וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע צריך לשים את ספוג הכלים במדיח לפחות פעם בשבוע?

30.8.2021 / 0:03

ידעתם שעל הספוג מטבח שלכם יש ריכוז חיידקים בכמות זהה לשירותים? מומחית לניקיון חשפה שהיא מכניסה את הספוג למדיח הכלים וכך מנקה אותו ביסודיות. איך זה עובד ולמה יש מומחים שמזהירים נגד זה?

מדוע צריך לשים את הספוג לניקוי הכלים במדיח?/home.with.leanne

אנחנו משתמשים בספוג המטבח כדי לשפשף את הסירים והמחבתות, לנגב את השיש המלוכלך וגם כדי לספוג שאריות שנשפכו בזמן הבישול. לכן הספוגים האלה נעשים מהר מאוד מטונפים ומלאי חיידקים. כמה בדיקות שנעשו במעבדות גילו יותר מ-300 סוגים שונים של חיידקים על ספוג אחד - בצפיפות של עד 45 מיליארד בסנטימטר מרובע. כן. זה המון. בהשוואה למקומות מלוכלכים אחרים בבית שלך, המשמעות היא שיש חלקים בספוג המטבח שלכם שבהם יש ריכוז חיידקים כמו בשירותים - ואתם משתמשים בספוג הזה כדי לנקות את הדברים שבאים במגע ישיר עם הפה שלכם.

אז מה עושים?

ראינו כבר הרבה טריקים לניקוי, אבל זה אחד היותר בלתי צפויים שבהם. ליאנה האוסטרלית, שמגדירה את עצמה כמומחית לניקיון ויש לה קהל עוקבים גדול ברשת, שיתפה שהיא שמה את הספוג איתו היא מנקה במדיח הכלים וכך היא נפטרת מהבקטריות והלכלוך שיש עליו, לטענתה. לין סיפרה שהיא שמה ספוג מטונף במדיח ביחד עם הכלים המלוכלכים לפחות פעם בשבוע, כך שהיא לא צריכה להחליף אותו על בסיס יומי ומשתמשת בו לאורך תקופה.

צפו בסרטון שלה

בפוסט שהעלתה לאינסטגרם היא כתבה: "האם ניקיתם את ספוג המטבח לאחרונה? האם ידעתם שהספוג הזה מכיל 362 סוגים שונים של בקטריות? זו הסיבה שמאוד חשוב לנקות או להחליף את הספוג באופן קבוע".

לאלו ששאלו כיצד מנקים אותו, לין הסבירה שפשוט מכניסים אותו לתא הקטן במדיח שבדרך כלל נמצא בחזית שלו. לאחר מכן היא מפעילה את המדיח ומוודאת לאחר מכן שהספוג התייבש היטב: "חשוב לאחסן אותו במקום שיאפשר לו להתייבש. האזורים הלחים מהווים סביבה מושלמת לבקטריות וחיידקים לצמוח".

רוב העוקבים של לין התרשמו מהטריק שלה והתוודו שהם מעולם לא היו חושבים על זה. אבל לעומתם יש מומחים שטוענים שיש סיבה טובה להימנע מהטריק הזה. אז נכון, הספוג/סקוץ' ייצא נקי ונטול חיידקים - אבל זה גם עלול לעשות נזק חסר תקדים למדיח הכלים שלכם. ברוב הספוגים/סקוצ'ים נותר סבון, גם אם אתם שוטפים אותם היטב לפני. מאחר שהמדיח משחרר הרבה מים בזמן פעולתו, הסבון משתחרר גם הוא ועלול ליצור נזילה במדיח. במקום זאת, את הספוג אתם יכולים להכניס למיקרוגל לשתי דקות כשהוא עדיין רטוב וזה ידאג לחסל את החיידקים, אולם אנחנו פשוט ממליצים להחליפם בחדשים באופן קבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully