וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטופ של הטופ: עליות גג הן החלל הכי לא מנוצל בבית

עודכן לאחרונה: 6.1.2022 / 20:13

סרטי קולנוע וספרים גרמו לנו לחשוב שעליות גג הן מקומות אפלים ומפחידים, אבל התמונות האלה יגרמו לכם לשנות לגמרי את דעתכם. רק תראו מה אפשר לעשות מעליית הגג

איכשהו עליות גג מעלות בנו אסוציאציות לחללים אפלים מסרטי אימה או מלחמה, שם מתרחשים כל מיני דברים לא נעימים, מפחידים וכאמור אפלים. מאוד. אם זה בזכות הקורונה או שלא, עושה רושם שאנו מנצלים כל סנטימטר בבית וכך גם את עליות הגג שבגלגולן הנוכחי נראות יותר כמו סרט פנטזיה מאשר אימה - חללים שנוצלו עד תום, והפכו להיות נחשקים ופופולריים גם כחדרי שינה וסוויטות להורים או למתבגרים וגם כחללים לנשמה, ליוגה, לסתלבט, לאירוח ועוד.

"בתקופה האחרונה הפכו עליות הגג לחשובות ופופולריות מאין כמותן. מי שמקבל היתר, לרוב מנצל אותו ובונה עליית גג, משקיע בה, ומנצל את החלל עד תום. הן כבר לא מחסן או 'חדר שמתישהו בעתיד נעשה בו שימוש', אלא חדר חשוב ודומיננטי למשפחה", מסבירה נירית פרנקל, בעלת משרד לאדריכלות, תכנון ועיצוב.

עליית גג בעיצוב אפרתמר, באדיבות MODY. טל ניסים,
נתונים מאתגרים, שמזמינים פיתרונות יצירתיים ומיוחדים. עליית גג בעיצוב efratamar/טל ניסים

עיצוב ותכנון נכון של עליית גג הוא לא בהכרח פשוט, ודורש יחס מעט שונה מחללים סטנדרטיים בבית, בשל הנתונים הפיזיים שלרוב מאפיינים אותן. "עליית הגג היא חלל שונה שמצריך חשיבה אחרת. לרוב, אלו חללים פחות מוארים, נמוכים, קטנים, שדורשים עיצוב ותכנון מדוקדק ומדויק כדי להתאימם לצרכים של בני הבית ולהפוך את החלל לאיכותי ומפנק וכזה שנעים לשהות בו", אומרת מעצבת הפנים אודליה ברזילי.

כשעושים את זה נכון, התוצאה היא חלל ייחודי גם במראה שלו וגם בתחושה שהוא מייצר - הניתוק משאר חללי הבית, הצורניות המיוחדת והגובה מאתגרים, אך גם פותחים פתח לפיתרונות יצירתיים ומעניינים. הנה כמה דוגמאות לעליות גג שהן ליטרלי הטופ של הטופ:

ממלכה לשניים - עיצוב פנים: אודליה ברזילי

עליית גג תכנון ועיצוב- אודליה ברזילי. גלעד רדט,
מנותקת משאר חדרי השינה בבית ומספקת לבני הזוג פרטיות מושלמת/גלעד רדט
עליית גג תכנון ועיצוב- אודליה ברזילי. גלעד רדט,
עמודי תמך ותקרה משופעת הם רק חלק מהאתגרים שעמם התמודד העיצוב בצורה מרשימה. חדר רחצה/גלעד רדט

גולת הכותרת של שיפוץ הבית הזה במרכז הארץ, היא ללא ספק עליית הגג המיושנת, שלא היתה שימושית בגלגולה הקודם. לאחר השיפוץ היא הפכה ליחידת הורים מופרדת ומנותקת משאר חדרי השינה בבית, דבר שהפך אותה למושלמת עבור בני הזוג. הרצפה חופתה בפרקט עץ אלון, רקע הומוגני מושלם עבור המיטה הזוגית והארונות הלבנים. אביזרי טקסטיל רכים בלבן משרים תחושת רוגע ונינוחות. עליית הגג בעלת שטח של 48 מ"ר לוותה באתגרים רבים עם עמודי תמך, תקרה משופעת, ורצון להפרדה בין חללים, כך שכל אחד מבני הזוג יכול בכל רגע נתון לעבוד, להתקלח, לנוח וכו' בלי להפריע לשני.

הכי רחוק ממחסן - עיצוב פנים: אפרת פרויליך ותמר פיצו efratamar

עליית גג בעיצוב אפרתמר, באדיבות MODY. טל ניסים,
הגג הוגבה כדי שניתן יהיה לעשות שימוש פונקציונלי בחדר./טל ניסים
עליית גג בעיצוב אפרתמר, באדיבות MODY. טל ניסים,
חדר רחצה גדול במיוחד עם תקרה משופעת גם במקלחון. חיפויים, ריצוף וסניטריה MODY/טל ניסים

זו היתה עליית גג שבעברה תפקדה כמחסן. המעצבות הגביהו את הגג משום שהשיפוע שהיה בו היה נמוך ולא איפשר שימוש פונקציונלי בחדר. עליית הגג היתה ממוקמת מפלס אחד גבוה יותר מהבית והכניסה אליה היתה בכלל מבחוץ. המעצבות יצרו מבואה שמחברת בין הבית לבין עליית הגג. והפכו אותה לסוויטת הורים מפנקת בת 42 מ"ר, עם חדר רחצה גדול, ארונות ואזור מנוחה. פינת העבודה שגם היא עוצבה, היא בעצם המבואה שמחברת בין הסוויטה לבין יתר חללי הבית. הרצון לעשות שימוש בעליית גג נולד לאור העובדה שההורים רצו להגדיל את התא המשפחתי. הסוויטה שלהם עברה לעליית הגג וחדר ההורים הישן הפך להיות חדר מרווח שיכול לשכן בנוחות שני ילדים.

חלל רוחני ונקי - עיצוב: רוזן-ליננברג אדריכלים

עליית גג עם סקיילייט רוזן-ליננברג אדריכלים. עודד סמדר,
סקיילייט בעליית הגג שופך אור עד למרתף/עודד סמדר
עליית גג עם סקיילייט רוזן-ליננברג אדריכלים. עודד סמדר,
החלל הושאר אוורירי ויחסית חף מרהיטים בכוונה. עליית גג בתכנון אדריכל רון רוזן/עודד סמדר

זהו בית שנבנה על ידי האדריכל רון רוזן, מ"רוזן-ליננברג אדריכלים, שהוחלט לבנות בו גם עליית גג. מבחינת רוזן, עליית גג היא מקום למחשבה, מוזיקה, יוגה ומדיטציה. לדבריו "עליית הגג היא החלל המקשר בין השוהים בו לנוף שמשתקף מסביב, מקום בו אפשר להירגע, לנוח, להיות לבד עם עצמך.
עליית הגג הזאת רחבת ידיים במיוחד - 80 מ"ר, והיא עליית גג 'אמיתית', במובן זה שרק באמצע החלל אפשר לעמוד בה זקופים. למרות זאת, אין הדבר מקטין את החוויה. נכון, זהו לא חלל מהפעילים בבית, ובכוונה הוא הושאר אוורירי, ואינו שופע רהיטים, כדי להעצים את התחושה בו" הוא מסביר. בנוסף, בעליית הגג נפתח סקיילייט שמכניס אור טבעי, שמגיע עד למרתף ובעצם חוצה את כל הבית. "בעלי הבית זרמו עם הרצון שלי ליצור עליית גג והם מרוצים מההחלטה. שוב, למקום הזה יש חשיבות רבה, מקום רוחני, מקום שהוא נקי".

ממלכה פרטית למתבגרת - עיצוב: שרה ונירית פרנקל, פרנקל אדריכלים

עליית גג אדריכלות ועיצוב שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
כל הגג עומד לרשות המתבגרת/איתי בנית
עליית גג אדריכלות ועיצוב שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
שירותים מצד אחד, מקלחון מצד שני ובאמצע כיור טראצו חשוף/איתי בנית

הבית באזור השרון עבר שיפוץ לאחר שבעליו - הורים למתבגרת, ביקשו להפוך את עליית הגג לחדר עבורה. עליית הגג ששטחה 30 מ"ר נוספה כתוספת לבית, והיא מספקת פרטיות מלאה לילדה. הכניסה אליה מתבצעת דרך גרם המדרגות והיא מחולקת לחללי משנה על מנת ליצור ממלכה פרטית של ממש, הכוללת עמדת לימודים, שירותים מצד אחד, מקלחון מצד שני בחיפוי טרצו וביניהם כיור חשוף. למעשה, כל הגג עומד לרשות המתבגרת וגם הוא שופץ ושודרג עם פינת ישיבה נעימה ומפנקת.

מיני-סוויטה מונוכרומטית - עיצוב פנים: קרן ניב טולדנו

עליית גג בעיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
אילוצי הגובה הברורים הכתיבו את סידור הרהיטים בחדר/איתי בנית
עליית גג בעיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
השימוש בשחור-לבן איפשר להדגיש אלמנטים שיוצרים אשליית גובה/איתי בנית

משפחה בת 6 נפשות שחזרה משהות ארוכה בחו"ל, נאלצה להשלים את שיפוץ ביתה הישן בתוך זמן קצר. למעצבת הפנים קרן ניב טולדנו היה ברור שבגלגולו החדש של הבית, עליית הגג שעד כה תפקדה כמחסן, תהפוך למיני סוויטה מפנקת עבור בת הבכורה. הסוויטה בת 20 מ"ר מחולקת לאזור שינה ולאזור אתנחתא, שהוא מעין סלון. בשל אילוצי הגובה הברורים של עליית הגג החליטה המעצבת להצמיד את ארונית הבגדים לשיפולי הגג, ולמקם את המיטה בחלק הגבוה של החלל, ובכך לנצל במקסימום את השטח. הצבעוניות הבולטת של החלל (בדומה לכל הבית), היא בגווני שחור-לבן בשילוב פלטת צבעים רכה ועדינה, לצד חומרים טבעיים כמו עץ, קש, ברזל ואבן. בזכות השחור והלבן הדגישה המעצבת אלמנטים שיוצרים אשליית גובה עם אמירה מאוד חזקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully