיים - הזיהום

רופא מסביר איזה לכלוך מסוכן מסתתר בכריות ישנות/@dr.karanr

בואו נודה באמת, רובנו לא החלפנו כריות כבר כמה שנים. גם לא שטפנו או כיבסנו אותן. אנחנו מסתפקים בכביסה של המצעים פעם בשבוע או שבועיים ומקווים שזה מספיק. כעת רופא חושף שזה ממש לא. ד"ר קארן ראג' שיתף סרטון בטיקטוק המסביר מדוע יש להחליף את כריות המיטה לפחות פעם בשנתיים

הרופא שמשתף מגוון טיפים ועובדות רפואיות בטיקטוק פרסם סרטון שכותרתו: "אתם צריכים להחליף את הכריות לפחות כל שנתיים". הוא מסביר: "האדם הממוצע משיל כ -4 ק"ג עור בכל שנה. רובו נמצא על המיטה או הכרית שלכם - חגיגה לקרדית אבק הבית המיקרוסקופית". הוא מוסיף: "קרדית אבק אחת מטילה כ-20 גללים בכל יום. הכפילו את זה במאות קרדיות האבק החיות על הכרית שלכם. הצטברות של צואת קרדית האבק עלולה לגרום לבעיות נשימה והגברת תסמיני אלרגיה".

ד"ר ראג' ממשיך בנאום התוכחה שלו ומיידע שהכתמים הצהובים והחומים על הכרית שלכם הם למעשה תוצאה של זיעה ושמני גוף שהצטברו לאורך חודשים או שנים של שימוש - וכי הלחות יכולה לייצר עובש או חיידקים.

  • עוד באותו נושא:
  • כרית
  • שינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully