וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהסקוץ' עד המקרר: זו התדירות בה אתם חייבים להחליף כל דבר במטבח שלכם

13.3.2022 / 23:51

סביר להניח שהתבלינים שלכם כבר פגי תוקף, ספוג הכלים שלכם מזוהם ושמכשירי החשמל שלכם במטבח זקוקים להחלפה: זו התדירות הנכונה בה עליכם לחדש כל דבר במטבח שלכם

מהם הפריטים הכי מזוהמים בהם אנחנו משתמשים מדי יום?/מערכת "סיפור בדקה"

כולנו יודעים טוב מאוד לזרוק מזון כשפג תוקפו או לרענן סכו"ם כשמצטברת עליו חלודה, אך יש כמה דברים במטבח שלכם שאתם לגמרי שוכחים לזרוק ולהחליף בחדשים כשמגיע הזמן הנכון לעשות זאת. לדוגמא, מתי בפעם האחרונה החלפתם סקוץ'? מתי התחדשתם במיקרוגל? ומתי בפעם האחרונה בדקתם את התוקף של התבלינים שלכם? הנה כמה דברים שחשוב שתדעו מתי לזרוק ולהחליף בחדש:

ספוג הכלים

הנתון הבא הולך להפתיע אתכם. מתברר שאתם צריכים להחליף את ספוג הכלים שלכם לעיתים קרובות יותר משחשבתם. לפי המומחים ב-Marthastewart.com, יש להחליף ספוגים לפחות פעם בשבועיים. המשמעות היא שאותם טריקים ויראליים לניקיון ספוגים בצורה היעילה ביותר תקפים רק לשבועיים מאז שהתחלתם למקות איתם. עברו שבועיים? שום טריק לא יעזור. לפח וגמרנו.

רוצים לדעת איך לשמור על הספוג נקי במשך 14 הימים האלה? חלק ממומחי הניקיון ממליצים לשים אותו במדיח הכלים - בעוד שאחרים בטוחים שחימום שלו במיקרוגל יסייע לחסל חיידקים. משרד החקלאות של ארצות הברית אומר ששתי האפשרויות עובדות היטב. במחקר משנת 2007, מדענים בשירות המחקר החקלאי מצאו כי 99.9 אחוז מהחיידקים חוסלו בשתי שיטות החיטוי. עם זאת, אם אתם חשים בריח רע לפני תום 14 ימי השימוש - החליפו לפני.

תבלינים

לתבלינים יש בהחלט חיי מדף ארוכים, אבל זה לא אומר שהם מחזיקים מעמד לנצח.

ב-Food Network טוענים כי תבלינים טחונים מחזיקים מעמד כחצי שנה ותבלינים שלמים יכולים להחזיק עד חמש שנים. באשר לתבלינים מעורבים, באתר כתוב שחשוב לבדוק את תאריך הרכישה ולבצע מבחן ריח שיעזור לכם להחליט אם להשאיר או לזרוק. כמובן שאם על התבלינים שלכם יש תאריך תפוגה, תמיד עדיף ללכת לפיו.

אם אתם חוששים מבזבוז מיותר של תבלינים, אתם יכולים גם להקפיא עשבי תיבול ותבלינים מסוימים ולהפשירם כשהם מיועדים לשימוש.

מדף תבלינים. ShutterStock
לא לשכוח לרענן גם את מדף התבלינים שלכם/ShutterStock

מכשירי חשמל

רכישת מכשירי חשמל למטבח כמו מקררים ותנורים היא לא דבר שאנשים עושים לעתים קרובות, בעיקר כי זה לא זול. עם זאת, רבים מאיתנו לא מחליפים מכשירים חשמליים עד שהם לחלוטין נהרסים.

למומחים יש דעות שונות לגבי תוקפם של המכשירים החשמליים. לדוגמה, פול ווסט, מנהל חלוקת מרצ'נדייז של The Home Depot, אמר כי יש להחליף מקררים לאחר 10 עד 12 שנים של שימוש. הוא גם שיתף כמה סימני אזהרה שמעידים כי הגיע הזמן לקנות חדש: "אם למקרר שלכם יש עיבוי מוגזם, ייתכן שהוא לא מקרר כראוי. אם זה המקרה, בדקו את אטימת הגומי מסביב לדלת כדי לראות אם מצטברות שם טיפות מים או מופיעים סימני טחב". הוא הוסיף: "אם גב המקרר מרגיש חם, כדאי לבדוק שהמנוע פועל כהלכה. חום מוגזם יכול להצביע על כך שאולי כדאי להחליף את הסלילים או את המקרר". כמובן, אם האוכל שלכם מתקלקל מהר - כדאי לבדוק אם זה באשמת המקרר.

ווסט ציין כי תנורי בישול ואפייה מחזיקים עד 15 שנים ואמר כי סימנים מובהקים לתנור מקולקל כוללים בעיות בהתחממות וכפתורים לא תקינים.

ניקיון מקרר. Giphy
אל תשכחו לנקות את המקרר/Giphy

מדיחי כלים צפויים להיות בעלי תוחלת חיים של כ-10 שנים, על פי Consumer Reports. כמה סימנים לוותק עשויים להיות הצטברות מים בתחתית לאחר ההפעלה, חלודה וכפתורים שאינם פועלים יותר, בין היתר.

כמו כן, יש להחליף מיקרוגל בערך כל עשור, לדברי מיקה קוג'פלטו, מנכ"לית ומייסדת LaptopUnboxed. "תוחלת החיים של המיקרוגל שלכם היא כ-9 עד 10 שנים, אבל זה כאשר אתם שומרים עליו מבלי לגרום לבלאי רב", היא אמרה ל-Reader's Digest.

כמובן שכל מכשיר מיוצר אחרת, לכן עדיף לבדוק במדריך למשתמש שלו אם אתם תוהים לגבי עמידותו או תוחלת חייו.

ניקוי מיקרוגל. Creativa Images, ShutterStock
לא מספיק לנקות אותו. צריך להחליף מיקרו כל עשור/ShutterStock, Creativa Images

סירים ומחבתות

סירים ומחבתות בהחלט נשחקים. ובכן, זה תלוי בסוג. ב-Home Cook World ממליצים להחליף מחבתות קרמיקה או נון סטיק כל שנתיים עד חמש שנים, שכן שכבת הנון סטיק מתבלה. עם זאת, מחבתות העשויות מברזל יצוק ברמה הגבוהה ביותר יכולות להחזיק מעמד לכל החיים. אותו הדבר ניתן לומר על מחבת נירוסטה משובחת.

חשוב לציין שרוב המומחים מזהירים מפני שטיפת מחבת מברזל יצוק במדיח הכלים. קרצוף במים חמימים עם מעט סבון עדין הוא די והותר כדי לנקות ולתחזק אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully