וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגישו בבית: הנה ההזדמנות שלכם לבקר בבתים של אחרים

בין אם אתם מעצבים את הבית וזקוקים להשראה ובין אם יצר המציצנות שלכם עולה מדרגה - לכבוד אירועי "בתים מבפנים" שיערכו בסוף השבוע בתל אביב, יפתחו עשרות בתים ודירות לקהל הרחב ויחשפו צורות חיים מרתקות. טעימה מהספוטים המומלצים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בין הרטרו לעכשווי - דירה בשוק הפשפשים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנה הגיעה העונה הזאת שבה אפשר לבקר אצל אחרים מבלי להכיר את הבעלים. אירועי בתים מבפנים שיערכו זאת השנה ה- 11 בתל אביב יצאו לדרך ויחשפו צורות מגורים שונות ומרתקות שמתעדות את אופיים, חשקיהם ורצונותיהם של הדיירים. מדובר בחגיגה של עיצוב ואדריכלות הנערכת פעם בשנה, במסגרתה אפשר להציץ לבתים של אחרים (בהסכמה). כל האירועים בסוף השבוע הקרוב (18-20 במאי) נערכים בחינם (חלקם מחייבים הרשמה מראש) בשיתוף עיריית תל-אביב-יפו, והם מתמקדים במבט ייחודי על הקשר בין הקהילה למרחב העירוני. בעוד שלבתי מלון, משרדים, מוסדות ומבני ציבור אפשר להיכנס גם ביום-יום, ליקטנו כמה בתים מעוצבים ומעניינים במיוחד שאי אפשר להיחשף אליהם במועד אחר - הנה טעימה.

בית בין העצים
איפה? רחוב רפידים 8, דירה 7, כניסה ב', מעוז אביב (קומה שלישית ללא מעלית)
מתי? שישי, 19.5, 14:00-10:00, שבת, 20.5, 16:00-11:00עיצוב פנים: מיה חכמוב גולדברג, מיה ורונית עיצוב פנים והום סטיילינג, 2014
בית פתוח, אין צורך ברישום מוקדם
דירת 80 מ"ר המחולקת לשלושה חדרים בשיכון שתוכנן במקורו על ידי רכטר-זרחי-רכטר בשנות ה-50 של המאה הקודמת. בדירה גרה מעצבת הפנים מיה חכמוב?גולדברג ושני ילדיה. היא גם זו שעיצבה את הדירה עם שותפתה. לדירה יש כמה מאפיינים ייחודיים, בהם אח- שנדיר למצוא בדירות בבניינים; וכן חדר השינה של מיה מחופה קירות זכוכית, מה שמאפשר להרבה אור, ירוק מצמרות העצים המקיפים את הבית ואוויר להיכנס לדירה האורבנית. בדירה יש מאפיינים כפריים לצד סגנון עירוני מודרני. רצפת הדירה מחופה בפרקט עץ חמים ובחדר הילדים נעשתה עבודת נגרות ייחודית, מותאמת אישית ההופכת את החדר לממלכה עבור הדור הצעיר – המיטות גבוהות ונושקות לתקרה, ומתחתן יש לכל ילד מרחב אישי נעים ואינטימי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית בין העצים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חדר ילדים בעבודת נגרות ייחודית/מערכת וואלה!, צילום מסך

דירת המעצבת הילה מוטיל
איפה? רחוב מהר"ל 1, דירה 1
מתי? שישי, 19.5, 15:00-10:00, שבת, 20.5, 15:00-10:00
עיצוב פנים: הילה מוטיל, 2015
בית פתוח, אין צורך ברישום מוקדם
במבט ראשון נראית הדירה שעיצבה המעצבת הילה מוטיל למשפחתה כאילו היא לקוחה ממחוזות אחרים - אירופאיים וכפריים. אולם הדירה הזו נמצאת בלב הצפון הישן בתל אביב. גודלה 80 מ"ר והיא מאופיינת במראה כפרי, בהיר, רומנטי ורך. היא שופצה בידי מוטיל מהיסוד ותוכננה מחדש לפי צורכי משפחתה הצעירה, תוך ניצול מקסימלי ויצירתי של החללים בזכות עבודת נגרות מוקפדת. מוטיל הפכה דירת שלושה חדרים ישנה לדירת 4.5 חדרים (כולל משרד). היא מעוצבת בסגנון אירופאי עם רצפת עץ, חלונות עץ שיובאו במיוחד מפולין, ריהוט ופרזול שנרכשו בחו"ל, בחלקם מאתרי אספנות ואריחי בטון מאוירים ועדינים המשולבים במרפסת הצרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדירה במהר"ל כאילו נלקחה ממחוזות אחרים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סגנון אירופאי ושילוב רהיטים שנרכשו ברחבי העולם/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית הקשתות
איפה? כיכר קדומים 16, יפו העתיקה
מתי? חמישי, 18.5, 18:00-15:00, שישי, 19.5, 13:00-10:00
אדריכל: פיצו קדם אדריכלים, 2016
בית פתוח, אין צורך ברישום מוקדם
כך בדיוק נראה המפגש בין עתיק למודרני, בין עגול וחם לבין ישר וקר. האדריכל פיצו קדם המזוהה עם סגנון מודרני יוקרתי ומינימליסטי קיבל לידיו לעצב דירה השוכנת ביפו בחלל מהמאה ה-18, בעלת תקרות קמורות וקשתות כורכר. אולי האתגר שנתפס הכי רחוק מהסגנון המאפיין אותו. קדם שילב את הקווים הנקיים שלו בדירה המשקיפה לנמל יפו ולים: אחרי שיפוץ מהיסוד ועיצוב מחודש הוא הפך את החלל העתיק לדירת מגורים מודרנית, מוקפדת וגם מפנקת עם מטבח מתוחכם הנעלם מאחורי דלתות רשת, חדר שינה עם חלון זכוכית מערבי המשקיף לים וחלל רחצה מקורי. את הרצפה חיפה באריחי טראצו מודרניים, הוסיף רהיטים בצבעוניות רגועה ובקווים מינימליסטיים, שילב זכוכית וברזל, אך השאיר את הקירות העבים, הקשתות והכורכר החשוף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איך מעצבים חלל מהמאה ה-18? תשאלו את האדריכל פיצו קדם/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית הקשתות ביפו - בין העתיק לעכשווי/מערכת וואלה!, צילום מסך

דירה עם מרפסת יש מאין
איפה? רחוב רמברנט 28 דירה 5
מתי? שבת, 20.5, 13:00-10:00
מעצבת פנים: חן שדמי, 2016
בית פתוח, אין צורך ברישום מוקדם
מעצבת הפנים חן שדמי שיפצה מהיסוד את הדירה התל אביבית הטיפוסית הזו, מה שאומר שהיא תוכננה וחולקה מחדש. אחד ההיילייטס של הדירה הוא יצירת מרפסת כחלק מהסלון. אם פעם נהגו "לסגור מרפסת" ולהפוך אותה חלק מהסלון ובכך להגדיל את שטחו, כאן ביקשה שדמי ליצור מרפסת הצופה לכיוון גינה ומחדירה לדירה אור ותחושת מרחב שהיו חסרים בה. המרפסת יוצרת מעבר הדרגתי בין החוץ העירוני הסואן לחלל הפרטי הפנימי של הדירה. היא ממוסגרת בפרופיל בלגי שחור דק וחיפוי האריחים האוריינטליים בה שונה באופיו מפרקט העץ המחפה את הפנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיצוב המעניק תחושה של דירה עם אורך/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פתרון יצירתי למרפסת/מערכת וואלה!, צילום מסך

דירת יוסי גולדברג
עיצוב פנים: יוסי גולדברג וענת אסתרון, 2015
בית פתוח, אין צורך ברישום מוקדם.
מה אפשר לצפות שיהיה בדירה של בעלי מותג העיצוב Elemento ביפו? העיצוב מבטיח וגם מקיים. גולדברג ובן זוגו רכשו דירה תל אביבית ודאגו לשפץ אותה ביסודיות. לאחר מכן היא עוצבה בהשראה סקנדינבית. היא חולשת על 85 מ"ר במרכז תל אביב, מרוהטת רובה ברהיטים ובפריטים של המותג. היא שוכנת בקומת הקרקע עם יציאה למרפסת ועוצבה על ידי גולדברג ומעצבת הפנים ענת אסתרון, שחילקה ותכננה מחדש את כל הדירה הוותיקה והסטנדרטית. מדובר בדירה עם שפע של פריטי ריהוט ועיצוב, המוסיפים הרבה אופי ורבדים לדירה. על רצפת הבטון המוחלק ניצבים רהיטים, פריטי טקסטיל, גופי תאורה ואביזרים של מיטב המעצבים בצבעוניות מעושנת, בלי צבעים בוהקים או עזים, המוסיפים עומק ועניין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוק סקנדינבי בלב תל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה מצפים מדירה של בעלי המותג אלמנטו/מערכת וואלה!, צילום מסך

****
פסטיבל בתים מבפנים - הינו חלק מהארגון הבינלאומי של ה-Open House World Wide הנערך בניו יורק, לונדון, שיקגו, רומא, ברצלונה, מלבורן, דבלין, הלסינקי ועוד – הפך לאחד האירועים המסקרנים שמתקיימים בתל אביב. השנה יעסוק הפסטיבל במערכת היחסים בין אדריכלות ועיצוב לבין בני האדם המשתמשים במרחב העירוני. בתוך כך, הפסטיבל כולל שלל ביקורים וסיורים בבתים ובמבנים מסקרנים בעיר, חלקם מעולם לא נפתחו לקהל הרחב. מלבד סיורים בדירות יתקיימו גם סיורים שונים בנושא הקהילה בעיר ובמקומות בלתי שגרתיים.

רשימת הסיורים המלאה מתעדכנת ומופיעה באתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully