וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים של אחרים: הבתים בתל אביב שוב פותחים את דלתותיהם לכולם

אור רוזנשטיין

31.8.2018 / 8:37

בעוד שלושה שבועות יתקיים בפעם ה-12 אירוע "בתים מבפנים" - גדול מתמיד, מגוון מתמיד ואפילו עם הצעה לעזור לכם בעיצוב הבית האישי שלכם. למעלה ממאה דירות ובתים יפתחו בפני הקהל הרחב שמוזמן לבוא ולהציץ על הסיפור של כל אחד מהם מקרוב. הנה כמה מקומות מומלצים

בתים מבפנים 2018. איתי בנית,
בתים מבפנים 2018/איתי בנית

גרפיטי, אלי אקספרס וקארים ראשיד: בין התאריכים 20-22 בספטמבר, תפתחנה לציבור הרחב הדלתות הסגורות של תל אביב יפו - זאת במסגרת אירועי "בתים מבפנים", שהפכו זה מכבר למסורת עירונית שאף התרחבה אל ירושלים וחיפה. למבקרים תינתן הזדמנות נדירה להציץ אל לא פחות מ-133 מהבתים, המבנים והתופעות האורבניות המסקרנות של תל אביב, באמצעות ביקורים וסיורים שונים בעיר המתחדשת-תמידית הזו. עם המבנים שאפשר לראות השנה נמנים מוסדות כגון מאפיית לחמים בכיכר גבעון, מלון דריסקו היפואי בעל ציורי הקיר המרשימים, ואפילו המרכז הרפואי תל-אביב ע"ש סוראסקי - הלא הוא בית חולים איכילוב - יפתח את שעריו לרגל המאורע.

הפסטיבל, שחוגג את שנתו ה-12, נערך בשיתוף עיריית תל-אביב-יפו, ומתחבר למסורת דומה בערים כגון ניו יורק, לונדון, שיקגו, רומא, ברצלונה, מלבורן, דבלין, הלסינקי וחברות אחרות בארגון Open House World הבינלאומי.

אז מה בתכנית? אספנו עבורכם כמה אירועים מומלצים במיוחד.

בתים מבפנים 2018. פבלינה שולץ,
גרפיטי ואמנות בפלורנטין/פבלינה שולץ

גרפיטי ואמנות רחוב בפלורנטין
סיור בשכונת פלורנטין, שהיא אבן שואבת בתחום הגרפיטי והמקבילה הישראלית לשורדיץ' הלונדונית בכל הקשור לאמנות רחוב . בפלורנטין תוכלו למצוא יצירות מופת של אמני רחוב צעירים לצד יצירות מוזמנות של אמנים בינלאומיים, עבודות חדשות לצד כאלו שנשתמרו במשך שנים ודיאלוגים בין אמנים שונים. את הסיורים יובילו מדריכות סיורי אמנות אורבניים - לינוי נמדר (שישי) ואורי לב (שבת) - שיסבירו את ההבדלים בין גרפיטי ובין סוגים אחרים של אמנות רחוב, יציגו את הקבוצות והאמנים המובילים בתחום ויסייעו בהפנמת מונחי היסוד להבנת הסוגה האמנותית הזו.
איפה? רחוב אליפלט 19, פלורנטין
מתי? שישי, 21.9, 10:00, שבת, 22.9, 10:00. משך הסיור כשעה וחצי.
הסיורים בהרשמה ומוגבלים ל-30 משתתפים.

עוד באותו נושא

בתים מבפנים ירושלים: פחות מגורים יותר סיורים אדריכליים

לכתבה המלאה
בתים מבפנים 2018. באדיבות מייזליץ כסיף אדריכלים,
הטטילת המחודשת - הלכה לים הפכה לחוויה אדריכלית/באדיבות מייזליץ כסיף אדריכלים

התחדשות טיילת החוף ע"ש להט
אחד הפרויקטים המסקרנים והמדוברים של עיריית תל-אביב-יפו וחברת אתרים היא התחדשות טיילת החוף להט ההיסטורית (בתכנונו המקורי של יעקב רכטר) על ידי משרד מייזליץ כסיף אדריכלים. עם סיום ביצוע חלקו הדרומי והאחרון של הפרויקט, מוזמן הציבור לסיור בליווי אדריכל מאור רויטמן, שותף במשרד. בסיור יציג רויטמן את עקרונות התכנון המרכזיים, את נקודות הציון בהליך התכנון שהחל בשנת 2006 ואת השיקולים שנעשו במהלך התכנון, לצד אופן יישומם במהלך הביצוע.
איפה? גג מבנה בוגרשוב בטיילת החוף ע"ש להט (מול גן לונדון)
מתי? שישי, 21.9, 17:30. משך הסיור כשעה.
הסיור פתוח, אין צורך ברישום מוקדם.

בתים מבפנים 2018. יוסי סליס,
בנק אנגלו פלשתינה - נבנה במקור במאה ה-19 כבית מגורים/יוסי סליס

בנק אנגלו-פלשתינה
המבנה היפהפה הזה נבנה במאה ה-19, ושימש כסניף הראשון של בנק אנגלו-פלשתינה - שסייע בין השאר במימון הקמתם של 60 המבנים הראשונים של אחוזת הבית והפך לימים לבנק לאומי. הבניין נבנה כחלק משורת מבנים שנבנו על תוואי החומה ובחפיר של העיר העתיקה של יפו. במקור שימש הבניין כבית מגורים רחב-ידיים, וכאשר הוסב לבנק, עוטר בציורי קיר, ברצפות שיש ובנגרות אומן. במסגרת עבודות השימור שנעשו על המבנה ב-2016 (נאור מימר אדריכלות ושימור בע"מ) שוקמו הקומה העליונה וחזיתותיה וכן שוחזרו המרפסת בחזית ועבודות הנגרות המורכבות.
איפה? רחוב יפת 18, יפו
מתי? שישי, 21.9, 10:00-16:00

בית פולישוק (הפולי האוס)
סיור בבית פולישוק, שתוכנן כבניין משרדים בשנת 1934 על ידי אדריכלים שלמה ליאסקובסקי ויעקב אורנשטיין. בעשור האחרון עבר בניין הבאוהאוס הקלאסי הזה תהליך ארוך של תכנון, שימור והסבה למלון בוטיק חדש. על השימור והאדריכלות אחראיים ניצה סמוק אדריכלים, ואילו על עיצוב הפנים המדובר אחראי המעצב הבינלאומי קארים ראשיד. בסיורים ייחשף הקהל הרחב לתהליך שעבר המבנה וכן לתפישת המלונאות Experiential Luxury בו דוגל המלון.
איפה? כיכר מגן דוד, רחוב נחלת בנימין 1 פינת רחוב אלנבי 62
מתי? חמישי, 20.9, 17:30 ו-18:30, שישי, 21.9, 12:00, 13:00 ו-14:00, שבת, 22.9, 11:00, 12:00 13:00. משך הסיורים כחצי שעה.
אין צורך ברישום מוקדם

בתים מבפנים 2018. איתי בנית,
בבלי אקספרס - חסכון חכם בהוצאות הבניה/איתי בנית

בבלי אקספרס
הדירה הוותיקה בבבלי, ששופצה השנה מהיסוד, היא פרויקט הביכורים של אדריכלית אפרת וינרב, בעלת הדירה, שהצליחה ליישם את השיפוץ תוך חסכון משמעותי - באמצעות יבוא אישי מאתר אלי אקספרס הסיני. הכלים הסניטריים, גופי התאורה ופריטי העיצוב המשלימים הוזמנו כולם מענקית הקניות הסינית. הדירה תוכננה סביב שתי קוביות - קוביית זכוכית המשמשת כחדר עבודה וקוביית עץ המשמשת כספרייה.
איפה? הרב עוזיאל 2, קומה 2, דירה 7.
מתי? חמישי, 20.9, 17:00-20:00, שישי, 21.9, 14:00-17:00, שבת, 22.9, 10:00-13:00
בית פתוח, אין צורך ברישום מוקדם. השימוש במעלית רק לבעלי מוגבלויות

בתים מבפנים 2018. עוזי פורת,
ניצול מירבי של 39 מטרים רבועיים/עוזי פורת

דירת 39 מ"ר
את הדירה הקטנטנה והמוארת הזו, שהייתה במקור דירת חדר, שיפצה ועיצבה המעצבת נטע לי נוי בשנה שעברה והפכה אותה לדירת שני חדרים בה כל סנטימטר מנוצל היטב - עד לרמת מתקן ייבוש המגבות באמבטיה. הדירה מספקת הצצה לטרנד ה-micro living, הנובע יותר מכורח המציאות של הערים המודרניות, מאשר מהעדפות אישיות של הדיירים.
איפה? רחוב שיר 3
מתי? חמישי, 16:00-19:00, שישי, 21.9, 11:00-14:00, שבת, 22.9, 11:00-14:00
בית פתוח, אין צורך ברישום מוקדם.

בתים מבפנים 2018. גדעון לוין,
באוהאוס מודרני בשדרות ח"ן/גדעון לוין

ארבעה איים ומרפסת
באחד מבנייני הבאוהאוס היפים של שדרות ח"ן שוכנת הדירה הזו. בשנת 2009, עבר הבניין שיפוץ ושימור נרחב. השיפוץ הזה אפשר את פתיחת החללים של הדירה האפלה, ויצר דירה מלבנית גדולה ומוארת, שלאורכה מרפסת ארוכה. בחלל הזה מיקמו המעצבים אלמנטים שונים שכונו "איים": קוביית אחסון ירוקה, אי מטבח דו-כיווני, פינת אוכל וספה. עיצוב הפנים של הדירה נוצר כמחווה למורשת הבאוהאוס האינהרנטית לבניין, תוך שימוש בחומרים המזוהים עם אסכולת העיצוב הזו: זכוכית משוריינת, ברזל, עץ טבעי וקיר מלבני סיליקט חשופות.
אדריכלות ועיצוב פנים: ליטל אופיר, אילנה ברונפן, אמיר נבון וחן נבון, 2017.
איפה? שדרות ח"ן 19 פינת הנביאים 26, דירה 3
מתי? שישי, 21.9, 9:00-13:00
בית פתוח, אין צורך ברישום מוקדם.

ספיד דיזיין
אגודת מעצבי הפנים בישראל (IID) מזמינה את תושבי תל-אביב-יפו לקבל ייעוץ תכנוני ועיצובי ללא תשלום ממעצבי פנים בכירים. המעצבים יעניקו שירותי ייעוץ בפגישות פרטיות של כחצי שעה שתתקיימנה בחלל הפתוח של מרכז השירות, ויסייעו לתושבים למצוא פתרונות תכנוניים ועיצוביים בהתאמה אישית על פי צרכיהם.
איפה? מרכז השירות, קומת הכניסה של בניין עיריית תל אביב-יפו, רחוב אבן גבירול 69.
מתי? שישי, 21.9, 10:00-14:00.
פגישות הייעוץ על בסיס "כל הקודם זוכה". יש להגיע מצוידים בתכנית הדירה או שרטוט החלל (כולל מידות) ובתמונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully